Relaties Relaties

Relaties

Marni

Marni

09-09-2013 om 12:32

Problemen rondom verjaardag

Binnenkort word ik vijftig. Mijn (grote) kinderen hebben aangegeven dat ze het leuk zouden vinden dat ik er eens wat aan doe en zowaar, ik had er zin in. Ik had bedacht met kinderen en familie naar een attractiepark te gaan, erna uit eten, uiteraard op mijn kosten. Genodigden zijn man, zijn moeder, zijn broer en zus en hun kinderen en kleinkinderen. Natuurlijk mijn kinderen en aanhang. Zelf heb ik geen biologische familie meer, maar sinds ik twintig ben heb ik een heel fijn contact met twee ouderparen van vriendinnen, die min of meer een ouderrol vervullen en een grootouderrol voor mijn kinderen. Schoonfamilie kent ze wel, wel eens bij ons thuis gezien, maar er is absoluut geen klik. Uiteraard nodig ik hen ook uit.
Nu begint schoonfamilie te morren. Ten eerste is het park te ver weg. Ten tweede is het te druk voor een kleinkind, dat hooggevoelig is (hoor ik nu voor het eerst). Ten derde hebben ze geen zin om zo'n hele dag met vreemden op te trekken.

Pfff, ik heb aangegeven dat ze niet hoeven komen, het is geen verplichting, even goede vrienden. Sindsdien hoor ik ze er minder over, maar toch is mijn oorspronkelijke plezier wat bedorven. Ik heb geen zin om die dag met mokkende schoonfamilie door te brengen?

Jullie nog tips?

Katniss

Katniss

09-09-2013 om 12:45

Jouw feestje

Jammer dat ze zo reageren. Ik zou ze zeggen dat ze van harte welkom zijn, maar dat jij bepaalt wie er op je feestje mag komen. Ze hoeven toch niet bij die mensen op schoot te zitten? Ik neem aan dat je in het pretpark min of meer je eigen gang gaat, en alleen gezamenlijk eet.

Knurf

Knurf

09-09-2013 om 14:42

gewoon doorzetten

jammer dat je schoonouders zo reageren. Maar het is jouw verjaardag, en niet die van je schoonouders. Dus jij mag uitnodigen wie je wilt.

Eventueel kun je je schoonouders op een ander tijdstip uitnodigen, of ze voorstellen dat ze een deel van de dag komen?

neteret mut

neteret mut

09-09-2013 om 17:33

pretpark

in een pretpark kun je toch niet met een groep de hele dag bij elkaar blijven. Je komt elkaar misschien eens tegen tijdens het lopen naar een attractie of in de rij en dan bij een gezamenlijk eten/ koffiedrinken. Ruimte genoeg. Jouw feestje, jouw keuze, hun keuze om niet te komen of wel. ik zou er geen extra "feestje" gaan houden om hun tevreden te stellen. Het is een feest met mensen die voor jou van belang zijn, dat kan familie zijn en dat kunnen vrienden zijn. ( gezeur hou je toch wel)

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2013 om 09:29

Ik zou....

Ik zou doorgaan met de voorbereidingen, en als men sputtert zeggen: Ik ben op de hoogte van jullie bezwaren, kijk maar wat je doet. Je bent van harte welkom.
Daarmee ben je duidelijk,lijkt mij.
Hoe meer je ingaat op de bezwaren, hoe meer ruimte en invloed je hen geeft op jouw feest, jouw verjaardag.
Heb je bepaalde dingen gereserveerd, bijv. de lunch, dan zou ik twee dagen van te voren nog even informeren of je hen nog kunt verwachten,en melden dat dat handig is om te weten ivm je planning.

Anna

Anna

12-09-2013 om 13:35

Een met Fiorucci

Inderdaad gewoon doorgaan met de voorbereidingen. Aangeven dat ze van harte welkom zijn en die anderen ook.

Inderdaad wat er gezegd is: hoe meer je ingaat op bezwaren, hoe meer ruimte en invloed je hen geeft om het op hun manier te doen, terwijl het jouw feest, jouw verjaardag is.

Inderdaad: heb je bepaalde dingen gereserveerd, bijv. gezamenlijke lunch, even een paar dagen van tevoren informeren of je ze kunt verwachten ivm de planning.

In ieder geval nooit een andere laten bepalen wat jij wel of niet zou moeten doen op jouw feest. Dan komen ze maar niet als ze erge bezwaren hebben. Laat je er niet door leiden.

Ook geen andere, extra dag regelen voor schoonfamilie want dat was je sowieso al niet van plan en het geeft je weer extra werk.

Je doet het op jouw manier, klaar. "Take it or leave it" zou ik zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.