Over het forum Over het forum

Over het forum

Machteld

Machteld

03-02-2016 om 18:29

als je niet tot de incrowd behoort......


Astrid

Astrid

04-02-2016 om 18:44

ah ja

Er zitten een paar haantjes-achtige kattenkoppen tussen die altijd gelijk menen te hebben en door discussieren tot iedereen behalve zijzelf er bij neervalt. Ik ga daar niet meer in mee, ik lees het niet meer, zeg wat ik te zeggen heb en verdwijn (meestal) weer.
Dat geeft wel rust moet ik zeggen.
Ben minder aanwezig en wissel regelmatig van nick. Wel nu gedurende zo'n 10 jaar ongeveer.

Ik verbaas me nog steeds over reageren soms. Dat draadjes over "wat moet ik doen met 2 verlepte slabladeren" toch zoveel reacties op kunnen leveren terwijl andere draadjes praktisch leeg blijven.

Imogen

Imogen

04-02-2016 om 19:44

Tonny

Imogen is ook de dochter van koning Cymbeline (uit een toneelstuk van Shakespeare)

Linde

Linde

04-02-2016 om 20:13

Reacties

Ik hoor bij het meubilair, maar ben totaal niet bekend. Ik schrijf nl. onder meerdere nicks, die ik meestal ook niet al te lang aanhoudt. Inderdaad om herkenning te voorkomen.

Ik merk niet dat ik onder een nieuwe nick anders wordt benaderd dan als ik onder een iets bekendere nick schrijf.

Ik denk dat er een groot verschil zit tussen mensen die minder goed Nederlands schrijven (geen punten en komma's in een grote lap tekst en daardoor soms een nauwelijks te volgen verhaal) en zij die iets meer moeite doen een verhaal duidelijker neer te zetten.

En inderdaad, je hebt er ook die nauwelijks reageren op reacties, of zeer selectief. Of zelfs boos reageren op reacties van mensen die de moeite nemen te reageren, bijzonder. Dan gaan mensen natuurlijk ook iets minder aardig op je reageren. Hoewel het over het algemeen nog netjes is, vind ik.

Ik vind wel dat er vaker argwanend gereageerd wordt (kijk, een trol) als er een keer een iets minder voor de hand liggend verhaal langs komt, of als iemand niet snel genoeg reageert. Ik ben soms ook druk, waardoor ik ook niet meteen reageer als anderen mij advies geven, dus een dergelijke reactie vind ik altijd wel jammer.

Maar ik vind het een geweldig forum, geeft me een warm gevoel dat zoveel mensen vaak de moeite nemen mee te denken, andere invalshoeken te belichten en je aan het denken zetten.

En ik kan me voorstellen dat degenen die nieuw zijn of wisselende nicks hebben soms het gevoel hebben dat er voor de oudgediende met een vaste nick een incrowd gevoel is, maar voor de advisering maakt het volgens mij geen verschil.

Als je een serieuze vraag stelt krijg je een serieus antwoord.

Linde

Linde

04-02-2016 om 20:20

Elena

"het is mijn keus om hier min of meer anoniem te zijn. Dat is ook de reden waarom ik nooit naar meetings ga. Dan word ik ook te herkenbaar, vind ik. Ik geloof dat iedereen die daar komt het erg leuk vindt, dat vind ik fijn voor iedereen. Zelf vind ik het wel jammer dat daardoor onbewust toch een meer ik ben wel op de meeting geweest groep is en buitenstaanders zoals ik. Maar dat is mijn keuze, ik ben toch liever anoniem en neem daardoor een geen incrowd rol voor lief."

Ik ben zeker niet bekend onder deze gelegenheidsnick waaronder ik me voor de meeting had aangemeld (op de meeting zelf onder een andere nick verschenen die iets bekender was, maar ook niet heel erg).

Ondanks dat ik niet zo bekend was, vond ik de meeting superleuk! Gewoon een wij-gevoel omdat iedereen op OO zit. Oke, ik heb ook een paar een andere nick van mij genoemd (die zij dan kenden), en dat was wel leuk. En geen IRL-bekenden .

Tonny

Tonny

04-02-2016 om 21:54

@Imogen

tja, zo verraad ik mijn niveau, hahaha!

