Over het forum Over het forum

Over het forum

Wensen en suggesties


Hoi, misschien kunnen dingen al maar ik heb niet gevonden hoe.

- kunnen verwijderen van eigen geplaatste draadjes (met stip als wens)

- kunnen wijzigen van tekst in je eigen geplaatste posts.
- ik zie ook de TS posts niet in een andere kleur, zou ik zeer handig vinden.

- kunnen verwijderen van draadjes uit de lijst waar ik op gereageerd heb. 

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

31-07-2021 om 15:01

- kunnen verwijderen van eigen geplaatste draadjes (met stip als wens)
Kan in overleg met het forumbeheer. Het is ook van belang dat iedereen een extra keer nadenkt over wat je plaatst op internet. Ook vlak voor dat je het zelf weer verwijderd kan iemand het hebben opgeslagen en/of gedeeld. 
- kunnen wijzigen van tekst in je eigen geplaatste posts.
Dat kan de eerste 30 minuten na plaatsing
- ik zie ook de TS posts niet in een andere kleur, zou ik zeer handig vinden.
Deze reacties zijn donkerder en er staat een megafoonplaatje naast de naam van de TS. 

Esther-Forumbeheer schreef op 31-07-2021 om 15:01:


- ik zie ook de TS posts niet in een andere kleur, zou ik zeer handig vinden.
Deze reacties zijn donkerder en er staat een megafoonplaatje naast de naam van de TS.

Nee, de reacties zijn bij sommigen in ieder geval niet donkerder. Handiger zou een heel andere kleur zijn. 

Esther-Forumbeheer schreef op 31-07-2021 om 15:01:


- ik zie ook de TS posts niet in een andere kleur, zou ik zeer handig vinden.
Deze reacties zijn donkerder en er staat een megafoonplaatje naast de naam van de TS.

Megafoontje zie ik wel, valt me alleen niet altijd op, maar de tekst is bij mij gewoon dezelfde kleur. 

De tekst van de TO is in gelijke kleur maar de achtergrond is donkerder in vergelijking met de reactie van een niet-TO’er.
Let op achtergrond reactie Alex ouders 30/7 om 20:04 en vergelijk die met de drie reacties erna. Het kan zijn dat het zichtsvermogen je parten speelt. Dat laatste niet kwetsend bedoeld, maar zie dat eerder als een mogelijke uitleg.

Flanagan schreef op 30-07-2021 om 20:19:

Alex bedankt voor je reactie. Dus voorlopig tekstdeel blokken, kopiëren en als vanouds tussen haakjes plakken. Werkt ook.
Dan maar zonder zwart balkje.

Huh? Je kunt toch gewoon de tekst die je niet wil hebben selecteren en deleten, tijdens het schrijven van het bericht. Dat gaat op m'n telefoon inderdaad wel eens mis, maar dan begin ik gewoon opnieuw. 

Flanagan schreef op 31-07-2021 om 22:45:

Het kan zijn dat het zichtsvermogen je parten speelt. Dat laatste niet kwetsend bedoeld, maar zie dat eerder als een mogelijke uitleg.

Als we nu al twee OOL'ers met deze gezichtsafwijking hebben gevonden, zijn er waarschijnlijk nog meer. Dat is dan toch wel iets om rekening mee te houden.

En dat is drie want ik zie het ook niet.

Anna Cara schreef op 31-07-2021 om 06:23:

Hoi, misschien kunnen dingen al maar ik heb niet gevonden hoe.

- kunnen verwijderen van draadjes uit de lijst waar ik op gereageerd heb.

En deze nog? De lijst van topics waarop ik heb gereageerd. Zou er graag aantal verwijderen uit dat overzicht. 

Flanagan schreef op 31-07-2021 om 22:45:

De tekst van de TO is in gelijke kleur maar de achtergrond is donkerder in vergelijking met de reactie van een niet-TO’er.
Let op achtergrond reactie Alex ouders 30/7 om 20:04 en vergelijk die met de drie reacties erna. Het kan zijn dat het zichtsvermogen je parten speelt. Dat laatste niet kwetsend bedoeld, maar zie dat eerder als een mogelijke uitleg.

Nee gelukkig geen afwijking aan mijn gezichtsvermogen maar het was me gewoon echt niet opgevallen. Nu je het aangeeft en ik even terug heb gebladerd naar de reacties van Alex zie ik het inderdaad wel. Maar echt opvallen doet het, voor mij, dus niet. 

als je weet waar je op moet letten zie je het wel, ik kan me voorstellen dat het anders niet opvalt. Net als met het toetertje. 
Musje helpt het nog om bij de instellingen voor hoog contrast te kiezen?

AlexOudersnl

AlexOudersnl

01-08-2021 om 10:28 Topicstarter

Anna Cara schreef op 01-08-2021 om 08:34:

[..]

En deze nog? De lijst van topics waarop ik heb gereageerd. Zou er graag aantal verwijderen uit dat overzicht.

Dit kan op dit moment al! Op de forum voorpagina onder het lijstje "Gereageerd" heb je een linkje "Meer bekijken", op die pagina heb je dan een linkje "Verwijder topics uit deze lijst", de rest zou zichzelf moeten wijzen.

Verder qua achtergrond kleur, ik zal later eens kijken of dat genoeg contrast is (dit verschilt bijv. ook per beeldscherm - ligt niet altijd aan de persoon ) en het een en ander aanpassen waar nodig.

Fijn, bedankt.

AlexOudersnl schreef op 01-08-2021 om 10:28:

[..]

Dit kan op dit moment al! Op de forum voorpagina onder het lijstje "Gereageerd" heb je een linkje "Meer bekijken", op die pagina heb je dan een linkje "Verwijder topics uit deze lijst", de rest zou zichzelf moeten wijzen.

Verder qua achtergrond kleur, ik zal later eens kijken of dat genoeg contrast is (dit verschilt bijv. ook per beeldscherm - ligt niet altijd aan de persoon ) en het een en ander aanpassen waar nodig.

Top, gevonden! Dat zou ik ook willen met het deel 'jouw topics'. Kan dat ook gerealiseerd worden?



Ik zou graag de niet inhoudelijke draadjes (kletsdraadjes) in een aparte rubriek hebben bv zoals het oude gezellug (of de kroeg of de huiskamer of ...). Of anders idd het kunnen blokkeren hiervan zodat ze niet bij de recente topics komen.

Een andere wens, maar die is waarschijnlijk wel ingewikkeld, is een beter zoek-functie.
Zowel het kunnen zoeken in bv alleen het forum, of alleen reacties van het afgelopen jaar/maand, als ook een beter zicht op de resultaten. Door de plaatjes (die overbodig zijn) wordt het niet beter - ook een tijdsaanduiding van hoe recent het is zou veel helpen.

Ook wordt er een bepaald aantal resultaten gegeven. Dus alleen wat wordt weergegeven (waarvan ik me soms afvraag waarom ze in de resultaten staan) vind je, wat er niet staat kan ook niet gevonden worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.