Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Heidi*

Heidi*

02-02-2016 om 13:52

Vakantie met zoons van 17 en 14, wat is leuk?

Iemand een leuk idee voor de zomervakantie? Wij hebben twee zoons van 17 en 14 jaar die niet van plan zijn jongeren op te zoeken, tenminste dat was de laatste jaren zo.

Wat is leuk om dan met ze te doen? Iemand een idee?

Nur

Nur

02-02-2016 om 14:18

Van alles

Het hangt natuurlijk helemaal af van wat je jongens leuk vinden. Mijn ene zoon zou je blij maken met een trektocht door de bergen, hoe moeilijker en hoe primitiever hoe leuker. Mijn andere zoon zou dat als een strafkamp ervaren en gaat liever een week hangen op het strand of een stedentrip maken.

Om aan alle wensen tegemoet te komen is afwisseling het beste. Dus we maken meestal een (rond)reis waarbij we bezoek aan steden afwisselen met sportieve activiteiten, een dagje strand en andere activiteiten. Afhankelijk van de omgeving boeken we een huis voor een of twee weken en doen dan van alles daar in de omgeving. Onze oudste mag zelf beslissen of hij met alle activiteiten meedoet of liever een dag bij het huisje blijft. Na een of twee weken trekken we dan weer verder naar de volgende accomodatie.

Ik vind zelf het eigenlijk leuker om een paar keer kort op vakantie te gaan: dus een keer een stedentrip en dan een keer een weekje kamperen in de bergen ipv een keer lang. Echter logistiek en financieel is het handiger als we in een keer drie weken weggaan.

Ik betrek de kinderen altijd bij de vakantie. Ze mogen bestemmingen aandragen hoewel wij uiteindelijk kiezen. Als we een bestemming hebben gevonden dan mogen ze activiteiten aandragen die we gaan doen. Dan maak ik alvast een soort programma waarbij ieders activiteiten en bezienswaardigheden aan bod komen.

Deze zomer gaan we rondtrekken door een gedeelte van de VS.

Nur

Nur

02-02-2016 om 14:20

Deze vakantie ga ik wat minder strak vastleggen heb ik besloten. We gaan in motels overnachten dus we kunnen dan vrij makkelijk onze route aanpassen. Ik ga wel reisgidsen in huis halen maar we gaan niet heel veel vastleggen. De kinderen mogen ook meebeslissen over wat we precies allemaal gaan doen.

Verschillende bestemmingen?

Huisje aan de kust van Bregatne ( struinen langs de kustlijn, vliegeren etc) + huisje in de Dordogne met zwembad( bezoek aan grotten, abseiltochten door de boomtoppen of kanoën ) en paar dagen in een hotel in Parijs ( reizen met de metro, eiffeltoren beklimmen of dagje disney)?

In Franktijk zijn heel wat leuke vakantiehuizen van particulieren te huur, surf wat op diverse websites. Dan kan je ook meten lezen wat er in de buurt te doen is.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

06-02-2016 om 08:52

Rondreis

Je wilt rondreizen? Dan zou ik kiezen voor Engeland/Schotland of Noorwegen.

Yura

Yura

08-02-2016 om 10:29

Rondreizen

Mijn pubers zijn ook erg van de rondreizen. We zijn in 2014 naar het Zuidwesten van Amerika geweest en hebben daar rond getrokken, was fantastisch. Dit jaar gaan we naar Thailand. Wel wat dure voorbeelden, zeker de VS. Maar Thailand hoeft niet eens zo gek duur te zijn als je alles zelf regelt en in guest-houses verblijft. Ik hoor mensen die dit al jaren met hun gezin doen en in 2 weken minder kwijt zijn (ondanks de duurdere ticket) dan dat ze in Europa blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.