Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Uitje voor de kinderen en zelf werken

Voor de zomervakantie ben ik op zoek naar een uitje in het midden van het land. Iets wat leuk is voor de kinderen (11 en 13 jaar) en waarbij ik zelf nog kan werken via mijn laptop. Ik kan zelf alleen maar op het idee van een trampolinepark komen. Wifi is geen vereiste. Wie heeft er een ander goed idee?


Bijtje82 schreef op 28-06-2023 om 08:04:

[..]

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie zelf geen vakantie deze zomer? Op jouw 9 dagen na. Maar die zijn niet opvolgend?

Nee ze hebben wel vakantie ze moet in de 6 weken 9 dagen werken. Dat is (wat ik vind) wel heel relaxed. 

Anouk1234

Anouk1234

28-06-2023 om 08:47 Topicstarter

Decembermamma schreef op 28-06-2023 om 08:42:

[..]

Nee ze hebben wel vakantie ze moet in de 6 weken 9 dagen werken. Dat is (wat ik vind) wel heel relaxed.

Klinkt heel weinig 9 dagen werken. Maar is gewoon 3 weken vakantie en de overige 3 weken 3 dagen in de week werken. 

Anouk1234

Anouk1234

28-06-2023 om 08:50 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 28-06-2023 om 08:23:

Als je maar 9 dagen hoeft te werken kunnen ze zich die dagen toch ook wel zelf vermaken, zonder dat jij voor een uitje hoeft te zorgen?
Hoewel het natuurlijk ook een leuke herinnering kan zijn, zo. Maar ik zou me niet in al te veel bochten wringen.

Ze kunnen zich heus wel een dagje alleen vermaken. Maar na een paar dagen worden ze wel vervelend (lees: gaan ze reuze met elkaar maken). En het gaat daarnaast ook gewoon om de leuke herinneringen. We gaan overigens ook gewoon twee weken op vakantie.

Bijtje82

Bijtje82

28-06-2023 om 08:50

Decembermamma schreef op 28-06-2023 om 08:42:

[..]

Nee ze hebben wel vakantie ze moet in de 6 weken 9 dagen werken. Dat is (wat ik vind) wel heel relaxed.

Je hebt gelijk, sorry ik lees het verkeerd. 

Dan zou ik over die 9 dagen niet moelijk doen en de uitjes plannen over de dagen dat je wel vrij bent. Tijdens die 9 dagen dat je moet werken zullen zij zich thuis ook wel kunnen vermaken denk ik. Ze hebben op deze leeftijd niet continu invulling nodig van een ouder, die gaan hun eigen gang wel.

Of misschien is er een opa oma tante of oom die ze een dagje mee wil nemen. Uit logeren etc. 

Anouk1234 schreef op 28-06-2023 om 08:47:

[..]

Klinkt heel weinig 9 dagen werken. Maar is gewoon 3 weken vakantie en de overige 3 weken 3 dagen in de week werken.

Dat is toch ook heel weinig? Ik doe het zo elke vakantie. Deze zomervakantie werk ik 4 weken lang 3 dagen van 9 tot 10 uur en ben ik vervolgens 2 weken vrij (ik neem dan 2 tot 5 uur in de week vakantie op in die 4 weken). Overigens doet mijn man dat ook en hebben we dus maar 1 dag in de week te overbruggen waarop kind vakantie heeft en wij werken. (wij wisselen de vrije dagen af)

Maar op die leeftijd kunnen ze zichzelf toch wel vermaken? Dat hoeft niet per se samen, dan doen ze maar iets voor zichzelf. Maar ik zou dagjes uit doen op dagen dat je niet hoeft te werken. Dan heb je er zelf ook nog wat aan. 

En ze kunnen ook bijvoorbeeld naar het zwembad of naar de stad of zo. Met een vriendin, of samen. Dan hoef je niet per se mee. Misschien brengen en halen, of ze gaan op de fiets of met de bus.

