Relaties Relaties

Relaties

Midlifecrisis?

hoi allen, ik zit met iets en na lang twijfelen wil ik toch eens anoniem mijn verhaal doen. 
Ik ben nu 14 jaar getrouwd, zelf 35, man is 40.
We hebben 1 dochter en waren altijd gelukkig, en nog steeds eigenlijk maar ik ben ergens achter gekomen vorig jaar…
Een collega van mij zei op een dag tegen mij zo jouw man had t wel gezellig he dit wknd! Dus ik huh?  Ze zei dat ze hem was tegengekomen in een club waar ze vaak uitgaat. Ik bedoel dus echt met een dj en een hoop dansende mensen. Dit vind ik echt geen ramp , in mn jongere jaren deed ik dat uiteraard ook en zo heb ik mijn man ook leren kennen maar toen we onze dochter kregen 8 jaar geleden stopte dat wel. Mijn man ging nog wel eens wat drinken met vrienden en ik ook met vriendinnen. Ik ben gaan kijken op instagram bij die club, mensen filmen en posten dat en taggen die club en bijna elke maand zie ik hem daar dus in die videos dansen en plezier hebben. Verder is hij totaal niet bezig met andere vrouwen ofzo maar ik vind t toch raar dat hij dit stiekem doet! Ik vroeg hem natuurlijk een paar keer waar hij was geweest en dan noemde hij alles behalve die club. Ik voel me best ongemakkelijk hierbij en ik haat leugens en geheimen. Had dit echt niet verwacht en heb hem toch geconfronteerd begin dit jaar. Hij ontkende dit. Ik liet hem de videos zien en hij kon natuurlijk niet langer ontkennen. We hebben gepraat en hij gaf aan dat hij gewoon plezier maakt en thats it maar zich er wel voor schaamde naar mij toe en t daarom achterhield. Hij zei t toen niet meer te doen maar heb hem toch weer betrapt in die videos. Tuurlijk wil ik geen gek zijn die instagram afstruind als hij weg is maar toch doe ik t. Ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet en wat ik hiermee wil bereiken maar ben benieuwd naar reacties. Heeft hij een midlifecrisis? Of is dit normaal? Mn vertrouwen is eigenlijk ook best beschadigd nu en voel me er heel naar door. 


Hij voelde zich waarschijnlijk niet vrij of veilig genoeg het met je te delen en volgens mij heeft hij jouw reactie ook niet verkeerd ingeschat.
Hoezo midlifecrisis? Alsof je op je 40e, als vader zijnde, niet meer heerlijk uit je dak kunt gaan in een club. Als hij eerlijk was geweest was de uitkomst waarschijnlijk niet anders geweest.

Gun hem gewoon zijn uitje, toch niet aan jou of dat in een kroeg, club of whatever is? Of doet hij ook moeilijk als jij weggaat?

Hope83

Hope83

23-04-2024 om 20:40 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 23-04-2024 om 20:35:

Hij voelde zich waarschijnlijk niet vrij of veilig genoeg het met je te delen en volgens mij heeft hij jouw reactie ook niet verkeerd ingeschat.
Hoezo midlifecrisis? Alsof je op je 40e, als vader zijnde, niet meer heerlijk uit je dak kunt gaan in een club. Als hij eerlijk was geweest was de uitkomst waarschijnlijk niet anders geweest.

Gun hem gewoon zijn uitje, toch niet aan jou of dat in een kroeg, club of whatever is? Of doet hij ook moeilijk als jij weggaat?

Je hebt ergens echt wel gelijk, het is ook niet zozeer het uitgaan in een club wat me kwetst maar dat t achter mijn rug gebeurde. Nee hij doet nooit moeilijk als ik weg ga en ik deed ook nooit moeilijk als hij wegging daarom vind ik t niet kunnen dat hij t stiekem deed. 

Het is raar dat hij dat stiekem doet. Tot een paar jaar geleden ging ik ook in een club dansen samen met een vriendin, ik zou daar nooit over liegen. Je wordt ook een beetje in een rare positie gebracht want anderen zoals je collega zien hem lekker dansen en jij weet niet waar ze het over hebben.

