Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Angela

Angela

02-02-2016 om 11:47

De maat is vol

Mijn zoon doet niet meer wat ik wil. De emmer is nu al twee jaar aan het vol lopen maar gisteren was echt de druppel. De laatste twee jaar heeft mijn zoon (nu 15) allerlei fratsen achter mijn rug uitgehaald. Het begon allemaal toen hij i.p.v. huiswerk maken, ging "gamen". Daarna werd het alleen maar erger. Hij gaat alleen maar om met meisjes en niet met jongens. Hij kwam een keer thuis met 7! meisjes. Toen hij om kleedgeld vroeg ging ik daar natuurlijk mee akkoord, maar de volgende dag kwam hij met allemaal roze kleding thuis. Zijn excuus was dat roze zijn lievelingskleur is. Op dat punt was ik al erg bezorgd om hem. Ik dacht dat het wel goed met hem zou komen, maar zo liep het niet. Gisteren zag ik hem, tot mijn grote verschrikking, in een strak badminton broekje in de gang staan.

Ik weet niet meer wat ik met hem aan moet. Kan ik nog voorkomen dat het erger wordt? Moet ik hem hiervoor straffen?

angel3

angel3

02-02-2016 om 11:50

Zou ik zeker doen ja keihard straffen. Een kind MOET gewoon doen wat de ouder wil. Absoluut. Geen discussie over mogelijk.

Christel

Christel

02-02-2016 om 11:52

Wat!

Je zoon van 15 doet jouw zin niet meer? Ik zou hem op marktplaats zetten.

Paddington

Paddington

02-02-2016 om 11:57

Is dit een serieuze vraag?

Indien ja, dan zou lijkt mij het handig als jij eerst voor jezelf hulp zoekt.
Wat betreft je zoon. Zoek voor hem een plaats waar hij kan praten over zichzelf zijn en hulp krijgt om met zijn ouders om te gaan.

Mijntje

Mijntje

02-02-2016 om 12:06

hier

Geef maar hier, die zoon. Hij kan hier wel wonen. Ik zeur niet zo over kleuren.

Hortensia

Hortensia

02-02-2016 om 12:17

Roze...

...badmintonpakjes...?
Over de meisjes zou ik me niet zo'n zorgen maken als mijn zoon in roze badmintonkleding zou dragen.

Dat wil zeggen... Zolang hij nog niet fan is van Geer en Goor. Want dán zouden de alarmbellen pas echt afgaan! Wat zeg ik, alarmbellen? Het luchtalarm!

Heidi*

Heidi*

02-02-2016 om 12:27

Niet straffen

Dat meen je toch niet?
Hij lijkt je iets te willen vertellen, maar weet niet zo goed hoe.

Enne.....gamen terwijl je huiswerk moet maken, dat doet praktisch iedere puber hoor!

sucra

sucra

02-02-2016 om 12:32

gewoon kwestie van opvoeding

Die van mij (14 en 11) doen altijd alles wat ik zeg, doen zonder morren hun taken in huis, dragen alleen kleren die ik uitgezocht heb, zitten NOOIT op hun telefoon of tablet als ze eigenlijk huiswerk moeten maken en jokken nooit. Net als hun moeder, die jokt ook nooit.

Half a twin

Half a twin

02-02-2016 om 12:55

sucra

Alleen op dinsdag 2 februari om 12.32 dan jak je wel maar dat is de enige keer in je hele leven.

Angela

Angela

02-02-2016 om 13:10

sucra

Zullen van kind ruilen?

Angela

Angela

02-02-2016 om 13:14

Bedankt

Bedankt voor al het goede advies, ik ga hem denk ik vanavond op marktplaats zetten. Oh en gelukkig kijkt hij nog geen geer en goor.

Elisabeth

Elisabeth

02-02-2016 om 13:22

Dan koop ik hem

heel graag!

Hortensia

Hortensia

02-02-2016 om 13:32

Angela

Gelukkig maar!

Gaat hij inclusief zijn kleedsetjes op Marktplaats? Zitten daar ook de roze pumps bij?

Elisabeth

Elisabeth

02-02-2016 om 13:37

ooooh die pumps

heb ik nog wel liggen

Nou....nu stop ik hoor met die onzin, hahahahaha

sucra

sucra

02-02-2016 om 13:37

verdorie

jok ik één keer in mijn hele leven en word ik meteen betrapt. Was het niet geloofwaardig dan?

Christel

Christel

02-02-2016 om 14:45

Sucra

Ik geloofde je direct hoor ))

Heidi*

Heidi*

02-02-2016 om 16:52

Angela

Het is wel wat flauw hoe hier gereageerd wordt, maar je mailtje komt een beetje gek over. Je zult het hoogstwaarschijnlijk heel anders bedoeld hebben, maar nu staat er, even kort door de bocht: ik ben hem zat omdat hij een keer gamede terwijl hij huiswerk moest maken en hij draagt roze kleding.

Misschien de volgende keer iets genuanceerder formuleren wat nu het echte probleem is, want ik ga ervan uit dat je het anders bedoelde.

Wil je nog een poging wagen, of is je buik er al vol van?

Beertje

Beertje

04-02-2016 om 16:32

Ff Serieus

Als mijn zoon zich zo gedraagt weet ik toch genoeg!
Hij wil iets laten zien door zichzelf te zijn....

Een van mijn neefjes droeg vanaf dat hij kon lopen een handtas tenslotte deden de teletubies ( hoe schrijf je het ook al weer ) dat ook... Lakschoenen het liefst roze waren er ook. En nu is hij 16 en homoseksueel. Niemand heeft hier ooit een punt van gemaakt.
Alsjeblieft zeg dadelijk is je zoon homo jij straft hem en dan....Dood ongelukkig... Kijk naar die mannen en vrouwen die zichzelf niet mochten zijn en trouwen "zoals het hoort" en vervolgens partner en kinderen verlaten diep ongelukkig.Of depressief worden...

Heb je een bepaalde geloofsovertuiging misschien dat dit alles slecht is in je ogen?? Dat kan natuurlijk ik ben daar niet in thuis.

Als een van onze kinderen verlieft worden op het zelfde geslacht ben ik alleen maar blij dat mijn kinderen gelukkig zullen zijn in de toekomst. Met wat voor partner dan ook.

En misschien reageer ik nu op een bericht wat een grap was...

Groetjes

Zeg het gewoon

Waarom zeg je niet gewoon wat je bedoelt? Hij draagt roze kleding en gaat alleen nog maar om met meisjes, je bent bang dat hij homo of transgender is. Daar hoef je niet bang voor te zijn, want je zoon is zoals hij is, je kan er niets aan veranderen. En er is niks mis met homo of transgender zijn. Er is geen enkele mogelijkheid je zoon zo te beïnvloeden dat hij minder homo/transgender wordt of dat je dat kan tegenhouden. Wat wel kan gebeuren is dat je zoon zichzelf gaat verloochenen omwille van jouw goedkeuring. Daar wordt hij vast doodongelukkig van. Hou gewoon van hem zoals hij is, zo te lezen is het een sociale en hele normale, gamende huiswerk ontduikende jongen.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.