Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Yeti

Yeti

12-05-2015 om 15:59

iemand ervaring met de Harry Potter Tour Londen?

Heeft iemand ervaring met de Harry Potter Tour vanuit Londen? Je kunt vanuit Nederland een tour boeken naar de Warner Bros. Studio bij partner.viator.com. Je wordt dan in Londen opgehaald en naar de studio gebracht (en na de bezichtiging weer terug).

Kent iemand de tourorganisatie en is die ok?

Angela67

Angela67

12-05-2015 om 16:52

niet de tourorganisatie

... die ken ik niet, maar is het een optie voor je om zelf vanuit London erheen te reizen? Is suprisingly easy, we did it last week .
Als je dat handig vindt kan ik daar wat over opschrijven.
gr Angela

Zelf gaan is een makkie

Metro-trein sluit idd naadloos aan. Ik zou daar echt geen tour bus voor boeken.

De studio's zijn trouwens fantastisch....

Yeti

Yeti

12-05-2015 om 18:20

ja hoor

We hebben waarschijnlijk geen auto bij ons, maar met OV zou dat best kunnen. Dus daar hoor ik graag meer over!

Angela67

Angela67

12-05-2015 om 18:42

ov naar studio's

zie o.a. www.tfl.gov.uk
Je komt dan meteen op 'plan a journey' en daar kun je vanalles invoeren.

Het station waar je naar toe wilt is Watford Junction. Daar staat namelijk elke 10 minuten een dubbeldekkerbus die je voor 2 pond per persoon naar de studio's rijdt. Laatste bus terug: 19.40 uur (wordt op tijd omgeroepen in de studio's).

Watford Junction is een overground station, dus niet een underground station. Maar met onze Oyster card maakte dat niet uit, als je in- en uitcheckt gaat alles prima als je maar genoeg tegoed hebt.

Als je de Underground-kaart bekijkt van London (http://www.tfl.gov.uk/maps/track) staat daar ook de Overground op, dus je kunt kijken hoe je het beste kunt aansluiten.

En het is echt leuk! Wij hadden kaartjes voor 15:30 uur, na half uurtje wachten waren we binnen, filmpje wordt getoond en daarna kan je naar hartelust rondlopen. Halverwege is een café met boterbier (niet te drinken volgens 1 van onze kinderen . . . kostte 3 pond .. .) waar wat te eten te koop is (warm eten niet meer rond etenstijd helaas, alleen voorverpakt brood nog). Als je meer wilt weten, vraag maar!

gr Angela

Je moet idd

Wel van te voren kaartjes kopen voor de studio's. On the spot verkopen ze voor zo ver ik weet geen toegangsbewijzen.. Je reserveert dan voor een bepaalde entree tijd. Maar kom gerust een uurtje eerder, er is al genoeg te zien voor je binnen bent....,

Leuk!!

Katniss

Katniss

12-05-2015 om 21:51

Ruim van tevoren

Twee jaar geleden wilde ik twee weken van tevoren kaartjes bestellen (hoogseizoen) maar toen was alles vol. Dit jaar zitten we er helaas te ver vanaf, maar als ik nog eens in de buurt kom ga ik er zeker heen.

Yeti

Yeti

15-05-2015 om 08:31

bedankt

Ik heb er helemaal zin in gekregen!

Lynna

Lynna

15-05-2015 om 11:48

Dat boterbier

Hoeveel calorieen zouden er zitten in dat boterbier? Duizend of zo? Dochter vond het inderdaad niet te drinken, ik vond het wel aardig voor 1x.

Wat Angela67 zegt is ook mijn ervaring. We vonden het trouwens zeeeeeer de moeite waard, zijn allebei gek van HP en vonden het fantastisch. Grote bewondering gekregen voor het creatieve en technische team wat achter de films zet. Wat hebben zij een (bijzonder) werk verricht.

Yeti

Yeti

30-04-2016 om 20:10

Angela67

Het heeft even geduurd, maar we zijn geweest hoor! Met de metro en de 'overground' naar Watford Junction en vanaf daar met de shuttlebus naar de studie. Het ging inderdaad super makkelijk, ik was blij dat we er geen aparte tour voor hadden geboekt.

Boterbier viel me mee, het is een soort sinas met slagroom

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.