Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

angel3

angel3

28-05-2015 om 17:02

Leuke tips Den Haag?

Met zoon van 11 ga ik een weekendje naar Den Haag. We gaan naar de gevangenpoort en madurodam. Wie heeft er nog andere leuke tips? (omniversum kennen we al). Is bv Escher leuk voor kinderen? Leuke slaaptips zijn ook welkom. Ik ben nu in scheveningen aan het kijken maar het is allemaal best vol al. Ik zoek echt tips voor Den Haag want bv Space Expo, Corpus en dat soort dingen kennen we ook al

Hadewich

Hadewich

28-05-2015 om 17:24

Escher

Als je zoon het werk van interessant vindt, dan zou ik het zeker doen. Het is wel vrij statisch neergezet/opgehangen vind ik. Ook leuk is dat je informatie krijgt over het gebouw zelf, het paleis. Op de bovenverdieping kun je zelf aan de slag, dat is wat actiever. Een foto laten maken waarop de kleinste van jullie de grootste lijkt is ook heel leuk!

Een rondje Binnenhof kun je eigenlijk ook niet overslaan. En het Mauritshuis (oude schilderijen, oa Meisje met de Parel en de Anatomische Les) vond ik geweldig, maar ik weet niet of je je zoon daar blij van wordt?

tips

Kinderboekenmuseum?
Museon?
Eten bij De Dagvisser in de haven van Scheveningen? Of bij Simonis voor een snelle hap?

Yeti

Yeti

28-05-2015 om 19:56

drievliet?

Dat is een leuk attractiepark. Of een theaterbezoek?

Caesar

Caesar

28-05-2015 om 20:17

Wonderkamers

Museon is al genoemd. Erg leuk.
Naast het museon ligt het gemeente museum. De wonderkamers in dit museum zijn super leuk om te bezoeken met kinderen. Met een tablet in je hand diverse opdrachten uitvoeren. Zo lang of kort je zelf wilt.

bieb63

bieb63

28-05-2015 om 20:57

In ieder geval

Een boulevardje pakken (ervan uitgaande dat je niet in de buurt van de kust woont).
Panorama Mesdag? Ook heel bijzonder en ben je niet heel lang mee bezig.
Het Communicatie museum (Zeestraat) ook erg leuk en veel te doen.
Drievliet zou ik voor een weekendje niet doen (je gaat al naar Madurodam, dus een beetje too much denk ik)
De Tong Tong Fair? (voorheen Pasar Malam). Maar dat is nu (en nog 2 weken of zo, dus ik weet niet of je er dan bent).
Je hebt ook een tram (Trammmmmmmmmm) die door de stad rijdt en een restaurant is (van Piere Wind). Super gaaf.
Rondvaarten zijn er ook zat door de grachten van de stad. Ook super leuk.
En eigenlijk zou je ook even Delft moeten aan doen.

angel3

angel3

29-05-2015 om 13:06

dank!

Dank voor de tips!
In Delft is hij vorig jaar met zijn vader geweest we doen elk jaar om en om een weekendje.
Dat restaurant van Pierre Wind ga ik es bekijken. Grappig.
Boulevardje wandelen gaan we zeker doen.
Misschien s avonds nog naar de bios.
Genoeg te beleven!
Dank

Katniss

Katniss

29-05-2015 om 13:40

Gemeentelijk museum

Het Gemeentemuseum Den Haag is een van mijn favoriete musea. Er zijn regelmatig wisselende tentoonstellingen maar de vaste collectie is ook leuk voor kinderen.
Lekker lunchen kun je bij Scally's, en bij mooi weer is een rondvaart met de Ooievaart heel leuk.

over Simonis

Even over Simonis. Toevallig was ik laatst in Scheveningen op zoek naar een visje met patat en kwam bij Simonis terecht. Ik wil even waarschuwen: op de kwaliteit van de vis en patat was in principe niets aan te merken (flinke moot vis ook), maar om duistere redenen hadden ze paprikapoeder over de patat gestrooid en ook een merkwaardig poedertje over het lekkerbekje. En de 'ravigottesaus' was een laffe hap (leek op de fritessaus van de Mac)

Op de vraag of het gesmaakt had vroeg ik met licht verontwaardigde ondertoon waarom er toch paprikapoeder op de patat zat, en kreeg toen te horen dat ze dat al jaren zo doen.

Kortom: de achteloze buitenstaander die vis en/of friet bij Simonis bestelt doet er goed aan te bedingen dat ze er behalve zout niks op strooien.

Wat betreft bios trouwens: er zit er een bij de boulevard.

Groeten,

Temet

bieb63

bieb63

29-05-2015 om 15:42

Precies Temet

Tegenwoordig strooien ze bij veel patatkramen patatkruiden @%&??? op je heerlijke patatje. Doe gewoon zout!!! s.v.p.

Stadswandeling/rondvaart

Hoewel je het misschien niet zou verwachten is Den Haag inderdaad heel goed vanaf het water te bewonderen. Erg leuk om te doen. Verder is de binnenstad (rondom het Binnenhof) ook erg de moeite waard om te bekijken met al die mooie oude panden. Binnenhof en Gevangenpoort zijn inderdaad leuk om te doen met je zoon en Madurodam scoort ook altijd goed, dus je bent al lekker op weg. En dan inderdaad een dagje Scheveningen met mooi weer, en dan 's avonds eindigen met eten en bios aldaar. Meer dan genoeg restaurants, van goedkoop tot duur en van pannenkoeken tot Indiaas, om uit te kiezen. Dat weekend vliegt om!

Bunkermuseum

Misschien is het Bunkermuseum in Den Haag iets? Spannend en je kind leert meer over de 2de wereldoorlog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.