Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

30-11-2015 om 17:12

Jongere vent

Beste forumdeelnemers,

We hebben de discussie 'jongere vent' verwijderd omdat hij gestart was door een troll. Ondertussen waren jullie wel gezellig over het onderwerp in gesprek geraakt. Het spijt me dat jullie kindjes met het badwater zijn weggespoeld.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Vijftiger

Vijftiger

20-04-2016 om 18:01

Dan blaas ik hem weer nieuw leven in, maar nu echt

Ik ben al jaren gescheiden en heb wel wat scharrels gehad, maar geen relatie meer. Op mijn werk komt vaak een medewerker van een computerleverancier. Hij is 35, ik 51. Het klikt goed tussen ons, we hebben dezelfde humor. Toen ik hem vertelde van een computerprobleempje bij mij thuis kwam hij spontaan met het aanbod om even langs te komen. Aangezien hij mij had verteld dat hij sinds kort weer vrijgezel was en hij dus niemand had om voor naar huis te gaan, bood ik hem aan te blijven eten. Het was ontzettend gezellig. Mijn pubers waren er gewoon bij en die konden ook goed met hem opschieten.
Nu bekende hij me vorige week dat hij mij al een hele tijd niet uit zijn hoofd kan zetten. Het werd een vurige liefdesverklaring. En van het één kwam het ander. De pubers waren bij hun vader. En toen had ik dus ineens een veel jongere vent in mijn bed...
Het was een feestje. Sindsdien gedraagt hij zich alsof we een vaste relatie hebben. Maar ik heb nogal wat reserves. Hij is een knappe, strakke vent, op mijn mollige lichaam zie je duidelijk de sporen van operaties, zwangerschappen en een keizersnee. Zijn vrienden krijgen allemaal kinderen, de mijne zijn bijna het huis uit en al zou ik nog kinderen kunnen krijgen, ik heb er echt geen zin meer in. Hij vindt dat overigens allemaal geen enkel probleem. Maar ik denk: wat MOET die man met mij? Dat gaat toch een keer verkeerd? Of moet ik gewoon genieten van het moment en maar zien wat er gebeurt?

Moeder

Moeder

20-04-2016 om 21:32

Blij

Het is je zo gegund na al dat gedoe en ellende van de laatste jaren. Geniet er nou gewoon van zo lang het duurt. Als dat een maand is, dan is het een maand. Als het een jaar is, dan is het een jaar. En als hij zou afknappen op je lijf was ie naar de eerste keer al weggebleven. Nogmaals, geniet, geniet en geniet

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2016 om 22:10

Vijftiger

"Of moet ik gewoon genieten van het moment en maar zien wat er gebeurt?"

Yep!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-04-2016 om 07:44

Ja vijftiger

Geen zorgen voor de dag van morgen!

Ben bijna jaloers...

Vraag niet hoe het kan

maar geniet er van!

skik

Vijftiger

Vijftiger

21-04-2016 om 08:22

haha

Dank! Ik kreeg gisteren een appje: "Je bent leuk! Geloof dat nou maar."
Ik heb voor Koningsdag een date

40er

40er

21-04-2016 om 12:05

vijftiger

Geniet er lekker van joh!
Je maakt je veel te druk over de rest.

Paddington

Paddington

21-04-2016 om 13:52

Wat lekker voor je

geniet ervan

Ad Hombre

Ad Hombre

21-04-2016 om 14:09

Nou maar hopen

Dat dezelfde positieve reacties komen als een man het vraagt...

knor

knor

21-04-2016 om 14:21

toch even....

Een goede vriendin van mij kreeg ook een relatie met een (veel) jongere man. Zelfde zorgen, en zelfde reacties, geniet er nou maar van. Een paar jaar een relatie gehad, maar toen werd hij toch kritischer op haar ouder wordende lichaam, wilde toch kinderen enz enz en haar hart werd gebroken. Nou kan dat altijd gebeuren, weet ik wel, maar het heeft haar jaren gekost op er over heen te komen en hem zonder enorme jaloezie met z'n nieuwe jonge vriendin te zien. Een beetje gereserveerdheid kan dus geen kwaad, maar dat neemt niet weg dat je er nu gewoon van kunt genieten hoor.

