Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Holidays


Bijtje82

Bijtje82

26-07-2023 om 15:36

AnnaPollewop schreef op 26-07-2023 om 14:55:

[..]

Wij gingen toen de kinderen die leeftijd hadden, vaak naar Familotels (Duitsland en Oostenrijk vooral). Ze zijn er in allerlei soorten en maten en vormen van vermaak en alles is ingericht op kinderen en er zijn diverse activiteiten en begeleiders waardoor je als volwassenen ook eens een keertje zonder kinderen op stap kan of eten. Of, wat wij wel deden, een dagje met de oudste twee de bergen in terwijl de jongste twee zich in de kinderclub vermaakten. Ideaal ook dat je zelf amper speelgoed mee hoeft te nemen, hooguit wat Nederlandse boekjes.

Ik zou zelf niet snel de twee jongsten achter laten en zelf er op uit trekken. 

Wil dan wel in de buurt zijn.

Mija schreef op 26-07-2023 om 10:25:

Ik heb Chatgtp even om een antwoord gevraagd:

Dankjewel voor de vraag. Vakantie is belangrijk om na een intensief jaar weer te ontspannen en nieuwe energie op te doen. Mijn vakantie bestond daarom uit een mix van rust en stimulerende activiteiten. Ik bezocht eerst een retraite in Frankrijk en ben nu aan het paragliden in Oostenrijk. Ik geniet er erg van en ik ga volgende week weer verkwikt aan het werk!

wel duidelijk ja.

Bijtje82 schreef op 26-07-2023 om 14:28:

Is dat waterpark bij Brasilia inclusief?
Wij hadden ook een waterpark helemaal aan het andere eind van het park, maar dat was voor ons 4, 90 euro voor een dag.
Was het eigenlijk niet echt waard. Het was heel klein en je kunt er niet echt zwemmen.

Dan lag er nog zo'n kussen in de zee en dat was dan weer 15 euro per uur. En de midgetgolf 10 euro pp.

Bij Brasilia zit alles bij de prijs inbegrepen. Dat is heel anders dan veel campings in Italië/Kroatië. 

Zoals Carolien al aangeeft: qua omgeving is het wel wat minder, dus als je 2 week lang elke dag wat te doen wil hebben, zit je er niet goed. Maar canet zelf is wel geinig, half uurtje zit je in coulioure ( mooi oud vissersdorp), Perpignan op 10 minuten, Carcassonne is wel te rijden. Dus ook weer niet helemaal niks te zien.

Maar op le Brasilia komen is moeilijk. Hier kostte het 3 jaar om er op te komen. 25 oktober ( normaal gesproken) gaat de reservering los en 2 uur later staat de camping nagenoeg vol voor het hoogseizoen. 

Bijtje82

Bijtje82

26-07-2023 om 19:11

Elpisto schreef op 26-07-2023 om 18:32:

[..]

Bij Brasilia zit alles bij de prijs inbegrepen. Dat is heel anders dan veel campings in Italië/Kroatië.

Zoals Carolien al aangeeft: qua omgeving is het wel wat minder, dus als je 2 week lang elke dag wat te doen wil hebben, zit je er niet goed. Maar canet zelf is wel geinig, half uurtje zit je in coulioure ( mooi oud vissersdorp), Perpignan op 10 minuten, Carcassonne is wel te rijden. Dus ook weer niet helemaal niks te zien.

Maar op le Brasilia komen is moeilijk. Hier kostte het 3 jaar om er op te komen. 25 oktober ( normaal gesproken) gaat de reservering los en 2 uur later staat de camping nagenoeg vol voor het hoogseizoen.

Oh dan is het wel heel populair. 

Ik wil gewoon dat de kinderen zich niet hoeven vervelen. En als er in de omgeving dan ook kog wat te zien is, dan is dat een extra plusje. 

Liefst bijbetalen strand, ik hou zelf niet zo van meertjes etc. Of anders echt een goed familiezwembad.

