Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Restaurant met speelgelegenheid omgeving Amsterdam

We willen met een groep van ca. 20-25 mensen waaronder een aantal kinderen onder de 10 ergens gaan eten in de omgeving van Amsterdam. Waarschijnlijk ’s middags en zeker niet ’s avonds laat gezien de jonge kinderen. Weet iemand een plek of restaurant waar we met zo’n groep, liefst een beetje afscheiden, kunnen eten en waar zowel buiten speelgelegenheid is bij goed weer maar ook binnen in geval van slecht weer? Het zou ook fijn zijn als je er gratis kunt parkeren.

tja, alles 'roept' Ikea, behalve dan het buitenspelen...

Boerderij Meerzicht Amsterdamse Bos

Meerzicht ja. Maar ook:
geitenboerderij Amsterdamse bos (Ridammerhoeve), daar is het gewone restaurantje maar ook een wat groter stuk dat maar af en toe open is, en dat je volgens mij voor een groep ook kunt huren. Ik heb daar een keer een verjaardag van een vriendin gehad met een lunch, met veel gezinnen. Was groot succes. Speeltuin buiten maar binnen kun je ook geitjes aaien en voeren.

oh ja, en Fruittuin van West !

Dat gratis parkeren gaat moeilijk worden nu ook binnen een paar weken enkele wijken in west ook betaald parkeren krijgen.

Lisette_R

Lisette_R

24-03-2024 om 16:22 Topicstarter

Bedankt voor de tips zover, ik ga kijken. Wel belangrijk dat we er van tevoren kunnen reserveren (niet bij Meerzicht, las ik). 
Dat "omgeving Amsterdam" mag iedereen best wel ruim interpreteren. Dus hoeft zeker niet in de gemeente Amsterdam te zijn. 
Speelgelegenheid binnen en buiten zijn wel een must.

er zit een speeltuin met restaurant bij Halfweg aan de weg tussen Amsterdam en Haarlem. Vroeger noemden wij het de Rode Speeltuin. Kan even niet zoeken hoe hij nu heet. Misschien weten andere Amsterdammers, Halfwegenaars, Zwanenburgers of Haarlemmers hoe hij heet? 

Trijsje schreef op 24-03-2024 om 14:48:

oh ja, en Fruittuin van West !

Hebben die een restaurant dan? Ik dacht dat het alleen een soort veredelde koffiehoek was? 

En is Meerzicht niet een pannekoekenhuis?

Het is niet erg verrassend of authentiek, maar je zou ook kunnen kijken bij de verschillende all-you-can-eat gelegenheden, die hebben eigenlijk altijd een speelhoek voor kinderen. 

Annaniem2023 schreef op 24-03-2024 om 16:05:

Dat gratis parkeren gaat moeilijk worden nu ook binnen een paar weken enkele wijken in west ook betaald parkeren krijgen.

Dat is vanaf 8 april inderdaad; maar niet op zondagen

geertjeshoeve. Hoewel dat misschien meer richting Utrecht is. 

Temet schreef op 25-03-2024 om 10:58:

[..]

Hebben die een restaurant dan? Ik dacht dat het alleen een soort veredelde koffiehoek was?

En is Meerzicht niet een pannekoekenhuis?

Het is niet erg verrassend of authentiek, maar je zou ook kunnen kijken bij de verschillende all-you-can-eat gelegenheden, die hebben eigenlijk altijd een speelhoek voor kinderen.

Fruittuin van West is niet een echt restaurant maar voor groepen kun je er reserveren voor een lunch.

Meerzicht is idd pannenkoekenhuis maar ze hebben ook lekkere broodjes.

Nog een originele optie: pluktuin Amstelveen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.