Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tieners meivakantie vliegvakantie waarheen?

Dochter wil met paar meiden 17-18jaar in meivakantie ergens heen, wat mooier weer en waar wat te doen is voor de tieners.  We  dachten zelf aan Spanje, maar wat/welke plek zou leuk zijn voor die leeftijd?


Fortuona schreef op 12-12-2023 om 18:55:



[..]

Jij begeeft je duidelijk in hele andere kringen dan ik. In mijn omgeving kom ik juist heel veel mensen tegen (die zelf wel in het buitenland op vakantie gaan) waarvan de kinderen (nog) niet met vrienden naar het buitenland gaan op vakantie. Dus ik vind dat helemaal niet uitzonderlijk.

Dat schrijf ik ook; dat ze zelf nog niet gaan dat snap ik ook, 17 jaar is nog jong. Maar dat ze helemaal niemand ( oudere mensen)kennen die ooit in het buitenland geweest is en nog nooit van bepaalde ( erg bekende) locaties gehoord hebben is best uitzonderlijk. Tv, social media, jongere magazines alles staat er vol mee. Ik werk in het VO, nou bij de examenleerlingen is het ongeveer het belangrijkste gespreksonderwerp.

 Ik wist als kind al dat Lloret  en Salou een plek was waar de "grote" jongens en meiden heen gingen. Zelf nooit geweest want ik hou niet van strandvakanties. Maar een ouder nichtje van me was ooit op Kreta geweest met een vriendinnen, buurjongen ging treinen door Europa met vrienden, mijn ouders zijn toen ze jong waren ook wel met vrienden naar het buitenland geweest om te backpacken etc. Maar goed, weer iets geleerd, sommige mensen horen dat soort verhalen dus nooit.

wil40 schreef op 12-12-2023 om 20:08:

Er komen ook tips en vragen over de interesses van de meisjes voorbij maar daar reageer je niet op?

Ja Kiki.....wat vind je dochter leuk, waar zou ze blij van worden? Durft ze ver te reizen? Is ze met dit groepje vaker op pad geweest bv dagjes weg? 

Kikki39

Kikki39

12-12-2023 om 20:33 Topicstarter

we dachten aan Spanje en er moet iets te doen zijn, (geen lorret) winkeltjes, strand, zon. We dachten zelf aan Malgrat de mar. Salou dacht ik ook aan. Het moet ook niet veel verder reizen zijn, 2 uurtjes is prima. En ik weet ook wel dat lorret bekend is, zelf vroeger ook geweest, maar misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar zoiets zoeken ze ook, maar dan wat minder zuipfestijn.
Ik ben zelf vroeger ook naar de Griekse eilanden geweest, Portugal, Egypte , Turkije, Spanje enz....dus ik weet er echt wel wat van, maar mijn vraag is een beetje wat nu leuk is voor de jongeren, waar dus ook wat jongeren zijn. Ik hoorde van de week dat Albufeira heel erg in trek is bij de jongeren, dat wist ik dus niet. En dochter heeft ook examen gedaan VMBO, maar dan gaan ze nog niet op vliegvakantie, toen waren ze 15.

Albufeira heeft 2 delen, het deel met de bars en zuipen en een rustiger deel. Daar moet je bij het boeken wel even op letten.

Albufeira heeft 2 delen, het deel met de bars en zuipen en een rustiger deel. Daar moet je bij het boeken wel even op letten.

Corfu heeft van alles wat en is goed te doen met ov, ook de stranden zijn goed bereikbaar met ov en restaurants zijn er niet al te duur.

Zoon is dit jaar met zijn vriendin naar Samos geweest, was ook leuk voor jongeren.

Kikki39

Kikki39

12-12-2023 om 20:47 Topicstarter

dat zal ik haar doorgeven, samos, lijkt me ook leuk, dank je

ik zou ze naar een reisbureau sturen. Ze hebben geen idee wat ze willen. Misschien komen ze samen met een medewerker tot een goed plan. Als ze zo onervaren zijn lijkt mij begeleiding wel handig. Ook na aankomst op de luchthaven qua transfers. 