Oh meid, dit is zo een enorme rode vlag. Verzwijgen. Liegen over waar hij is. En dan zo blijven ontkennen. Tot je bewijs had. Hij beloofde je niet meer te gaan maar gaat toch. Hoe duidelijk wil je het hebben? Jouw man is onbetrouwbaar. En nieuwe afspraken komt hij ook niet na. 

Waarom zou hij liegen? Mocht hij dit niet van jou? Volgens mij was dat no problem voor jou. Er is meer aan de hand vrees ik. Waarom niet jou meevragen? Na 14 jaar bij elkaar en rond de 40 start vaak het aantrekkelijk willen zijn.een bubbel zoeken. Ik zou inzoomen op wat nou echt zijn drijfveren zijn om tegen jou te liegen hierover. Het is NIET onschuldig als een man hierover liegt. En blijft liegen. En onzin gaat verkopen aan jou hierover. En wéér gaat. Weer liegt erover. 

Ik zou zeggen: vertrouw op je intuitie, dit is niet okay. Weet je overigens zeker dat hij niet met andere vrouwen punnikt? Hier kan in ieder geval alleen maar ellende van komen want jouw vertrouwen is kapotgemaakt. Uitgaan en dansen is het probleem niet, maar stiekem doen en liegen wel. 

Misschien eens vragen met wie je in hemelsnaam getrouwd bent?

Mijn man deed/doet dit ook. Alleen uitgaan, zonder vrienden. Geeft zelf aan dat hij dit deed om los te komen van alle stress dit hij dagelijk ervaart. Helaas staat mijn man open voor aandacht van vrouwen en bewaakt hierin
geen grenzen...

Hope83

Hope83

23-04-2024 om 21:34 Topicstarter

Bolmieke schreef op 23-04-2024 om 20:49:

Het is raar dat hij dat stiekem doet. Tot een paar jaar geleden ging ik ook in een club dansen samen met een vriendin, ik zou daar nooit over liegen. Je wordt ook een beetje in een rare positie gebracht want anderen zoals je collega zien hem lekker dansen en jij weet niet waar ze het over hebben.

Ja precies! Ik heb heel snel gedaan alsof ik t wist maar mijn hart stond echt ff stil en werd zo misselijk. 

Hope83

Hope83

23-04-2024 om 21:38 Topicstarter

Anna Cara schreef op 23-04-2024 om 20:53:

Oh meid, dit is zo een enorme rode vlag. Verzwijgen. Liegen over waar hij is. En dan zo blijven ontkennen. Tot je bewijs had. Hij beloofde je niet meer te gaan maar gaat toch. Hoe duidelijk wil je het hebben? Jouw man is onbetrouwbaar. En nieuwe afspraken komt hij ook niet na.

Waarom zou hij liegen? Mocht hij dit niet van jou? Volgens mij was dat no problem voor jou. Er is meer aan de hand vrees ik. Waarom niet jou meevragen? Na 14 jaar bij elkaar en rond de 40 start vaak het aantrekkelijk willen zijn.een bubbel zoeken. Ik zou inzoomen op wat nou echt zijn drijfveren zijn om tegen jou te liegen hierover. Het is NIET onschuldig als een man hierover liegt. En blijft liegen. En onzin gaat verkopen aan jou hierover. En wéér gaat. Weer liegt erover.

Ik zou zeggen: vertrouw op je intuitie, dit is niet okay. Weet je overigens zeker dat hij niet met andere vrouwen punnikt? Hier kan in ieder geval alleen maar ellende van komen want jouw vertrouwen is kapotgemaakt. Uitgaan en dansen is het probleem niet, maar stiekem doen en liegen wel.

Misschien eens vragen met wie je in hemelsnaam getrouwd bent?

