Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantie in Oost Amerika met camper of auto? (Kids 1,5 en 4)

Hoi!
Wij willen over precies 1 jaar een lange reis (7 weken) gaan maken door Oost Amerika. Het gaat om de zuidelijke staten + Florida. Dit gaat we doen met onze zoontjes van dan 1,5jaar en bijna 4. Daarna gaat de grootste naar school. Nu hebben we het plan om de eerste 4 weken door de zuidelijke staten te reizen met een camper en daarna 3 weken in Florida met de auto.

De reden voor deze indeling is omdat de eerste 4 weken druk zullen zijn qua reizen (veel verschillende plekken wisselend van 1 tot 4 nachten). De 3 weken in Florida willen we maar op 2 plekken verblijven (BnB's).

Nu ben ik benieuwd naar tips en ervaringen rondom deze keus en verdeling van de reis. We hebben nog geen ervaring met een camper en zijn 1x eerder in Amerika geweest (Westen). Het oosten is niet echt een camper gebied, maar de reden dat we dit wel willen doen is zodat de kinderen "1 huis" hebben 4 weken lang ipv steeds weer een ander huis. Voor onszelf is het fijn omdat we niet steeds de boel hoeven op te zetten voor de kinderen zodat het weer klaar is voor de nachten enz.

Wat denken jullie, is de camper in deze een goede keus ookal is het gebied niet per se voor de camper? Waar we naartoe zouden gaan met de camper is Start Atlanta -> Smoky Mountains -> Nashville -> Memphis -> New Orleans (met wat stops er tussenin)

Het hangt ook van jullie af; als één van jullie lang van postuur is, ben je al snel aangewezen op een redelijk formaat camper. De lange campers mogen niet in de stad; je bent dan enigszins beperkt in een camper en dan moet je je camper op de KOA laten staan om met een bus naar de stad te gaan. 
We hebben vroeger er in verdiept en ontdekten dat het formaat dat we wilden huren vanwege lengte man,  best prijzig was, in totaal met alle kosten van een KOA zelfs prijziger dan autohuur en motelovernachtingen. We kozen voor het huren van een minivan met extra captainseats zodat de kinderen tijdens het rijden de rugleuning naar achteren konden zetten en gaan slapen terwijl ze in de gordel zaten. In een camper kan een kind wel in bed liggen, maar dan is er geen gordel waarin ze veilig zijn bij onverwachtste noodstop. Het is maar de vraag of je in een camper  mag rijden terwijl ze slapen.
Dus geen persoonlijke ervaring met 7weken rondtrekken in een camper; wij kozen voor een auto.
We zijn wel van Washington via Blue mountains, Asheville naar Florida gereden. Het hotel aan het strand vonden ze het leukst.

ik zou de reis en jaar uitsteken, want tot de 5e verjaardag zijn ze nog niet leerplichtig en kun je ze dus probleemloos meenemen op reis. En als ze een jaar ouder zijn, zijn ze wat flexibeler en blijft er meer hangen van de reis. 
Wij hebben toen de kinderen 2,5 en bijna 5 waren 10 weken door Europa gereisd in een camper en dat ging heel goed. Wel een grote camper, zodat we voldoende leefruimte hadden bij slecht weer een met steeds bedden om hoefden te bouwen. En nee, ze slapen bij ons nooit in bed tijdens het rijden, altijd vast in het autostoeltje. 

Amerika ken ik niet, maar ik zou niet weten waarom een gebied minder geschikt is voor een camper. Wij hebben ervan genoten!

Onze kinderen waren toen 3 en 5.
Nu zijn de rijbanen in Amerika wel een stuk breder dan in Nederland; stuurt een stuk gemakkelijker als je een bocht maakt. Maar de KOA ligt een stuk afgelegen van steden en dorpen.

ressiv

ressiv

19-10-2023 om 08:55 Topicstarter

Flanagan schreef op 18-10-2023 om 16:47:

Het hangt ook van jullie af; als één van jullie lang van postuur is, ben je al snel aangewezen op een redelijk formaat camper. De lange campers mogen niet in de stad; je bent dan enigszins beperkt in een camper en dan moet je je camper op de KOA laten staan om met een bus naar de stad te gaan.
We hebben vroeger er in verdiept en ontdekten dat het formaat dat we wilden huren vanwege lengte man, best prijzig was, in totaal met alle kosten van een KOA zelfs prijziger dan autohuur en motelovernachtingen. We kozen voor het huren van een minivan met extra captainseats zodat de kinderen tijdens het rijden de rugleuning naar achteren konden zetten en gaan slapen terwijl ze in de gordel zaten. In een camper kan een kind wel in bed liggen, maar dan is er geen gordel waarin ze veilig zijn bij onverwachtste noodstop. Het is maar de vraag of je in een camper mag rijden terwijl ze slapen.
Dus geen persoonlijke ervaring met 7weken rondtrekken in een camper; wij kozen voor een auto.
We zijn wel van Washington via Blue mountains, Asheville naar Florida gereden. Het hotel aan het strand vonden ze het leukst.