Anouk1234 schreef op 28-06-2023 om 07:01:

[..]

Die moet ook werken. Ik overigens maar 9 dagen in de 6 weken zomervakantie.

En ik neem even aan zijn baan is belangrijker dan die van jou?

Bijtje82

Bijtje82

28-06-2023 om 13:56

Ysenda schreef op 28-06-2023 om 13:16:

[..]

En ik neem even aan zijn baan is belangrijker dan die van jou?

Onnodig deze reactie. Je bent uit op een discussie over werkverhouding tussen man/vrouw. Daar gaat deze vraag niet over. 

Ysenda schreef op 28-06-2023 om 13:16:

[..]

En ik neem even aan zijn baan is belangrijker dan die van jou?

Ik heb de trommels voor het oproepen van de feminist even gemist.

Oke, super flauw. Maar ik schoot wel echt direct in de lach door je opmerking. 

Bijtje82 schreef op 28-06-2023 om 13:56:

[..]

Onnodig deze reactie. Je bent uit op een discussie over werkverhouding tussen man/vrouw. Daar gaat deze vraag niet over.

Nou, wel want vrouwen wringen zich in de vreemdste bochten om alles rond te krijgen terwijl mannen er nog steeds mee wegkomen door te zeggen ik kan niet ik moet werken.

Anouk1234

Anouk1234

30-06-2023 om 06:43 Topicstarter

Ysenda schreef op 29-06-2023 om 23:13:

[..]

Nou, wel want vrouwen wringen zich in de vreemdste bochten om alles rond te krijgen terwijl mannen er nog steeds mee wegkomen door te zeggen ik kan niet ik moet werken.

Deze vraag gaat niet over werkverhoudingen tussen man/vrouw. Ik vraag gewoon wat tips voor een uitje. Wie zegt dat mijn man niet hetzelfde doet.

Ysenda schreef op 29-06-2023 om 23:13:

[..]

Nou, wel want vrouwen wringen zich in de vreemdste bochten om alles rond te krijgen terwijl mannen er nog steeds mee wegkomen door te zeggen ik kan niet ik moet werken.

Sommige vrouwen wel maar sommige mannen ook. 

Ysenda schreef op 29-06-2023 om 23:13:

[..]

Nou, wel want vrouwen wringen zich in de vreemdste bochten om alles rond te krijgen terwijl mannen er nog steeds mee wegkomen door te zeggen ik kan niet ik moet werken.

Een vriendin van mij heeft dus altijd alle vakanties vrij, kan haar man gewoon werken.

(Dat hij buiten de vakanties om altijd vrij neemt als er wat met de kinderen is vertel ik er maar niet bij, dat is niet zo feministisch denk ik)

Iedereen regelt het op zijn/haar manier, laten we dat zo laten en hooguit denken wat je anders zou doen. 


Fourtyfour schreef op 30-06-2023 om 07:39:

[..]

Een vriendin van mij heeft dus altijd alle vakanties vrij, kan haar man gewoon werken.

(Dat hij buiten de vakanties om altijd vrij neemt als er wat met de kinderen is vertel ik er maar niet bij, dat is niet zo feministisch denk ik)

Iedereen regelt het op zijn/haar manier, laten we dat zo laten en hooguit denken wat je anders zou doen.

Mijn man heeft elke vakantie vrij want hij werkt in het onderwijs. Anderzijds kan ik makkelijker tussendoor een dag(deel) vrij nemen of thuiswerken als dochter ziek is of een afspraak heeft.

Het gaat niet om de discussie over werkverdeling. Een vrouw kan ook gewoon tegen de kinderen zeggen 'vandaag geen uitje, mama moet werken'. En dan hebben de kinderen het daar maar mee te doen, zeker als ze al 11 en 13 zijn.
TS kiest er blijkbaar zelf voor om toch iets voor haar kinderen te willen doen waarbij ze zelf kan werken. Dat is haar goed recht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.