Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Cecile

Cecile

20-08-2015 om 16:43

Sail Amsterdam

Ik zit te twijfelen of ik nog met zoon van 12 naar Sail Amsterdam zal gaan. Hij wil wel, maar we hebben niet veel tijd, niet een hele dag. En ik twijfel omdat ik denk dat het heel druk is en me afvraag of ik er zin in heb.

Als we gaan, gaan we vermoedelijk vrijdag en met de trein naar Amsterdam CS.

Iemand al geweest of zich erin verdiept, die tips kan geven?

Hoeveel uur moet je minimaal hebben in Amsterdam (gerekend vanaf Amsterdam CS) om het de moeite waard te laten zijn?

Welke dingen MOET je doen of zijn leuk om in elk geval te doen met een jongen van 12?

Andere tips?

De laatste keer

De laatste keer was het leuk om met de pont heen en weer te gaan, dan ben je direct tussen alle boten en bootjes.
We hebben ook een stuk op de kade aan de overkant van het CS gelopen. Daar lagen allemaal stoombootjes en marineschepen waar je ook op een bepaalde tijd op kon.
Daarvoor moet je even op het programma kijken. Daar heb je wel even tijd voor nodig.
En ook waren in de straten van Noord aan die kant presentaties van de marine met een duikerklok en andere attracties.
Al ga je maar een uurtje. Het is geweldig om er tussen te zijn.
En als je kunt is het ook gewoon leuk om even iets te nuttigen.
Wij deden de vorige keer een barbecue met uitzicht op het water. In de avondzon. Wow. En uiteraard is er genoeg horeca.
En anders moet je weer vijf jaar wachten.

https://www.sail.nl/stichting/kalender/evenementen/2015/august/sail-amsterdam-2015

Barvaux

Barvaux

20-08-2015 om 16:51

Jammer

Ik had best eens naar de sailin gegaan maar de jongens zijn al weer naar school deze week.

Mannen in pakken

Gisteren op de tv een toeschouwster die ze vroegen wat er het leukste was aan Sail? De mannen!
En dat is natuurlijk ook zo. Je komt scheepslui tegen van over de hele wereld in diverse uniformen, mooi opgepoetst. Die lopen daar ook gewoon te passagieren.

Veel zien in een uurtje.

Je kijkt meteen (in de trein al) je ogen uit.
Ook nu, want de Sail in is wel voorbij het is nog steeds een tobbe vol grote en kleine drijvers.
Uit het station rechtsaf. Tien minuten lopen naar de eerste kade waar de Stad Amsterdam ligt (en nog veel meer). Je kunt de schepen bezoeken. Soms staat er een rij, ga naar het volgende schip.

Loop het hele rondje (zo groot als je wil), neem een ijsje en je bent rondom gelukkig.
Maar je moet er wel zin in hebben natuurlijk

Amsterdam CS

Dat is het mooie van Amsterdam. Ga je aan de achterkant het station uit dan sta je al aan het IJ waar het hele feest gebeurt. Stap zo op de pont naar de overkant of ga gewoon langs de kade lopen.

Noet

Noet

20-08-2015 om 17:03

niet nog eens

ik ben er 5 jaar geleden geweest, en vond het toen zo vreselijk druk dat ik bijna in paniek raakte. Daar moet je wel goed tegen kunnen.

drukte

Ik hoorde gisteren dat er een app moet zijn van Sail waar je berichten krijgt waar het druk is en waar niet zodat je het een beetje kunt plannen.
Kan het zo snel niet vinden.

Cecile

Cecile

20-08-2015 om 17:11

En 's avonds

Bedankt voor jullie reacties zover. Leuk dat idee van het pontje nemen, Anne.

Is het ook leuk om er 's avonds (zaterdagavond denk ik dan) naar toe te gaan?

Kunnen we er pas om 19 of 20 uur zijn.

Wel de moeite waard?

Jaa!

Vrijdagavond speelt het Gelders Orkest Pirates of the Carabean.
Vuurwerk toe.
Kijk in het programma bij Sail.nl

Emma

Emma

20-08-2015 om 23:52

Het vuurwerk is super!

En de sfeer en de boten ook.
Veel mannen in uniform, met zonnebril
Trek wel schoenen aan waar je een eind op kunt lopen.
Tip: reuzenrad.
Nog een tip: bijkomen op het terras van het Lloyd hotel.

Morgen misschien weer, en dan richting NDSM-werf

Reuzenrad

Is dat niet bijna op Java eiland ?

Daar kun je ook met de bus heen vanaf CS. Doet er wel ongeveer een half uur over.
Maar op Java eiland kun je ook het vuurwerk (22.30 uur) het beste zien en op vrijdagavond en zaterdagavond speelt daar gratis de marinekapel.

Emma

Emma

21-08-2015 om 00:07

Reuzenrad

is op Javaeiland. Je ziet behalve Sail ook de rest van de stad. Prachtig!
Wij zagen het vuurwerk vanaf KNSM eiland, maar het zal niet veel verschillen van Javaeiland.

Nu op weg naar IJmuiden

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24405803/__Tall_ships_verlaten_Amsterdam__.html

Voor het eerst wordt ook een uittocht georganiseerd, terug naar IJmuiden. Dus met schoolgaande kinderen is het ook nog leuk langs de kant staan op zondag.
En de haven daar zal ook wel vol komen te liggen.
Er is bij Ijmuiden minstens 1 restaurant met uitzicht op de toegang. Prachtig om daar te dineren en dan de boten te zien binnekomen en vertrekken.

Emma

Emma

23-08-2015 om 19:12

Het was geweldig!

Ik ben er dit jaar wel drie keer geweest met mijn dochter.
15 jaar geleden niet, want toen was ik hoogzwanger en had ik geen puf.
10 Jaar geleden wel, met mijn dochtertje, klein druifje.
5 Jaar geleden ook geweest, met een groot druifje
En nu met een hele grote druif, die straks misschien niet meer met mij meegaat naar Sail

Katniss

Katniss

23-08-2015 om 20:57

Het was leuk

Ik mocht een paar uur mee varen op een boot van mijn werk. Was echt heel leuk, en we hebben zelfs even naast de Groene Draeck gevaren. Qua drukte heb ik niet veel last gehad, omdat de opstapplaats zo ongeveer naast CS was.

Cecile

Cecile

25-08-2015 om 19:39

Bedankt

Bedankt allemaal voor alle leuke tips.

Helaas is het er niet van gekomen. We waren echt te druk en ik was te moe. Je kan niet alles doen.

Maar dankzij jullie reacties toch een beetje Sail Amsterdamgevoel gehad.

Over 5 jaar ga ik er meer rekening mee houden - van tevoren vrij plannen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.