Goh ik wil niemand zich schuldig laten voelen of zo, maar ik verbaas me er oprecht over dat iedereen zo makkelijk doet over het laten vliegen van die tieners. Bijna kinderen nog die nog niet eens alleen naar Limburg of een Zeeuwse badplaats zijn geweest. Maar vooral over het zo makkelijk doen over het vliegen. Ik spreek hier alleen jongvolwassenen die extra geld uitgeven om met de trein of boot te gaan omdat ze het echt niet meer vinden kunnen om te gaan vliegen. Speelt het milieu dan bij zo weinig mensen? Heeft iedereen iets van ' na mij de zondvloed' (letterlijk dus) of 'ja nou het maakt niet uit wat ik doe want ... vul maar in: China... industrie etc..."? Het gaat niet natuurlijk niet eens over deze ene vlucht maar dat het zo makkelijk en vanzelfsprekend is staat garant voor dat er sws geen rekening met het milieu wordt gehouden... Ik begrijp het echt niet, diezelfde kinderen hebben over 30 jaar geen aarde om te leven meer over als we er allemaal zo in staan. 

Met de boot naar Texel of Terschelling is ook al best een avontuur en daar zitten ook gezellige andere jongelui.

Ja, Lexus. Het interesseert inderdaad de meeste mensen geen zak. Je hebt de verkiezingsuitslag toch nog wel vers in je geheugen? We kunnen het in dit draadje misschien beter niet over politiek hebben, maar het gaat om miljoenen Nederlanders die het niet interesseert. Sterker, men wordt er soms agressief van 'dat linkse fanatisme' en zo. Ze vinden het maar modern gelul en iedereen moet niet zo moeilijk doen en wij deden dat ook en alle jongeren doen dat (ja daarom juist) en doe jij nooit eens iets fout. 
Ja, wij doen ook wel eens iets niet goed, absoluut en zeker. Maar het gemak, de onverschilligheid en vooral: de onwil. 

Ik ben trouwens zo somber over de staat van de natuur / de wereld, dat ik denk dat het inderdaad niet meer te keren is, dat tij.

Veel plezier voor je dochter hoor! Geniet er nog even van, zolang het kan!

Egel. schreef op 12-12-2023 om 22:56:

Ja, Lexus. Het interesseert inderdaad de meeste mensen geen zak. Je hebt de verkiezingsuitslag toch nog wel vers in je geheugen? We kunnen het in dit draadje misschien beter niet over politiek hebben, maar het gaat om miljoenen Nederlanders die het niet interesseert. Sterker, men wordt er soms agressief van 'dat linkse fanatisme' en zo. Ze vinden het maar modern gelul en iedereen moet niet zo moeilijk doen en wij deden dat ook en alle jongeren doen dat (ja daarom juist) en doe jij nooit eens iets fout.
Ja, wij doen ook wel eens iets niet goed, absoluut en zeker. Maar het gemak, de onverschilligheid en vooral: de onwil.

Ik ben trouwens zo somber over de staat van de natuur / de wereld, dat ik denk dat het inderdaad niet meer te keren is, dat tij.

Veel plezier voor je dochter hoor! Geniet er nog even van, zolang het kan!

Je hebt gelijk, mensen willen hun privileges niet opgeven. Ja de onverschilligheid is verbijsterd. Ja we moeten maar niet politiek worden, qua discussie. De kwestie is dat het persoonlijke gedrag ook al politiek is. En het wijzen op de natuur het milieu en de aarde is ook geen modern gelul want we zeggen het al veertig jaar.  Maar je hebt gelijk, ik ga niet meer in het draadje te komen. Ik word er heel verdrietig van.

Lexus schreef op 12-12-2023 om 22:39:

Goh ik wil niemand zich schuldig laten voelen of zo, maar ik verbaas me er oprecht over dat iedereen zo makkelijk doet over het laten vliegen van die tieners. Bijna kinderen nog die nog niet eens alleen naar Limburg of een Zeeuwse badplaats zijn geweest. Maar vooral over het zo makkelijk doen over het vliegen. Ik spreek hier alleen jongvolwassenen die extra geld uitgeven om met de trein of boot te gaan omdat ze het echt niet meer vinden kunnen om te gaan vliegen. Speelt het milieu dan bij zo weinig mensen? Heeft iedereen iets van ' na mij de zondvloed' (letterlijk dus) of 'ja nou het maakt niet uit wat ik doe want ... vul maar in: China... industrie etc..."? Het gaat niet natuurlijk niet eens over deze ene vlucht maar dat het zo makkelijk en vanzelfsprekend is staat garant voor dat er sws geen rekening met het milieu wordt gehouden... Ik begrijp het echt niet, diezelfde kinderen hebben over 30 jaar geen aarde om te leven meer over als we er allemaal zo in staan.

Met de boot naar Texel of Terschelling is ook al best een avontuur en daar zitten ook gezellige andere jongelui.