(Bekentenis: Heb nog nooit een compleet toneelstuk van Shakespeare gelezen/gezien; wel in Londen naar het museum geweest trouwens. Aanbevelenswaard. )

Imogen

Imogen

05-02-2016 om 07:24

@Tonny

'tja, zo verraad ik mijn niveau, hahaha!
(Bekentenis: Heb nog nooit een compleet toneelstuk van Shakespeare gelezen/gezien; wel in Londen naar het museum geweest trouwens. Aanbevelenswaard. )'

Hahaha, hier doet Harry Potter het ook beter dan Shakespeare hoor! Al vond ik op de middelbare zijn sonnetten wel mooi. Maar ik vond de naam gewoon mooi. Net als Igraine, de moeder van Koning Arthur (die vermoedelijk niet eens bestond).

neteret mut

neteret mut

05-02-2016 om 15:25

en ik

reageer nog steeds onder mijn tweede nick, ben al redelijk lang op het forum aanwezig. Herkend ben ik laatst, door mijn zoon en schoondochter, verder niet voor zover ik weet. Ik denk ook niet dat ik gauw iemand anders herken, daarvoor onthoud ik te weinig van het geschrevene en nieuwe nicks zijn voor mij nieuwe mensen.

al 16 jaar...

Ik ben hier al 16 jaar. Dit is mijn tweede nick..Lees vrijwel iedere dag maar post niet heel regelmatig.
Heb niet het idee dat veel mensen mij kennen.
Heb wel een aantal oud gedienden die ik mis. Kaatje Heksenvet natuurlijk. En (ben haar naam kwijt) waar de dozenschuiver zoveel voor heeft ingezameld. En hoe heet ze ook al weer, haar zoon verongelukte in Limburg. En met haar zoontje die wiebelend liep en later bleek hij erg ziek te zijn en overleed. Bijna gelijk met de man van Kaatje. Oja, ik las het hier net ook al, Margje, dat was altijd heel leuk!
Maar ben heel slecht met al die nicks verder. Onthou ook niet van alles..
Ik weet dus nog wel verhalen maar geen namen..

Moeder

Moeder

05-02-2016 om 21:58

Ciska

Die verongelukte zoon. Als je daar mij mee bedoelt, ik ben er nog. Al een jaar of 15 en ik plak er nog wel wat jaartjes aan vast. Maar ik wissel geregeld van nick omdat ik vergeet welke ik ook alweer had en omdat ik herkenbaarheid wil voorkomen. En wat mijn zoon betreft, 26 maart is het alweer 5 jaar geleden. Dan ga ik even buurten in verlies en verdriet. Gek is dat, je zou denken dat het verdriet minder wordt maar dat is niet zo. Ik mis hem nog zo ontzettend. En ik mis de vrouw en de kinderen die hij nooit heeft gekregen, het werk en de hobby's die hij niet meer heeft, ik mis zijn eerste auto, zijn eigen huis, straks zijn eerste rimpels. Alles gewoon. Het blijft zwaar klote.

Tihama

Tihama

05-02-2016 om 22:16

Al die herinneringen.

Ik kwam hier 19 jaar geleden voor het eerst. Het forum bestond toen net een jaar.

Ik heb zo ontzettend veel geleerd van dit forum. Het mooie vind ik dat ik zoveel heb geleerd van mensen die ik nooit in het echt zou ontmoeten. Van mensen die via een toetsenbord veel eerlijker zijn dan ooit in het openbaar.

Ik verander overigens nooit van nickname. Ik heb nog een extra nickname voor draadjes waarbij de privacy van mijn kinderen kritisch is, maar het is verder vrij simpel: als ik het eng zou vinden als de info op het journaal zou komen, dan post ik gewoon niet.

Maar hee, wat ik net bedenk: dit jaar dus 20-jarig bestaan! Maar goed dat we dat net in Utrecht gevierd hebben.

neteret mut

neteret mut

06-02-2016 om 00:11

vraag

ik heb geen idee hoe lang ik al op het forum kom, wel dat ik eerst een tijdje meelas en pas later me registreerde. Maar ook daarvoor geld dat ik niet meer weet hoe lang/ hoe lang geleden. Is dat ergens terug te vinden?