We hebben gelukkig nog een jaar de tijd. 

Oudste wil ook heel graag naar Engeland. Dus misschien dat we dat in de herfstvakantie doen samen. En dan met de meiden iets anders.

AnnaPollewop schreef op 26-07-2023 om 14:55:

[..]

Wij gingen toen de kinderen die leeftijd hadden, vaak naar Familotels (Duitsland en Oostenrijk vooral). Ze zijn er in allerlei soorten en maten en vormen van vermaak en alles is ingericht op kinderen en er zijn diverse activiteiten en begeleiders waardoor je als volwassenen ook eens een keertje zonder kinderen op stap kan of eten. Of, wat wij wel deden, een dagje met de oudste twee de bergen in terwijl de jongste twee zich in de kinderclub vermaakten. Ideaal ook dat je zelf amper speelgoed mee hoeft te nemen, hooguit wat Nederlandse boekjes.

Huh? Dat zijn dan wel bijzondere hotels hoor, meestal is er wel animatie maar moet je als ouders toch wel gewoon in de buurt blijven.

Overigens een bijzondere topic de zomer is bijna voorbij, mijn kind heeft nog maar 2,5 week vrij en heeft dus nog 3,5 week te gaan en wijzelf moeten nog 1,5 week werken voor we vakantie hebben.

Bijtje82 schreef op 26-07-2023 om 19:11:

[..]

Oh dan is het wel heel populair.

Ik wil gewoon dat de kinderen zich niet hoeven vervelen. En als er in de omgeving dan ook kog wat te zien is, dan is dat een extra plusje.

Liefst bijbetalen strand, ik hou zelf niet zo van meertjes etc. Of anders echt een goed familiezwembad.

We hebben gelukkig nog een jaar de tijd.

Oudste wil ook heel graag naar Engeland. Dus misschien dat we dat in de herfstvakantie doen samen. En dan met de meiden iets anders.

Le Brasilia ligt aan de zee. Je loopt zo vanaf de camping het strand op. 

Bijtje82 schreef op 26-07-2023 om 15:36:

[..]

Ik zou zelf niet snel de twee jongsten achter laten en zelf er op uit trekken.

Wil dan wel in de buurt zijn.

Waarom, als ze naar school of BSO zijn dan blijf je toch ook niet in de buurt? 

Decembermamma schreef op 26-07-2023 om 20:37:

[..]

Huh? Dat zijn dan wel bijzondere hotels hoor, meestal is er wel animatie maar moet je als ouders toch wel gewoon in de buurt zijn 

Nou zo bijzonder is het niet want al die hotels bieden dat. Op hun site garanderen ze 35 uur “kinderbetreeung” per week en dat was destijds ook al zo. Gewoon leuke juffen die goed op de kinderen passen. Duitse kinderen vinden dat heel gewoon blijkbaar, en die van ons vonden het ook prima. Op wintersport zitten ze de hele dag in een skiklas, dat is net zo iets.

Maar goed, ik zie ook aan Bijtje dat het blijkbaar een enorm taboe is als je een vakantiebestemming kiest waar wat te beleven is voor de kinderen en de ouders ook eens vrij hebben.


Bijtje82

Bijtje82

27-07-2023 om 20:34

AnnaPollewop schreef op 27-07-2023 om 20:21:

[..]

Waarom, als ze naar school of BSO zijn dan blijf je toch ook niet in de buurt?

Dat is toch appels met peren vergelijken? 

Ik zou mijn kinderen met een gerust hart bij school of bso brengen. Zij kennen mijn kinderen. 

Zo'n animatie team is geen oppasservice. En die verantwoordelijkheid zou ik ook nooit bij hen willen neerleggen, dus blijf ik in de buurt. Ga er zeker niet een dag op uit.

Bijtje82

Bijtje82

27-07-2023 om 20:37

AnnaPollewop schreef op 27-07-2023 om 20:25:

[..]