Vijftiger

Vijftiger

21-04-2016 om 15:25

nou ja

Ik ben nog niet zo ver dat ik er een langdurige relatie in zie, maar wat Knor zegt is natuurlijk precies wat er kan gebeuren. Maar goed, ik was getrouwd met een man van mijn eigen leeftijd en dat liep ook stuk. En ik was totaal niet jaloers op zijn nieuwe blom (waarvan hij inmiddels ook weer is gescheiden, maar dat terzijde).
Voorlopig geniet ik maar even van mijn toyboy. Misschien kan hij wel helemaal niet opschieten met mijn vrienden, dan is het denk ik ook snel klaar. We hebben een enorm hechte vriendengroep, die laat ik echt niet glippen.

Imogen

Imogen

23-04-2016 om 12:54

jammer

Dat je de term 'vent' gebruikt. Daarmee haal je die man en jullie contact omlaag.

Andersom

Een vrouw van 35 en een man van 51 zou van mij dezelfde positieve reactie krijgen. Een man van 51 en een vrouw van 19 dan weer niet, net zoals een vrouw van 51 met een man van 19. Verschil is dat in het eerste geval beiden ruimschoots volwassen zijn, niet alleen volgens de wet (18+) maar ook geestelijk, en in dezelfde leeftijdscategorie vallen, zei het aan beide uiteinden daarvan. Maar wel normaal gesproken klaar met de opleiding, zelfstandig wonend, werkend.

skik

Toyboy

Toyboy

23-04-2016 om 23:47

Toyboy

Geniet van je toyboy. Zolang je hem als toyboy ziet zal het ook niet veel meer worden dan dat.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

24-04-2016 om 10:23

Andersom

Andersom zou ik er geen seconde over twijfelen of dat wel kon of serieus kon zijn, dus dat zou nu ook niet moeten. Ik ken overigens wel een stel waarvan hij ca 15 jaar jonger is en zij niet eens heel knap of jong ogend. Hoeft ook niet hoor, maar eerlijk gezegd schoot dat door mijn hoofd toen ik het hoorde.
35 is natuurlijk weer niet piepjong. Toen ik het zelf was vond ik van niet iig.

bieb63

bieb63

24-04-2016 om 19:48

heel eerlijk....?

Man van 35 en vrouw van 51 kan best. Maar 10 jaar later?: man van 45 en vrouw van 61? Dat gaat hem, en zeker nog een aantal jaar later m.i. vaak niet worden. Zie Patricia en Adam. En nee, natuurlijk is dat niet een standaard verhaal of iets wat je persé als referentie moet nemen. Maar wél is een feit dat Patricia op de leeftijd van rond de 50 nog een relatief jonge vrouw was. En dan toch... als ze 60 is en Adam 45?, tja, dan wordt het een ander verhaal. Of hij moet echt heel erg veel van haar houden en ze samen heel veel hebben.

Vijftiger

Vijftiger

24-04-2016 om 20:36

Goh

Het woord vent is in deze contreien een heel normaal woord. "Ken je Piet?" "Ja, leuke vent." Misschien streekgebonden.
Toyboy was natuurlijk een grapje.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we de tien jaar gaan volhouden, maar voor nu is het wel leuk. Ik merk wel kleine dingetjes die misschien later grote dingen kunnen worden. Oudste hier is na een strenge selectie aangenomen voor een vervolgopleiding met geweldige scores. Ik weet hoe hard ze heeft gewerkt en hoe zenuwachtig ze was voor de uitslag. Hij doet heel blij, maar ik zie aan hem dat hij het eigenlijk maar een hysterisch gedoe vindt, dat feestgedruis rond oudste. Maar misschien is dat iets wat mensen zonder kinderen zich niet zo goed kunnen voorstellen en heeft het niks met leeftijd te maken.
Ik houd hem voorlopig maar exclusief voor de puberloze weken.