Ik lees niet alleen reacties over vliegen. Goed, een eiland zul je inderdaad heen gaan met vliegtuig maar naar Spanje kun je ook met de bus. Er zijn jongeren treinreizen en stedentrips genoemd, ardennen etc. Het is niet uitsluitend een vliegreizen topic. Maar goed; als Kiki's dochter en haar vriendinnen op vliegvakantie willen dan beslissen ze dat hoogst waarschijnlijk zelf. Ik weet niet of er ouders in dat groepje zijn die dat gaan verbieden.🤔 maar dat weet Kiki misschien.

Zelf vliegen wij  nooit, onze kinderen ook niet. Maar wat ik wel of niet doe kan ik niet opleggen aan een ander.

Als je nog nooit hebt gevlogen met kinderen zou ik ze dit nu niet gaan aanleren. Houdt ze maar puur. Doe ik ook. Net zoveel plezier kan ze in de buurt hebben. Het gaat toch om samenzijn en drinken met de meiden denk ik zo. Die tieners zijn nog piepjong. Als er iets is kun jij erachteraan in een vliegtuig. Ze zeggen 18 is volwassen. Dat veranderd ook maar net in welk tijdperk je leeft. Ik neem ze met een korreltje zout tot de 25ste en ze uitgerijpt zijn. 

De tip over fysiek naar een reisbureau vind ik top. Op internet is de keuze keer 10000.... 

Ik vind 800 euro trouwes ook veel geld, heeft ze dat gespaard achter de kassa voor de vakantie. Ik zou geen subsidie geven op vliegvakantie ver weg iig. 

Ik vind dit geen bijzondere vraag hoor. Alsof iemand van 17 dit allemaal al zelf hoort te weten als ze zelf nog nooit gevlogen zijn. Natuurlijk heeft zij wel van verschillende bestemmingen gehoord, maar soms wil je gewoon graag bevestiging waar het echt leuk is. Een bestemming kan tenslotte ter plekke ook weleens tegenvallen. 

Als ik zie wat voor vragen er soms door volwassenen hier gesteld worden, denk ik ook vaak van " dat kun je zelf ook wel googlen".

Dus om vraagstelster al op haar opvoeding aan te vallen of een slecht geweten aan te praten van " vlieg jij nog?" vind ik erg flauw. 

Mijn dochter is op die leeftijd met de auto met vriendinnen naar een camping in de buurt van Venetië geweest. Wij woonden toen zelf in Karinthie, dus dat was eigenlijk wel redelijk dichtbij. Jaar daarop zijn ze naar Ierland gevlogen, daar was ze al eerder met schoolreis geweest en vond het daar enorm gezellig. 

Voor je dochter is het eerst belangrijk wat ze van een vakantie verwacht. Als ze niet een enorm uitgaanstype is zou ik juist die hotspots vermijden. 

Ik woon in Duitsland , waarvan onlangs een delegatie van 254 personen naar de klimaattop in Dubai is gevlogen. Sommige ministers vlogen wekelijks op en neer. Nee, ik zal daarvoor echt mijn jaarlijkse vliegvakantie niet laten. 

Succes met uitzoeken!



Ik woon in Duitsland , waarvan onlangs een delegatie van 254 personen naar de klimaattop in Dubai is gevlogen. Sommige ministers vlogen wekelijks op en neer. Nee, ik zal daarvoor echt mijn jaarlijkse vliegvakantie niet laten.

Dit is nou echt het soort oerdomme stompzinnigheid waardoor het dus nooit meer goed komt met het klimaat... Maar blijf vooral lekker vliegen en vlees eten en nieuwe spullen kopen enz. Want nou jou de zondvloed, toch? 

Mugs schreef op 13-12-2023 om 09:36:



Ik woon in Duitsland , waarvan onlangs een delegatie van 254 personen naar de klimaattop in Dubai is gevlogen. Sommige ministers vlogen wekelijks op en neer. Nee, ik zal daarvoor echt mijn jaarlijkse vliegvakantie niet laten.

Dit is nou echt het soort oerdomme stompzinnigheid waardoor het dus nooit meer goed komt met het klimaat... Maar blijf vooral lekker vliegen en vlees eten en nieuwe spullen kopen enz. Want nou jou de zondvloed, toch?

Nee het is meer het oerdomme dat jij met je fietsvakantie denkt het klimaat te redden. 

Kijk toch eens wat om je heen richting Israel bijvoorbeeld of de oekraine. Al die raketten die daar dagelijk de lucht in worden geschoten. Wat een vervuiling. Laat dáar de problemen eerst maar eens opgelost worden. Wereldwijd. Daar leveren een paar fietsvakanties van Nederlanders echt geen moer op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.