Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bloemie

Bloemie

08-10-2015 om 13:48

Lanzarote

Wij gaan in de herfstvakantie een weekje naar Lanzarote. Iemand ervaring met dingen die je daar móet doen?
We zijn met zn viertjes (vader, moeder, 2 kids van 5 en 7 jaar), hebben er een huurauto en zijn van plan sowiso lekker rond te gaan rijden op het eiland, strandjes te bezoeken, wandeling te maken. Maar tips zijn welkom!

mijk

mijk

08-10-2015 om 13:52

Timanfaya national Park

Is wel een moet je gedaan hebben trip. Mijn kinderen waren toen ongeveer even oud en vonden op de kamer rijden erg leuk enN.a.v. Tip hier van te voren Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart kijken...

Mijk

+ Brunette +

+ Brunette +

11-10-2015 om 17:57

Ja, en verder...

Mijk bedoelt met kamer denk ik kamelen. Ongewilde spellingscorrectie? De georganiseerde busrit door het natuurgebied Timanfaya is indrukwekkend (kan ook alleen op die manier, met een auto kom je er niet in).

Helemaal in het zuiden liggen een paar prachtige stranden die je alleen kan bereiken via een redelijk goed begaanbare ongeasfalteerde weg, als daar iets met je huurauto gebeurt, heb je wel een probleem met de verzekering. Die stranden heten iets met Papagayo in de naam.

Erg mooi is ook de lagune El Golfo aan de westkust, niet zozeer om te zwemmen maar wel om rond te wandelen. In het dorpje ernaast kun je goed vis eten.

In het noorden ligt een leuke grot, Cueva de los Verdes, met een rondleiding tot diep in de aarde met een verrassing die ik hier niet ga verklappen. Er is ook nog een apart grotje met een soort onderwatermeertje maar daar ben ik niet geweest, men zei dat die de moeite niet echt waard was vergeleken bij de andere grot.

Verder kun je een uitstap maken naar autoloos eiland La Graciosa, te bereiken is vanuit het dorpje Órzola. Alleen al de boottocht is erg leuk. Er gaat van zonsopgang tot zonsondergang bijna elk uur een boot bij een van de twee concurrerende rederijen en het is geen straf om in het dorpje te moeten rondhangen tot de boot vertrekt. Op La Graciosa kun je mountain bikes huren, er is nergens asfalt. Ook zijn er jeeptaxi's. Mooiste strand is La Concha, helemaal ongerept.

Volgens mij zijn dit de belangrijkste hoogtepunten wel zo'n beetje. Van deze dingen was ik echt onder de indruk en ik ben wel wat gewend qua Canarisch natuurschoon want ik woon op een van de buureilanden.

Waar je in ieder geval niet heen hoeft, is de hoofdstad Arrecife. Heeft nauwelijks sjeu. Haven is hooguit "wel aardig" te noemen. Of je moet boodschappen willen inslaan bij de Lidl.

Noet

Noet

11-10-2015 om 18:14

een dagje Fuerteventura, vonden wij ook erg leuk.

Het Museum/huis van Cesar Manrique is ook erg leuk voor kinderen als ze een beetje geinteresseerd zijn in kunst en architectuur (dat was en is die van mij wel dus die vond dat erg leuk, ze was toen bijna 6)

Catamaran

Wij wij het leukste vonden op Lanzarote was een tocht op een grote catamaran. Was compleet met lunch en de bemanning deed leuke dingen voor de kinderen.
De grotten hebben we ook bezocht en vonden we aardig, niet heel speciaal.

mijk

mijk

11-10-2015 om 21:12

ja Brunette

Een kameel! Dank. Mijn mobiel was iets te behulpzaam...

Mijk!

los hervidores

aan de westkust ligt el Golfo en vlak daarbij is de kust heel woest, en slaan de golven heel hoog door de rotskust. Erg mooi.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-10-2015 om 22:31

Fuerteventura en La Graciosa

Als het je leuk lijkt eens op een ander eiland te kijken, bedenk dan wel rekening mee dat La Graciosa een plek is waar je niet gauw weer komt. Naar Fuerteventura kun je ook vanuit Nederland. Maar als je in het zuiden zit (Playa Blanca ofzo) is de ferry naar Fuerteventura natuurlijk wel lekker makkelijk te bereiken. Ga je ooit met vakantie naar Fuerteventura, dan kun je naar Isla de Lobos, nog kleiner dan La Graciosa en onbewoond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.