Thanks! Ik ben 1,80m en vrouwlief 1,60m We zouden een standaard formaat camper willen nemen. Memphis en Nashville kun je gewoon in volgens mij met een camper. In Memphis is een campground bij Graceland met shuttle naar de stad. Ik zou de kinderen nooit in bed leggen tijdens het rijden en we zullen het rijden aanpassen aan evt. slaapjes van de kleinste.

De camper is de standaard versie van Cruise America.




Tijgeroog schreef op 18-10-2023 om 21:05:

ik zou de reis en jaar uitsteken, want tot de 5e verjaardag zijn ze nog niet leerplichtig en kun je ze dus probleemloos meenemen op reis. En als ze een jaar ouder zijn, zijn ze wat flexibeler en blijft er meer hangen van de reis.
Wij hebben toen de kinderen 2,5 en bijna 5 waren 10 weken door Europa gereisd in een camper en dat ging heel goed. Wel een grote camper, zodat we voldoende leefruimte hadden bij slecht weer een met steeds bedden om hoefden te bouwen. En nee, ze slapen bij ons nooit in bed tijdens het rijden, altijd vast in het autostoeltje.

Amerika ken ik niet, maar ik zou niet weten waarom een gebied minder geschikt is voor een camper. Wij hebben ervan genoten!

Wij gaan het geen jaar opschuiven. De oudste wordt 4 tijdens de reis overigens en is dus al 5 als we het het jaar er op zouden willen doen. Verder is dit tegelijk onze huwelijksreis. Wat voor camper hadden jullie? Ben benieuwd wat je hier met "groot" bedoeld namelijk

Toen wij richting Orlando reden, viel ons de grote screen rooms rond de huizen op. We vroegen ons af of ze er veel last hadden van muggen.
Op de site in de link kan je veel info halen over rondreizen per camper door Amerika. Heel informatief oa voor gezinnen met kleine kinderen.
https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=41204


Ah, kan het wezen dat je die site ook gezien hebt?.. : 

ressiv

ressiv

19-10-2023 om 14:27 Topicstarter

Flanagan schreef op 19-10-2023 om 11:00:

Toen wij richting Orlando reden, viel ons de grote screen rooms rond de huizen op. We vroegen ons af of ze er veel last hadden van muggen.
Op de site in de link kan je veel info halen over rondreizen per camper door Amerika. Heel informatief oa voor gezinnen met kleine kinderen.


Ah, kan het wezen dat je die site ook gezien hebt?.. :

Haha ja daar heb ik ook een discussie over onze reis lopen!!

We hebben nog eens het totaal bekeken (met opmerkingen) en zijn tot de conclusie gekomen dat we toch met de auto gaan reizen en New York als bonus er bij gaan nemen. Het idee is nu om minder stops te nemen en iets langere afstanden met de auto af te leggen (met de auto kun je wat verder rijden in 1 dag). Zo heffen we deels het issue op dat de kids te veel en te snel steeds moeten wennen aan de plekken.
Het grootste punt na veel afweging was dat je de camper ergens op een campground buiten steden moet plaatsen en het lastig is om iets te gaan bezoeken (altijd aangewezen op shuttlebussen of taxi/ubers). We zouden liever wat meer "in" de steden willen verblijven en zo meer tijd en mogelijkheden willen hebben om dingen te bezoeken. Uiteindelijk is dat toch de reden dat we er naartoe gaan. Camperreis bewaren we voor later een keer en dan nog eens het westen van Amerika

In dat geval; wij huurden een type minivan met captainseats voor het zit gemak maar ook voor de ruimte. De ‘derde’ bank ging plat, altijd handig om in geval van nood, op een parkeerplaats een luier te verwisselen of je kind op een po een plas te laten doen terwijl het in de auto wat privacy heeft. Amerikanen zijn nl een flink stuk preutser dan Nederlanders; geen greintje bloot of blote billetjes…
Als je op strand je dreumes een zwembroek aantrok of omkleedde, kon je al commentaar verwachten.
Grote bergruimte is ook fijn want elke koffer heeft zijn vaste plek; dat scheelt bij inruimen.
We huurden via Nederlandse site, weet even niet meer welke, mogelijk alamo.nl, een auto. Eenmaal in Amerika wilden ze toch proberen je in een kleinere auto te stoppen want maar twee kleine kinderen. Dat weigerden we en omdat we reeds betaald hadden, kregen we uiteindelijk toch de type auto die we uitgezocht hadden. Soms proberen ze je een upgrade te geven. Type SUV  Nissan pathfinder. Echte terreinwagens maar wel minder bagageruimte en wrs geen captainseats. Een upgrade betekent vaak ook zwaardere auto dus meer verbruik. We hadden en Dodge grand caravan.

Kijk verder naar hotel/ motels met kitchenette. Dan kan je ‘s ochtends rustig ontbijten want meestal ook een eettafel aanwezig en ‘s avonds in de magnetron eten verwarmen welke je onderweg uit een supermarkt haalde. Zo ben je minder tijd kwijt aan iedere avond eten in en restaurant.

ressiv

ressiv

19-10-2023 om 18:55 Topicstarter

Top, thanks voor de tips!