Ik besef zeker dat dit niet ok is en een rode vlag. Ik ben dus ook zeer oplettend nu wat ik zo naar vind, geen rust in mn hoofd. Zeker weten doe ik nooit natuurlijk maar ik heb hem op die videos nooit gezien met andere vrouwen, hij is dan echt in zn eigen wereld viel mij op. Zijn telefoon ligt ook gewoon altijd in mn buurt en ik ken zelfs zijn code. Niet gekeken en dat ben ik ook niet van plan voorlopig maar t zou kunnen dat ik dat toch eens ga doen heel binnenkort 

Hope83

Hope83

23-04-2024 om 21:40 Topicstarter

blauwgeel schreef op 23-04-2024 om 21:00:

Mijn man deed/doet dit ook. Alleen uitgaan, zonder vrienden. Geeft zelf aan dat hij dit deed om los te komen van alle stress dit hij dagelijk ervaart. Helaas staat mijn man open voor aandacht van vrouwen en bewaakt hierin
geen grenzen...

Ok wat ontzettend raar he… mijn man gaf idd ook aan dat t is om te ontstressen en dat begrijp ik wel hoor maar waarom achterhouden? Ja hij schaamde zich zei hij maar in een fijne relatie hoef je je toch nergens voor te schamen? Heb gewoon t gevoel dat hij mij buitensluit van iets waar hij doorheen gaat. 

ja, ik vind dit ook wel heel vreemd. Je hebt het er met hem over gehad en weer gaat hij zonder dat je het weet. Maar wat zegt hij dan waar hij naartoe gaat?
Ik zou hem er trouwens wel weer meteen mee confronteren.

Hope83 schreef op 23-04-2024 om 21:38:

[..]

Ik besef zeker dat dit niet ok is en een rode vlag. Ik ben dus ook zeer oplettend nu wat ik zo naar vind, geen rust in mn hoofd. Zeker weten doe ik nooit natuurlijk maar ik heb hem op die videos nooit gezien met andere vrouwen, hij is dan echt in zn eigen wereld viel mij op. Zijn telefoon ligt ook gewoon altijd in mn buurt en ik ken zelfs zijn code. Niet gekeken en dat ben ik ook niet van plan voorlopig maar t zou kunnen dat ik dat toch eens ga doen heel binnenkort

Weet je, mijn man kon het heel lang verbergen. Kon ook in zijn telefoon. Maar er bestaan geheime apps. Direct verwijderen van alles. Ik heb toch maar eens wat verder gegraven en gekeken. Stiekem gedrag belooft niets goeds. Maar goed, mijn man ging vreemd en jouwe hoeft dat natuurlijk niet te doen. Maar dat een partner liegt waar hij is, is echt raar. Hij wil blijkbaar niet met jou naar deze club.

Waarom beloofde hij jou eigenlijk om niet meer te gaan? 

Als het echt hem zoveel brengt. 

Gebruikt hij wellicht daar iets? Ook dan kan dit opgeven extra lastig zijn. 

Wat heb je nu met hem afgesproken na zijn laatste keer daar waarvan jij weet? Daar gaat hem denk ik om, wat spreek je af en waarom. Je nu altijd afvragen waar hij echt is, is toch vreselijk. En hem niet meer vertrouwen op zijn woorden ook. 





Mijn advies is laat het los er is niets gebeurd. Zeg je man gewoon dat het oke is als hij uit wil en je hem vertrouwt. Hij zal het wel nodig hebben. De een wil wielrennen de ander in de club. Waarschijnlijk verzweeg hij het uit gemak , uit angst dat jij er iets achter ging zoeken. Mijn man en ik zijn jullie leeftijden en hij gaat ook de hort op zonder mij. Dit weekend weer en dan ga ik een weekendje bij mijn familie logeren. Zijn we allebei weer opgeladen als we elkaar zien. Als ik thuis blijf ga ik mij druk maken hoelaat hij thuiskomt, wat die uitspookt etc. Gewoon al omdat ik een hekel heb aan drank en drugs en mijn nachtrust heilig is. Elkaar even missen vind ik ook heerlijk. Doet het hart sneller kloppen. 