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

06-02-2016 om 09:04

datum van inschrijven

Die kan ik wel zien. Tihama heeft overigens wel een hele mooie datum. Als je het echt wil weten kun je mij mailen via 'contact forumbeheer' bovenaan deze pagina maar niet allemaal tegelijk alstublieft.

Lou

Lou

07-02-2016 om 11:14

ook zo blij

Ik ben ook zo blij met dit forum. Ik kwam hier omdat ik met een knol van een depressie zat met mijn pasgeboren baby. Die baby is inmiddels 14. Ik heb ontzettend veel geleerd hier.
Er zitten zo veel experts hier ook! Van espressomachines tot bezwaarschriften en nooit te beroerd om alles nog eens een keer uit te leggen. Heerlijk.
Ik heb ook al vaak geadviseerd aan andere ouders om hier eens te kijken. En ja, één keer zei diegene, nota bene op een camping in Frankrijk: oh daar schrijf ik vaak. Oeps. Maar het was niet erg, eigenlijk gewoon grappig.
Van incrowd heb ik geen last. Het mooie is juist dat er zo véél deelnemers zijn, incrowd of niet, je krijgt vrijwel altijd binnen een dag een paar nuttige reacties. Nu wil ik naar Londen en het eerste wat ik doe is zoeken op Londen op het forum. Gaat lukken!

Miekemieke

Miekemieke

14-02-2016 om 09:40

een vriendelijk forum

Ik heb niet de hele draad gelezen maar ik vind dit een heel vriendelijk forum vergeleken met bv het viva-forum. Daar krijgt een TO vaak een lading ongezouten ongenuanceerde kritiek te verduren, daar moet je tegen kunnen.
Hier gaat het er altijd heel beschaafd aan toe.
Het valt mij wel op dat mensen die voor het eerst een forum bezoeken nog niet goed door hebben hoe het werkt en dat zorgt wel eens voor teleurstelling. Als je niets verwacht en alleen oppikt waar je wat aan hebt of aan het denken gezet wordt dan is het een mooi iets!

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

14-02-2016 om 12:24

1997 of 1998

Vanaf dat jaar schrijf ik al mee, in het begin zelfs nog onder mijn eigen naam

Machteld

Ik ben paar jaar weggeweest en ben sinds korte tijd weer terug. Overigens was ik in de jaren ervoor ook geen bekende OO-er. Ik weet niet of er op bepaalde mensen anders of meer wordt gereageerd. Wel is het zo dat je bij bepaalde mensen (mits je gewijzigde nicks herkent) al bijna kunt voorspellen hoe ze reageren. Niet altijd zo voorspelbaar als in geval van Jeugdzorg, maar er zijn wel bepaalde stokpaardjes

Machteld

Machteld

18-02-2016 om 17:01

wisselend

Er zijn zeker veel interessante en veelzijdige draadjes met ruimte voor uiteenlopende meningen.

Maar neem zo'n draadje van een zekere "Jane" over geld , in eerste instantie het zakgeld van haar dochter. Blijkbaar weet zij niet de juiste toon aan te slaan want ze wordt behoorlijk aangevallen.

Daarnaast zijn er ook van die vaste mensen die in elke discussie weten op te duiken en dan de aandacht naar zich toe trekken door de wijze van uitlaten, waardoor de oorspronkelijke issues verloren gaan.

Ongetwijfeld is dit forums eigen, ik hoop alleen op wat bewustwording........

Ik vind de reacties nogal fel

Ik krijg nogal wat felle kritiek op dit forum te verduren en kan me goed vinden in de Topicstarter.
Ik had niet verwacht, dat ik de aantijgingen me persoonlijk zou aantrekken.

Bijzonder als het leven zelf

Ik kom hier sinds augustus 1997 met tussenpozen en kan mij nog heftige draadjes voor de geest halen, waar ik veel van heb geleerd. Van vaccinaties tot leven met een ernstig zieke partner, het zit hier allemaal in de genen van dit forum.

Voor applausmachines moet je ergens anders zijn, dat weer wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2016 om 15:58

Ik kan niet exact vinden hoelang al

Ik kom tot 2008, maar ik schreef al langer mee. Ik heb begrepen vanaf 2006, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Een van de kinderen zat sowieso nog op de basisschool in mijn herinnering. Zij is nu 23 jaar. Ik ben binnengekomen op een andere nick, vanwege een relatie'dingetje'. Dat heb ik afgesloten en vanaf dat punt ben ik Kaaskopje.

