Relaties Relaties

Relaties

Ruzie

Ik ben compleet in shock, mijn man was altijd zo liefdevol en zorgzaam, maar de laatste tijd leek hij steeds meer afstandelijk te worden. Ik probeerde er met hem over te praten, maar hij leek niet te willen luisteren. En opeens zonder enige waarschuwing of reden zette hij me het huis uit. Hij liet me niet meer binnen en dus in de steek. Ik begrijp er helemaal niets van, hoe kan hij me zo behandelen na al die jaren samen, ik voel me compleet verloren en alleen. Ik heb geen idee waar ik nu naartoe moet en wat ik moet doen. Het voelt alsof mijn hele wereld in elkaar stort. Waarom zou hij zo'n drastische beslissing nemen zonder enige uitleg? Ik kan het gewoon niet geloven. Ik weet niet hoe ik verder moet gaan zonder mijn man, alles lijkt nu zo hopeloos en uitzichtloos... Ik had nooit gedacht dat hij me zo zou behandelen. Het doet zo'n pijn om te weten dat hij me gewoon aan de kant heeft gezet. Ik voel me compleet in de steek gelaten. Ik heb geen idee hoe ik hem ooit weer onder ogen kan komen na deze pijnlijke ervaring. Het voelt alsof mijn hart in duizend stukjes is gebroken. Ik vraag me af of hij ooit nog spijt zal hebben van zijn beslissing. Ik weet niet hoe ik deze klap te boven moet komen. Het voelt alsof ik in een nachtmerrie ben beland die nooit lijkt te eindigen. Ik hoop dat ik ooit de kracht zal vinden om dit te verwerken en verder te gaan met mijn leven......

Je kunt toch niet zomaar je eigen huis uitgezet worden? Is het huis van jullie samen, zijn jullie getrouwd? Heeft hij de sloten veranderd?
Wat een traumatische ervaring voor je, vooral omdat het onverwacht gebeurd. Zou er iets met hem aan de hand zijn? Geestelijk of lichamelijk en bij dat laatste denk ik dan aan iets in zijn hoofd?
Kun je maatschappelijk werk inschakelen? Misschien weten zij wat te doen om weer je huis in te kunnen

Kon hij dat zomaar, jou het huis uitzetten? Staat het huis op zijn naam? Anders zou ik bij de politie aankloppen om te zorgen dat je het huis weer in kunt.

Ik hoop dat je familie of goede vrienden hebt waar je voorlopig even onderdak kunt vinden en waar je jezelf een beetje bij elkaar kunt rapen. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat hij een andere leuke dame heeft gevonden  en dat je ingeruild bent. Een vreselijke situatie, en inderdaad niet te bevatten.

Je schrijft niet of jullie ook kinderen hebben, dus ik ga er even vanuit dat dat niet zo is. Dat maakt de schok voor jou niet minder erg, maar je raakt dan niet meteen ook deels je kinderen kwijt.

Ik zou dit meteen melden op je werk, want je bent nu natuurlijk behoorlijk van de leg. En ook zou ik bij de huisarts aankloppen. Die kan je misschien doorverwijzen naar maatschappelijk werk. In ieder geval zijn gesprekken met de POH vast helpend voor je.

Sterkte!

Mijn eerste gedachte toen je je afvroeg “Hoe moet ik hem ooit onder ogen komen?”: draai dat eens om. Hoe moet hij jou nog onder ogen komen na wat hij heeft gedaan? En mocht hij spijt krijgen van zijn beslissing: laat hem niet toe. Bij wie in staat is om zoiets één keer te doen, ben je nooit meer veilig. Wat een vreselijke klap voor jou. Natuurlijk ben je radeloos en totaal in shock.
Even puur praktisch: kun je op de korte termijn ergens logeren, bij iemand die je vertrouwt? En heb je een rechtsbijstandsverzekering? Want het lijkt me heel sterk dat het legaal is dat je iemand met wie je wettig getrouwd bent zomaar de toegang tot haar (of zijn) huis kan ontzeggen. Je hebt rechten. Daar staat je hoofd nu niet naar, want jij loopt tien stappen op hem achter.  
Er zijn hier heel veel mensen met meer kennis en ervaring dan ik die je veel beter advies kunnen geven. Maar ik wil je vast sterkte wensen. 

Ik sluit me aan bij de vorige berichten, kan me niet voorstellen dat je man je zomaar het huis uit kan zetten. Hopelijk kun je bij familie of vrienden terecht en van daaruit contact opnemen met de huisarts of praktijk ondersteuner. Veel sterkte want ik kan me goed voorstellen dat je je nu machteloos voelt.

Jeetjemina! Wat erg. Mijn tips voor nu: haal diep adem. Zoek steun bij familie of vrienden. 

Je noemt hem je man, ben je getrouwd? In gemeenschap van goederen of niet? Staat het huis op jullie beide namen of zijn naam? Zoek snel juridische bijstand op. Kijk naar je rechten. Mocht dit zo zijn neem dan iemand mee en schakel de politie in. Heb je geen enkel recht, zorg dat je al je spullen zsm kunt ophalen. Bankrekeningen blokkeren voor hem is uiteraard ook belangrijk als je gedeelde rekeningen of creditcards hebt etc. In het topic scheiden vind je vast meer tips. Of van ervaringdeskundigen. 

De klap die je nu hebt gekregen is heel heftig. Psychologisch. Emotioneel. Zorg allereerst dat je terecht kan bij iemand die om je geeft. Waar je even kan blijven. Ga naar je huisarts voor hulp. Ook als hij morgen normaal doet, zou ik wel kijken naar een toekomst zonder hem. Want dit is zo onveilig voor jou. 

Oh en teken niets. Zeg niets toe. Doe geen gekke dingen. Neem gesprekken op. Of film het. 

Sterkte. 

Wat enorm heftig zeg. Zeker als het uit het niets komt en je ineens op straat wordt gezet. Dat kan ook niet zomaar, tenzij alles van hem is. Maar dan nog zou het wenselijk zijn als hij je tijd zou geven om iets te regelen.
In ons geval zijn we wel getrouwd maar is het huis van mij alleen (had ik al voordat we trouwden). Ik zou mijn man nooit zomaar op straat zetten, tenzij hij geweld gebruikt of wanneer hij vreemdgaat, want dan kan hij daarheen. 

Als het huis van beiden is, dan zal hij jou moeten uitkopen of verkopen. 
Voor vruchtgebruik kun je (of hij, of beide) voorlopige voorzieningen aanvragen bij de rechtbank. Die wijst dan toe wie er voorlopig mag blijven wonen. Maar daar hangt dan wel een datum aan vast. De rechtszaak is niet zomaar morgen en de rechter besluit dan meestal ook niet dat je er per direct niet meer in mag. Ik denk dat deze stap niet in meneer zijn voordeel gaat werken.

Hoe dan ook, zorg goed voor jezelf. Kun je ergens terecht? Vraag hulp uit je omgeving. Van familie, vrienden, collega's. En neem een advocaat om de scheiding fatsoenlijk af te handelen, zodat jij krijgt waar je recht op hebt. 
Deze kerel moet je niet meer terug willen. Iemand die tot zoiets in staat is, moet je niet willen. Je verdient beter dan dit.

Lena je zult wat meer informatie moeten geven als je inhoudelijke reacties wilt. 

Voor nu ga naar familie en bel een advocaat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.