Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Zus

Zus

28-02-2013 om 09:35

Wanneer is uitslag cito eigenlijk?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

06-03-2013 om 17:50

Ook binnen

546! Ze nu naar de school waar ze graag heen wilde! Ze (wij) zijn erg opgelucht, vooral na haar slecht gemaakte oefencito. Haar advies was wel vwo, dus dat sluit gelukkig aan.

Prakje

Prakje

06-03-2013 om 20:24

Hier groot verdriet

Zoon heeft een magere 524 gescoord, waar iedereen een 535 had verwacht. Hij heeft een vmbo-t/havo advies. Ze doen hier geen entree toets, dus geen referentie. Wel heeft hij verder een prima rapport.

Nou maar hopen dat de VO school naar de leerkracht luistert en niet alleen naar de cito kijkt echt balen.

Toke

Toke

06-03-2013 om 20:34

Prakje

Wat verdrietig voor je zoon, Prakje. Zo'n groot verschil zou hier ook dikke tranen hebben gegeven. Niet omdat je teleurgesteld bent in je kind, maar omdat er niet uitgekomen is wat er wel in zit. Hier geven de VO-scholen duidelijk aan wat de regionle procedure is. Schooladvies telt, lvs-resultaten ter onderbouwing.als cito vervolgens erg afwijkt (zoals bij jouw zoon) volgt een gesprek met school. Ik denk dus dathetprima goed zou komen als je in een regio als de onze zit, maar het verschilt nogal per regio. Wat zegt de beoogde school daarover op haar site of in de gids? Snel duidelijkheid lijkt me voor jou en je zoon heel geruststellend.

Toke

Toke

06-03-2013 om 20:47

Hier trouwens

Ook een prima uitslag. Tl/havo-advies uit groep7 werd ineens tl-advies door regionale eis voor eenduidig advies. Uit cito komt nu toch een volwaardig havo-advies (539). Maakt voor keuze niks uit, maar voor zoon toch leuke opsteker, goed voor zelfvertrouwen.

Picasso

Niet alleen mijn dochter had 550 punten maar nog 7771 andere kinderen in Nederland. Daar zaten er dus 4 van in haar klas en allemaal meiden. Mijn dochter was dus niet foutloos maar tot 18 fouten was de score 550. Zie hier voor de uitslag. http://www.cito.nl/nl/Over%20Cito/pers/uitslag_citotoets.aspx

Ze wil naar het atheneum omdat ze grieks en latijn niet ziet zitten. Waarschijnlijk wordt het wel TTO (tweetalig) maar ook daar is ze nog niet uit.

Desom

Ik las het bericht later ook idd. Wat goed van je dochter! Wij krijgen morgen de details van de uitslag.

Beetje

Beetje

07-03-2013 om 11:51

Vandaag

Hier nog geen uitslag, het geduld wordt enorm op de proef gesteld. Zoon is minstens zo nerveus voor die uitslag, als voor de toets zelf. Vanmorgen onder het ontbijt: "mam, als ik nou een score van 549 heb, dat zou wel supergaaf zijn, ik denk dat de juf dan flauwvalt, denk je niet?" "Lieverd, denk je dat je die score er in zit dan?" "Nee mam, maar jij zegt altijd dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, dus ik moet er niet alleen rekening mee houden dat het tegen kan vallen, maar ook dat er een wonder kan gebeuren. Misschien dat ik het door die zenuwen juist wel supergoed heb gedaan". Grappenmaker.
Kwart voor vier weten we het.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

07-03-2013 om 13:42

Gisteren!

Dochter met tl-advies en met faalangst wilden we graag in een tl-havo brugklas laten plaatsen. En laat dat nou uit de Cito komen!! 535! Ik ben supertrots op haar want het heeft haar allesbehalve meegezeten op de basisschool (en dat lag niet aan de school, ff voor de duidelijkheid... ).

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Beetje

Beetje

07-03-2013 om 16:05

Smak smak

"kust de grond, samen met de juf" zijn score is met 535 nog beter dan het schooladvies. De juf heeft niet flauw hoeven vallen, maar mijn kanjer heeft het wel hartstikke goed gedaan. Supertrots en vanavond vieren we het met een uitzonderlijk lekker toetje!

Fijn!

Fijn dat het bij zo veel mensen zo is meegevallen. Beetje, die opmerking van je zoon over 549 echt humor

Wij kregen gister het definitief schooladvies en die was precies zoals verwacht. En ook zoals verwacht: dochter had de meeste fouten bij wereld oriëntatie gemaakt: dat wat niet meetelt in de eindscore gelukkig. Voor de rest waren de percentielscores precies gelijk. Maandag aanmelden op de nieuwe school!

Julia en Prakje ik hoop dat jullie kinderen toch naar de school kunnen waar ze naar toe willen, met wellicht een sterk schooladvies? vervelend, zo'n momentopname die zo belangrijk wordt gevonden.
Ik hoop echt dat ze de cito-scores ook niet openbaar gaan maken, dan wordt er nog meer belang aan die cito's gehecht.

schnay

schnay

08-03-2013 om 19:26

Kader

Zoon heeft de cito ook binnen en heeft redelijks gescoord naar hetgeen verwacht werd. Hij heeft kaderadvies gekregen, scoorde 519, wat eigenlijk te weinig is maar daar wordt hier gelukkig niet naar gekeken. Hij gaat gewoon naar de kaderschool van zijn keuze.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.