Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Even zo

Even zo

06-10-2015 om 20:29

Ahum... droogte

Tja, ben in de vijftig en de menopauze is in aantocht. En... ook al ben ik opgewonden blijf ik meestal droog. Ik heb glijmiddel op waterbasis geprobeerd en het werkt goed maar lijkt erg snel "opgenomen" te worden of te verdwijnen. Bij een beetje lange vrijpartij zou ik eigenlijk halverwege "bij moeten vullen" en het is niet echt bevorderlijk voor de spontaniteit. Ik weet ook dat er gels op silicone basis zijn maar 1) voelt het beter/fijner en hoe is het gevoel als je ook besluit om met je mond aan de slag te gaan, net zo goed voor man dan voor mij. Smaakt het een beetje of heb je het gevoel van plastic handschoen in je mond
En zijn er andere middeltjes/tips van iemand? Aan de seks zelfs ligt het niet, ik vind het erg fijn.
Even zo

zuster clivia

zuster clivia

06-10-2015 om 21:31

goede glijmiddelen

zijn vlg. mij smaakloos.
Ik had ook last van droogte en jeuk daardoor tussen de lipjes. Toen heb ik een tijd een zalfje gehad; synapause. Dit scheelde behoorlijk. Maar die droogte is toch een beetje onse lot op deze leeftijd!

vlaai

vlaai

06-10-2015 om 22:26

nou, lot?

Ik geloof dat niet hoor. Als je genoeg zin hebt, valt de droogte mee, ook na de menopauze. Heb nog nooit een middeltje nodig gehad om het vol te houden.

Even zo

Even zo

06-10-2015 om 22:41

Nou vlaai

dan bof je! Ik heb echt heel veel zin, kom ook nog steeds heerlijk klaar, maar word niet echt vochtig meer. Wat ik merk is dat ik meestal makkelijker "nat" word in het midden van wat overgebleven is van mijn cyclus (word helaas nog steeds af en toe ongesteld) maar het is niet wat het geweest is. En dit terwijl ik gezegend ben met een zeer handige vent in bed
Even zo

akke

akke

07-10-2015 om 11:13

Siliconen

Ik vind het gebruik prettig. Gebruik alleen heel weinig en zorg dat je niet per ongeluk morst op een gladde vloer, je blijft poetsen en of uitglijden. Tja het heet dan ook glijmiddel. Pjur vind ik een prima merk. Op de site van de paarse keizerin vind je veel informatie over glijmiddelen.

Overigens, geweldig hoe je geniet van samenzijn. Ook al gebruik ik glijmiddel , soms tenminste, vrijen met mijn eigen man is iets dat hooguit een keer per kwartaal gebeurt.

akke, 50 min

Even zo

Even zo

09-10-2015 om 14:05

Openbaring!

Ik heb bij Christine le Duc een flesje siliconegel gekocht. Ooooh wat maakt het een (fijn) verschil zeg! Gisteravond uitgeprobeerd en man en ik waren erg blij! Het vrijen was heerlijk
Even zo

40er

40er

09-10-2015 om 17:12

smaak?

@even zo, is het nog een beetje een smaakje of dat niet?

Even zo

Even zo

18-10-2015 om 08:28

40er

nee geen smaak.. Wel een beetje eigenaardig gevoel, smeerolie maar dan niet vettig. We hebben het nog niet oraal uitgeprobeerd, misschien eerst oraal en dan pas de gel erin maar eerlijk gezegd wil ik de gel liever aan brengen in dthe badkamer zonder man erbij,

akke

akke

18-10-2015 om 11:41

In badkamer aanbrengen

Evenzo, wat ik zelf prettig vind:beetje glijmiddel in mijn handen om te gebruiken bij aftrekken. Vindt de heer in kwestieook heel prettigaanvoelen. Daarna bij penetratie dus niet meer nodig om vaginaal in te brengen.

Geheimpje

Geheimpje

12-11-2015 om 13:18

Glijmiddel

Ik heb sinds een paar jaar een geheimpje. Ik gebruik een middel tegen vaginale droogheid: Multigyn. Smaak- en reukloos. Ik breng het voor het vrijen met een injectiespuitje in en wordt pas echt merkbaar tijdens het vrijen als het op lichaamstemperatuur is. Het benadert het natuurlijke lichaamsvocht en tot nu toe is het mijn partner nog nooit opgevallen dat het niet 'mijn eigen' vocht was.

40er

40er

12-11-2015 om 20:18

maar geheimpje

Dat spul is toch eigenlijk tegen schimmelinfectie? En waarom mag partner het niet weten? Zo erg is het toch niet om "hulpmiddelen" te gebruiken?

Geheimpje

Geheimpje

13-11-2015 om 10:05

40er

Nee, dat is echt bevochtigingsgel. Van hetzelfde merk bestaat inderdaad ook gel voor klachten als jeuk en ter voorkoming van infecties. Ik ben daar mee begonnen na mijn hysterectomie. Ik voelde me toen zowiezo minder vrouwelijk en toen ik een nieuwe partner kreeg gaf het me een zekerder gevoel.

droogje

droogje

04-03-2018 om 10:07

hier ook zo'n droge

sinds ik in de overgang zit en nog wel steeds de behoefte om te vrijen, ik ben begin 50. Helaas heb ik nog steeds onregelmatige en soms erg heftige menstruaties wat de pret in bed behoorlijk drukt, het komt er daardoor te weinig van. En ik merk dat ik toch wel wat vaker wil vrijen en mijn man zal daar zeker geen bezwaar tegen hebben. Elkaar knuffelen, zoenen en een aai of streling gebeurt namelijk nog wel.
Als we wel vrijen geniet ik er zeker ook van maar het voelt dus nogal droog, het ligt niet mijn man want als ik het met mezelf doe, soms na het ontharen van de bikinilijn, blijft het ook een stuk droger dan voorheen. De volgende stap is dus een glijmiddel aanschaffen maar dat vind ik geen probleem. Maar wanneer breng je dat dan aan, is dat voordat je begint te vrijen of kan dat ook tijdens het voorspel, als onderdeel van de vrijpartij gebeuren? Ik schaam me er niet voor dat ik een glijmiddel nodig heb dus dat scheelt. Liever wat vaker vrijen met glijmiddel dan wanneer het door de droogte bijna niet meer gebeurt.

Vijftiger

Vijftiger

04-03-2018 om 12:23

Droogje

Wat je zelf het fijnst vindt natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je het zelf of je partner tijdens voorspel doet. Zo deed ik het met vriend, ik was toen 43 en het was prima zo. Ik dacht dat ik in de overgang zat, zonder glijmiddel was er geen doorkomen aan. Maar nu ben ik 55 en ik heb geen glijmiddel meer nodig. Wel volop in de overgang, dat dan weer wel

Guppie

Guppie

19-04-2018 om 19:39

Omega 7

Omega 7 schijnt belangrijk te zijn voor je slijmvliezen. Zit onder andere in een middel als Membrasin, wat wordt aanbevolen bij vaginale droogte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.