Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Toerist

Toerist

17-05-2015 om 19:38

douane, alarm fouilleren

Ik vraag me af waarom ik bij de douane op een vliegveld zo vaak het alarm laat afgaan bij de tassencontrole.
Het enige stukje ijzer zou aan een brug in mijn mond kunnen zitten, maar het alarm gaat 7 op de 10 keer af. Ook wel eens niet dus.
Mijn dochter heeft een beugeldraadje van metaal in haar mond en bij haar gaat het alarm nooit af; ook niet toen ze een volledige beugel had.
Ik ben dus ook meestal de pineut met fouilleren.
Laatst nog en op de terugweg ging het alarm wel af, maar volstond blijkbaar 2 van die staven over mijn arm te halen en later nog over mijn tassen. Waarom over mijn armen alleen begreep ik ook niet.
Iemand ervaring of de kennis hoe dat zit? Dat het belangrijk is om vliegvelden zo veilig mogelijk te houden staat voor mij niet ter discussie, het is puur een vraag hoe het mogelijk is.

Jasmijn

Jasmijn

17-05-2015 om 19:59

Ook bij mij

Ik heb het ook heel vaak, zou het van een beugel bh kunnen komen, of iets van knopen aan mijn jeans of een rits? Ik heb verder niets van metaal in mijn lijf ( zoals mensen met een kunst heup op een plaat in hun been of zo ), gelukkig is het fouilleren zo gebeurd, ik vind het nooit zo erg, ze zijn altijd heel vriendelijk.

Noet

Noet

17-05-2015 om 20:04

damesschoenen

zijn heel vaak voorzien van metaal in de hak en zool voor de stevigheid van de hakconstructie. Daar hoeft het gern hoge ha voor te zijn 4 cm is genoeg.

Toerist

Toerist

17-05-2015 om 20:46

Maar

Tegenwoordig moet je bijna altijd je schoenen uit en liggen er zelfs plastic hoesjes voor over je sokken (land waar ik was in elk geval).

BHbeugel zou kunnen, maar dan zou je denken dat bij bijna elke vrouw die dingen af moeten gaan.

Dames op Schiphol zijn meestal wel neutraal, in het buitenland heb ik iets andere ervaringen Fouilleren vind ik vervelend, maar begrijp ik heel goed.

En die staven over mijn onderarmen begrijp ik ook niet zo hoe dat werkt. Als ik ergens iets niet kan verbergen is het in mijn blote onderarmen leek mij.

Katniss

Katniss

17-05-2015 om 20:47

Beveiliging

Niet helemaal de vraag, maar het is niet de Douane die de veiligheidscontroles doet. De Douane houdt zich bezig met toezicht op goederen die over de grens gaan. De veiligheidscontroles worden gedaan door een particulier beveiligingsbedrijf.

Mikke

Mikke

17-05-2015 om 20:49

Kan...

Op Schiphol hebben ze tegenwoordig van die nieuwe poortjes (geen fullbodyscan, maar een metaaldetector met grafische weergave), daarop kan je zien welk gebied het alarm liet afgaan. Bij mij was het een beugel van m'n BH, bij m'n zoon (die laat vaker dingen afgaan dan ik ) was het z'n bril.

Toerist

Toerist

17-05-2015 om 21:16

douane

Sorry, ik twijfelde al, maar ben er verder ook niet in thuis, dat blijkt maar weer

Ik weet het Mikke, ik draaide me ook snel om maar toen was de volgende er alweer doorheen.

Mijn bril was af, mijn riem, mijn elastiekje uit mijn haar gehaald,zelfs voor de zekerheid geen glitters in de nagellak die ik ophad, mijn schoenen waren uit. Mocht het de BH zijn dan zou hij denk ik veel vaker af moeten gaan alleen voor de haakjes op de rug al misschien? Mijn dochter kon met haar BH en beugeldraadje zonder geluid door en bij mij ging het weer af of ik een cocainedealer was

Hortensia

Hortensia

17-05-2015 om 21:46

nietjes in mijn lijf

Ik heb ooit een operatie gehad waarbij de inwendige wond werd dichtgeniet.
Voor mijn werk moest ik toen een paar keer de detectie door (niet op Schiphol), en in mijn vrije tijd moest ik door het poortje toen ik de Tweede Kamer bezocht. In alle gevallen gingen de toeters en bellen af.

Mijn tas werd vaak extra gecontroleerd, daarna kon ik gewoon doorlopen.

Van een kennis met een ernstige vorm van obesitas weet ik dat ze bij elke vliegvakantie weer gefouilleerd werd. Alsof ze zeker wilden weten dat ze spek vervoerde en geen wiet, coke of zo, zei ze.

Yura

Yura

22-05-2015 om 14:05

Geen touw aan vast te knopen

Er is geen touw aan vast te knopen wanneer wel en niet. Laatst ging hij bij mij ook af, ik had echt niks meer, mogelijk inderdaad mijn beugelbeha. Iemand anders die ik ken ging met een medisch hulpmiddel met een flink stuk metaal eraan door het poortje en er gebeurde niks, zowel heen als terug niet. Ook niet erg geruststellend trouwens. Ik geloof trouwens niet dat ze bij beugels in de mond afgaan, dat is bij mijn kinderen in ieder geval nooit gebeurd. Ze hebben wel allebei nog een ijzeren draadje erachter, wel iets om in gedachten te houden mocht hij bij hun in de toekomst onverklaarbaar af gaan. Bij mijn moeders kunstheup gaat hij ook de ene keer wel en de andere keer niet af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.