Nog een tip; voer tweede rijder in bij autohuur. Dit kost een beetje extra maar dan kan je vrouw ook verzekerd rondrijden. Eens dachten wij dat niet nodig te hebben, zuinig als we zijn. Totdat man met acute hernia alleen maar plat in de auto kon liggen. Het voelde niet bepaald prettig om onverzekerd rond te rijden, we zijn wel in Amerika!

KOA heeft erg leuke huisjes, van houten blokhut met alleen een bed en een veranda tot behoorlijk luxe stacaravans. Zelf met jonge kinderen een keer helemaal langs KOA’s van Miami naar Maine gereden. Wel alles gereserveerd. 

Zoiets als dit:
https://www.dicar.be/mobilhome/nieuw/mclouis-glamys-222/
Nog net met een rijbewijs B te rijden. Stapelbed achterin voor de kinderen (de jongste sliep dat in een deryan-bedje), wij in de alkoof. Een 4-persoons tafel en een 2-persoons tafel. 

Wij zijn vaak in Amerika op vakantie geweest. Ook met jonge kinderen, ik vind dat in Amerika heel makkelijk te doen. En we hebben op allerlei manieren gereisd - auto en motels, camper en kamperen met een tent. Zelf vind ik kamperen met camper of tent de prettigste manier om te reizen. Mijn ervaring is wel dat een eigen auto in de meeste steden wel noodzaak is.
Als je met de camper gaat zou ik vooral op zoek gaan naar campings in national parks of in state parks. De ligging is vaak fantastisch! En de prijzen vallen mee.

Charleston en Savannah vonden we ook leuke steden om te bezoeken. En ook cape Hatteras vonden we heel leuk (maar dat ligt misschien iets te noordelijk voor jullie)
 

ressiv

ressiv

20-10-2023 om 09:04 Topicstarter

Flanagan schreef op 19-10-2023 om 19:13:

Nog een tip; voer tweede rijder in bij autohuur. Dit kost een beetje extra maar dan kan je vrouw ook verzekerd rondrijden. Eens dachten wij dat niet nodig te hebben, zuinig als we zijn. Totdat man met acute hernia alleen maar plat in de auto kon liggen. Het voelde niet bepaald prettig om onverzekerd rond te rijden, we zijn wel in Amerika!

Absoluut, doen wij ook!

AlisonH schreef op 19-10-2023 om 20:07:

KOA heeft erg leuke huisjes, van houten blokhut met alleen een bed en een veranda tot behoorlijk luxe stacaravans. Zelf met jonge kinderen een keer helemaal langs KOA’s van Miami naar Maine gereden. Wel alles gereserveerd.

Je bedoelt dan met de auto en steeds verbleven op KOA campgrounds? Wij zaten vooral te denken aan AirBnB's omdat we een beetje midden in de steden willen zitten. Dat is ook het punt waarom we toch voor de auto kiezen nu. Maar we kunnen zeker nog kijken of een KOA tussenin interessant is!

karin hoek schreef op 20-10-2023 om 00:19:

Wij zijn vaak in Amerika op vakantie geweest. Ook met jonge kinderen, ik vind dat in Amerika heel makkelijk te doen. En we hebben op allerlei manieren gereisd - auto en motels, camper en kamperen met een tent. Zelf vind ik kamperen met camper of tent de prettigste manier om te reizen. Mijn ervaring is wel dat een eigen auto in de meeste steden wel noodzaak is.
Als je met de camper gaat zou ik vooral op zoek gaan naar campings in national parks of in state parks. De ligging is vaak fantastisch! En de prijzen vallen mee.

Charleston en Savannah vonden we ook leuke steden om te bezoeken. En ook cape Hatteras vonden we heel leuk (maar dat ligt misschien iets te noordelijk voor jullie)

Goed om te horen dat je een auto in steden noodzaak vind, dat lijkt ons ook wel. Aangezien de reis voornamelijk steden zal zijn (New Orleans, Memphis, Nashville, Savannah) kiezen we dus toch voor de auto. Als we state parks zouden doen (zoals in het westen) dan was een camper inderdaad wel weer een mooie optie! We zijn al eens in het westen geweest dus willen nu in het oosten rondreizen

ressiv schreef op 20-10-2023 om 09:04:

[..]

Je bedoelt dan met de auto en steeds verbleven op KOA campgrounds? Wij zaten vooral te denken aan AirBnB's omdat we een beetje midden in de steden willen zitten. Dat is ook het punt waarom we toch voor de auto kiezen nu. Maar we kunnen zeker nog kijken of een KOA tussenin interessant is

Klopt. Wij vonden het juist prettig om wat buiten de steden te zitten, zijn meer natuurmensen dan stadsmensen. Zeker omdat Amerikaanse steden allemaal ingesteld zijn op auto’s hebben we ook nooit problemen gehad met toch in de steden te komen: parkeren op 200 meter van het witte huis, vlakbij Central Park en midden in Boston, voor minder geld dan je bij station Tilburg kwijt bent. Maar als je liever wat meer in de steden bent is KOA inderdaad niet zo geschikt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.