Déze rubriek heb ik links laten liggen. Ik weet niet waarom. Toch maar eens wat vaker kijken.

Ik hoor bij de volhouders denk ik. Ook als de reacties niet altijd even gezellig zijn, ga ik in een nieuw draadje/topic weer fris van start. Gewoon als Kaaskopje. In het echte leven verander je ook niet van uiterlijk als het even minder gaat.

Van veel mensen weet ik werkelijk niet meer wie het ooit waren onder oude nicks. Dat vind ik jammer. Een forumster herken ik overal uit, weliswaar niet meteen, maar door hoe wij op elkaar reageren, komt dat er altijd wel uit, haha.

Omdat ik niet vaak in 'Relaties' lees, te weinig in ieder geval om alles goed te volgen, mis ik ook wel eens persoonlijk leed. (Dat geldt ook voor 'gezondheid' geloof ik.) Mocht iemand ooit het gevoel hebben gehad, dat ik weinig blijk van medeleven geef... dat is dus niet omdat ik die eigenschap mis, maar omdat privé problemen op afstand best moeilijk te steunen en goed te begrijpen zijn. Zo ervaar ik dat tenminste. Juist bij dat soort persoonlijke onderwerpen, sla je heel makkelijk de plank mis in goede raad e.d., als je iemand alleen maar 'plat' van het beeldscherm kent en dus niet het geheel ziet.

Toen het vier jaar geleden alweer (jeetje, waar blijft de tijd?!) even heel slecht af had kunnen lopen met mijn dochter, heb ik mij echt gesteund gevoeld door het forum. Ook privé hebben we toen kaartjes gehad en zo en daar waardeer ik nog steeds heel erg.

grappig

vind het wel grappig dat deze vraag gesteld wordt, heb voorheen op een ander forum gezeten en daar kwam regelmatig dezelfde vraag cq ergernis voorbij. Daar werd het altijd "de kliek" genoemd waarbij de vaste kern van de kliek altijd steevast en keihard het bestaan van "de kliek" werd ontkent. Misschien is dat wel overal zo, ook in het dagelijkse leven. Je bent nieuw dan moet je niet gelijk hoog van de toren blazen. Ik ben daar wars van of wat grover gezegd ik heb daar een beetje ****** aan! Het fijne van een forum is juist dat je kan schrijven wat je wil.
Op dat andere forum ben ik er overigens afgeknikkerd nadat ik onenigheid kreeg met de beheerder, niet alleen ik maar meerdere. je bent anders, doet anders en dat vinden ze dan niet leuk.Dan hebben ze op gegeven moment een stok om mee te slaan, in mijn geval een bepaalde woordkeuze die door beheerder werd gebruikt om mij te blokkeren en anderen te dreigen daarmee. Dat een nieuwkomer daar volledig werd afgebrand door die kliek werd geen aandacht aan besteed.
Ik hoop dat het hier anders is.

Angela67

Angela67

24-04-2016 om 17:27

schijt aan hebben

Interessante reactie Eddeped:
"Ik ben daar wars van of wat grover gezegd ik heb daar een beetje ****** aan! Het fijne van een forum is juist dat je kan schrijven wat je wil."

Het aardige is natuurlijk dat feitelijk niet belangrijk is of jij er schijt aan hebt, het gaat erom hoe de rest dan op jou reageert. Als jij je niet aanpast, prima, dan zul je ook niet eruit halen wat erin zit. Dan kun je net zo goed zelf een website maken en daar je postings opzetten. Toch? Het idee van een discussieforum is dat je respect hebt voor elkaar en de mores die er heersen zonder dat afwijkende meningen (mits respectvol gebracht) meteen neergesabeld worden.
Maar zeggen dat je schijt ergens aan hebt en dat je wars wordt, dat meende ik al uit je postings te begrijpen .
gr Angela