Nou zo bijzonder is het niet want al die hotels bieden dat. Op hun site garanderen ze 35 uur “kinderbetreeung” per week en dat was destijds ook al zo. Gewoon leuke juffen die goed op de kinderen passen. Duitse kinderen vinden dat heel gewoon blijkbaar, en die van ons vonden het ook prima. Op wintersport zitten ze de hele dag in een skiklas, dat is net zo iets.

Maar goed, ik zie ook aan Bijtje dat het blijkbaar een enorm taboe is als je een vakantiebestemming kiest waar wat te beleven is voor de kinderen en de ouders ook eens vrij hebben.


Wat is dat nou voor een onzin. Hoezo taboe? Er is een verschil tussen even iets voor jezelf doen of de bergen in trekken. 

Doe wat je fijn vind, maar ik zou mij er niet prettig bij voelen. Zeker niet voor kinderen van 5 en 6 jaar. 

Bij Club Med hebben ze ook oppas/kinderclub en kan je als ouder rustig even alleen op stap gaan. Best relaxed. 

Bijtje82 schreef op 27-07-2023 om 20:34:

[..]

Dat is toch appels met peren vergelijken?

Ik zou mijn kinderen met een gerust hart bij school of bso brengen. Zij kennen mijn kinderen.

Zo'n animatie team is geen oppasservice. En die verantwoordelijkheid zou ik ook nooit bij hen willen neerleggen, dus blijf ik in de buurt. Ga er zeker niet een dag op uit.


Wij bleven vroeger ook altijd in de buurt als onze zoon naar een activiteit was van het animatieteam, kon in de bungalow zijn of ergens iets drinken bij de horeca op het park. 

Poezekat schreef op 28-07-2023 om 09:58:

[..]

Wij bleven vroeger ook altijd in de buurt als onze zoon naar een activiteit was van het animatieteam, kon in de bungalow zijn of ergens iets drinken bij de horeca op het park.

Ik vind het ook bizar als je de kinderen de hele dag bij de animatie laat, maar om eerlijk te zijn wij komen tijdens onze vakantie eigenlijk niet echt op van die vakantieparken. Heel soms met een weekend weg op een camping achtig park met wat animatie maar daar zullen we ons kind ook nooit alleen achterlaten. Wij houden van rondreizen en bezoeken dan van alles wat voor ons gezin leuk is, dat kan een dierentuin zijn, gewoon wandelen in een stadse omgeving of door de natuur. Komende vakantie lekker naar een waterpark en een pretpark tussendoor.

Decembermamma schreef op 28-07-2023 om 11:13:

[..]

Ik vind het ook bizar als je de kinderen de hele dag bij de animatie laat, maar om eerlijk te zijn wij komen tijdens onze vakantie eigenlijk niet echt op van die vakantieparken. Heel soms met een weekend weg op een camping achtig park met wat animatie maar daar zullen we ons kind ook nooit alleen achterlaten. Wij houden van rondreizen en bezoeken dan van alles wat voor ons gezin leuk is, dat kan een dierentuin zijn, gewoon wandelen in een stadse omgeving of door de natuur. Komende vakantie lekker naar een waterpark en een pretpark tussendoor.


Wij gaan eigenlijk weinig meer op vakantie, de behoefte is er niet meer zo, maar ook toen we nog vakantie hielden op een park werden er vaak uitstapjes gemaakt. 

Af en toe een dag (deel) gaan wandelen of een museum bezoeken in alle rust zonder kleine kinderen vind ik vrij relaxed. De kinderen hebben het naar hun zin op de kinderclub en missen ons echt niet. Ik zie er het bezwaar niet van in. 
Het past niet bij elke vakantie (als we gaan rondreizen dan uiteraard niet.)
Zeker als ik alleen met de kinderen op vakantie ben vind ik het veel fijn als ik af en toe even wat voor mezelf kan doen zonder de kinderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.