MRI

MRI

24-04-2024 om 11:17

Moederkareltje schreef op 24-04-2024 om 11:00:

Mijn advies is laat het los er is niets gebeurd. Zeg je man gewoon dat het oke is als hij uit wil en je hem vertrouwt. Hij zal het wel nodig hebben. De een wil wielrennen de ander in de club. Waarschijnlijk verzweeg hij het uit gemak , uit angst dat jij er iets achter ging zoeken. Mijn man en ik zijn jullie leeftijden en hij gaat ook de hort op zonder mij. Dit weekend weer en dan ga ik een weekendje bij mijn familie logeren. Zijn we allebei weer opgeladen als we elkaar zien. Als ik thuis blijf ga ik mij druk maken hoelaat hij thuiskomt, wat die uitspookt etc. Gewoon al omdat ik een hekel heb aan drank en drugs en mijn nachtrust heilig is. Elkaar even missen vind ik ook heerlijk. Doet het hart sneller kloppen.

Ja maar jullie vinden het toch okay als je met een ander gaat in zo'n weekend? Prima hoor, maar dat is toch heel anders dan TO en man er in staan?

MRI schreef op 24-04-2024 om 11:17:

[..]

Ja maar jullie vinden het toch okay als je met een ander gaat in zo'n weekend? Prima hoor, maar dat is toch heel anders dan TO en man er in staan?

Is precies hetzelfde maar dan zonder de vrijbrief tot seks. Als iemand je wil bedriegen doet hij dat toch wel. Controleren en bazen is een garantie dat de relatie er niet beter op wordt. Geef hem ruimte en het raast vanzelf wel uit. 

MRI

MRI

24-04-2024 om 12:10

Moederkareltje schreef op 24-04-2024 om 11:26:

[..]

Is precies hetzelfde maar dan zonder de vrijbrief tot seks. Als iemand je wil bedriegen doet hij dat toch wel. Controleren en bazen is een garantie dat de relatie er niet beter op wordt. Geef hem ruimte en het raast vanzelf wel uit.

Ja is het hetzelfde? Ik denk dat als je er zo in staat als jij, je gewoon het vertrouwen hebt dat hij wel weer bij je terugkomt en dat het voor hem juist fijn is dat hij die vrijheid heeft. 

Als er bij een stel een (onuitgesproken) verwachting van monogamie is en je hecht daar aan als vrouw van de man die in zijn eentje uit gaat, dan ben je wellicht toch meer wantrouwig of hij die belofte wel trouw is. 

Zonder een oordeel te hebben over welke vorm ook hoor, het is maar wat je afspreekt met elkaar. 

Ik vind wel dat stel hij wil met een ander gaan, hij dat eerlijk tegen TS moet zeggen, dan kan zij kiezen wat ze ermee doet.

Moederkareltje schreef op 24-04-2024 om 11:00:

Mijn advies is laat het los er is niets gebeurd. Zeg je man gewoon dat het oke is als hij uit wil en je hem vertrouwt. Hij zal het wel nodig hebben. De een wil wielrennen de ander in de club. Waarschijnlijk verzweeg hij het uit gemak , uit angst dat jij er iets achter ging zoeken. Mijn man en ik zijn jullie leeftijden en hij gaat ook de hort op zonder mij. Dit weekend weer en dan ga ik een weekendje bij mijn familie logeren. Zijn we allebei weer opgeladen als we elkaar zien. Als ik thuis blijf ga ik mij druk maken hoelaat hij thuiskomt, wat die uitspookt etc. Gewoon al omdat ik een hekel heb aan drank en drugs en mijn nachtrust heilig is. Elkaar even missen vind ik ook heerlijk. Doet het hart sneller kloppen.

Je gaat nu totaal voorbij aan het feit dat TO haar man heeft gezegd dat ze het prima vindt dat hij naar die club gaat, maar dat hij er desondanks over liegt. Ik vind liegen in een relatie echt niet oké. Het tast het vertrouwen aan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.