Angela

Die opmerking van mij trek je naar mijn idee weercijfer z'n verband.
Ik verwijd met m'n opmerking naar zogenaamde gedragsregeltjes dat je op de een of andere manier nog niet mee mag praten als je nog een newbee bent. Dat oude garde gaat bepalen hoe je moet praten, en wat je wel of niet zegt. Dat is oude garde soms niet gewend, dat is hier maar ook in real Life.
Kom je bij een bedrijf te werken moet je niet gelijk mee praten, je moet dan onderaan beginnen.
Ik heb zo'n idee dat je al in mijn geval een bepaald beeld heb van mij, dat zal dan ook zo blijven. Dat is dan gebaseerd op een eerste kennismaking. Of jij bij de oude garde hoort weet ik niet maar aangenaam kennis making in ieder geval,

Moni

Moni

24-04-2016 om 19:40

Humor Eddeped,

dat is een kracht van dit forum.
De reactie van Angela zat vol humor, zonder jou belachelijk te maken. Gewoon grappig.

moni

echt????

Ik zit mij altijd heel de dag rot te lachen en wijntjes uit te halen maar in de opmerking van Angela zie ik echt geen humor hoor! niet dat ik het als een echte aanval oud zie maar humor? nee ik zie het echt niet..

Moni

Moni

24-04-2016 om 20:04

Ja echt....

"Maar zeggen dat je schijt ergens aan hebt en dat je wars wordt, dat meende ik al uit je postings te begrijpen ."

Dat is een grappig understatement.

"Het aardige is natuurlijk dat feitelijk niet belangrijk is of jij er schijt aan hebt, het gaat erom hoe de rest dan op jou reageert. Als jij je niet aanpast, prima, dan zul je ook niet eruit halen wat erin zit. Dan kun je net zo goed zelf een website maken en daar je postings opzetten. Toch? "

Leuke suggestie. Als jij geen moeite doet om je aan te passen kun je beter een eigen website maken )))
Angela maakt je op een vriendelijke en grappige manier duidelijk dat het niet zoveel zin heeft om alleen maar dwars te zijn. Je hebt dan wel een publiek maar leert er zelf niets van. Als je alleen een publiek wilt, begin dan een eigen site.
Als je feedback wilt, zul je je wat meer moeten inleven in anderen in plaats van alleen in jezelf (niet grappig, wel serieus). Dat brengt Angela toch aardiger.....

andere kijk

ik heb de ervaring dat als ik iets zoek of wil weten of iets denk dat ik dan schrijf wat ik op dat moment denk. Ik weet dat ik daardoor heel veel bagger en stront over mij heen krijg maar ik weet ook dat er tussen het stront ook wel eens een pareltje zit, een kostbaar pareltje waar ik dan iets mee kan. Als mensen niet willen reageren omdat ze mij niet mogen vanwege een beeld wat ze van mij hebben, dat interesseert mij niet. dat er heilige huisjes zijn, die hebben nooit voor mij bestaan.

Een eigen website, ja grappig, hm! ik lees dat meer dat als je je niet wilt aanpassen aan onze normen dan moet je maar wegwezen. En ik ben nou niet zo handig om een eigen blog op te zetten en dat mensen dat ook nog gaan lezen want zo interessant vind men dat over het algemeen niet, althans niet die onderwerpen waar ik hier op reageer.

Maar het gaat weer niet om mij maar om de vraag of er een verschil is tussen newbee en gevestigde orde, en die is er volgens mij wel, ook hier!

40er

40er

24-04-2016 om 21:59

ligt er aan

Soms komen er newbee's die totaal niet in de 'groep' passen, die zie je vaak niet terug. Natuurlijk is het voor een nieuwe aftasten, maar voor de ouden ook. Van bepaalde mensen weet je hoe ze reageren op bepaalde zaken en soms ben je het eens, soms niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-04-2016 om 22:41

Kaaskopje

Ik ben in het voorjaar van 2005 hier gekomen, toen ik zwanger was van m'n oudste. Toen was je er al, Roefel schreef toen ook regelmatig, maar uit een bericht van een paar jaar later maakte ik op dat je toen ook pas net op OO zat. Je leek toen toch al behoorlijk bij de incrowd te horen.

Magalí

Magalí

25-04-2016 om 14:52

Kaaskopje

Ik kom hier sinds eind 1999, mijn kind was toen net geboren. Ik ben vanaf ongeveer 2007 jaren gestopt met ool, maar jouw naam kende ik toen al heel lang hoor.

Ik heb nooit tot de incrowd willen behoren, ik wissel dan ook regelmatig van nick.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.