Wel mogelijk

In de familie zijn jaren geleden twee gescheiden vrouwen met kinderen rond de 18, een relatie aangegaan met jongere mannen.
De mannen waren beiden maar 10 -15 jaar ouder dan de knderen. Dat beide relaties na 10 resp 20 jaar nog steeds stand houden, komt ook door de openheid van hun relatie naar de kinderen in een vroeg stadium.

Vijftiger, die reactie over het hysterische gedoe kan ook gewoon komen doordat mannen vaker anders staan in zulke zaken. Dat hoeft niet te maken te hebben met het feit dat hij geen kinderen gewend is.
Mijn broer, een van de mannen hierboven, kan ook stug zijn. Maar de kinderen van zijn vriendin hebben hem leren kennen als een man met een groot hart.

Je laatste zin: 'ik houd hem voorlopig maar...' is best respectloos. Alsof het een voorwerp is. Besef dat als je elkaar waardeert, kan je aan het begin staan van een nieuwe realtie.

Ik geloof best dat een relatie op oudere leeftijd een bewustere keus is, dan de relaties die ontstaan zijn op jonge leeftijd. Je hebt meer oog voor de dingen die voor jou van belang zijn. Dus vijftiger, als deze man jou gelukkig maakt, en jij hem, wees dan blij met elkaar.

Hoe anderen tegen jullie aankijken wordt bepaald door de wijze waarop jullie met elkaar omgaan.
Praat jij over hem als een toyboy, kun je ook niet verwachten dat je vrienden hem gaan respecteren. Dat zou best zonde kunnen zijn.

De twee relaties die ik van dichtbij ken, zijn een tegengeluid aan de reactie van Knor. Het is zelfs zo dat één van de twee relaties 8 jaar later zijn getrouwd. De andere , die van 20 jr, hechten geen belang aan een boterbriefje.
Gun elkaar een kans om uit te vinden of jullie bij elkaar passen.

Paddington

Paddington

25-04-2016 om 09:42

Jeetje

wat een negativiteit...

Ik denk dat TS er goed aan doet om eerst van haar vriend te genieten in kinderloze weken. Dat is het algemene advies hier op het forum meestal ook.

Voor mensen die geen kinderen gewend zijn, is het een enorme overgang naar kinderen in een puberfase. Ze zijn er niet ingegroeid.
Zoals voor de oudste, je weet pas hoeveel energie erin is gaan zitten, als je dat gezien hebt. Dat is moeilijk voorstellen.

Vijftiger

Vijftiger

26-04-2016 om 17:42

ik zie het niet als negatief hoor

Ik snap de reacties wel. Die zin "ik houd hem voorlopig maar..." is wat ongelukkig geformuleerd, ik bedoelde natuurlijk dat ik in de kindloze weken met hem afspreek om in die weken uit te vinden of er iets serieus zou kunnen groeien. Anders hoef ik mijn pubers er niet mee lastig te vallen. Mijn kinderen hebben hem ontmoet als gewone kennis van hun moeder en vinden hem aardig. Als wij denken dat het echt wat kan worden zal ik ze erbij betrekken.
We zullen wel zien hoe het loopt. Jammer dat het morgen zo gaat regenen, ik had me verheugd op slenteren op Koningsdag. We verzinnen wel wat anders.

Baas boven baas

http://jezebel.com/90-year-old-former-senator-to-wed-his-40-year-old-boyfr-1773142116

Vijftig jaar leeftijdsverschil en al vijftien jaar samen.

skik

Tja

Ik vraag me altijd af waarom (echt)paren waar de man 60 is en de vrouw zeg maar 46 is geen probleem is maar andersom wel.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.