Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Knollie!

Knollie!

28-04-2015 om 10:51

Voor de eerste keer Londen, graag tips over shoppen

Mijn dochter en ik gaan over een paar weken een aantal dagen naar Londen. Dit is voor ons beide onze eerste keer. Naast bezienswaardigheden bezoeken/bekijken gaan we ook zeker veel shoppen. We gaan sowieso naar de Primarkt en Harrods maar welke winkels/warenhuizen zijn leuk om nog naar toe te gaan. Dochter houdt van kleding, accessoires, prullaria en dingen als douchegel, badspulletjes en nagellak. Voor de rest is ze niet zo van de make up maar vindt het wel leuk om daar even tussen te struinen. Naar welke winkels moeten we dan zeker heen?

marie

marie

28-04-2015 om 11:05

M&M-winkel

Dochter is twee jaar geleden met school naar Londen geweest en zij vond in elk geval de M&M-winkel heel leuk.

Knollie!

Knollie!

28-04-2015 om 11:22

Marie

Jaaaa leuk! Genoteerd! Hier kunnen we sowieso wel iets vinden voor de thuisblijver! Wie nog meer?

Evanlyn

Evanlyn

28-04-2015 om 11:35

Topshop

Die schijn je hier nu ook te hebben, maar is daar echt een ervaring. En misschien speelgoedwarenhuis Hamleys? Dat vinden mijn pubers nog best leuk. En ook in Regent Street: Liberty. Duur en waarschijnlijk niet haar smaak, hoewel je er ook niet al te dure frutsels met de beroemde Liberty stof kan krijgen. Maar het gaat vooral om het krankzinnige gebouw: een country cottage maar dan enorm.

Mocht ze nog in farao's en zo geïnteresseerd zijn, dan is het British Museum ook indrukwekkend. En verder natuurlijk de Tower en de paleizen.

Juno

Juno

28-04-2015 om 14:52

Hamleys

Zoals al genoemd, Hamleys met vijf verdiepingen speelgoed en allerlei demo's. Bij Piccadilly Circus is een sportwarenhuis waar ze werkelijk alles op het gebied van sport verkopen. Covent Garden voor kleine (en dure!) boetiekjes en de vele straatartiesten, Camden Town voor de wat meer alternatieve spullen. Portobello market op zondag (dacht ik, kan ook zaterdag zijn) op Portobelloroad is een aanrader, Kingsroad is ook goed shoppen. Natuurlijk Oxfordstreet, Bondstreet en Regentstreet.
Boots is een standaard drogisterij maar ze verkooen daar net wat merken die ze hier niet hebben. Volgens mij heeft Sephora ook een vestiging in Londen.
Op Leicestersquare kan je goedkoop theatertickets krijgen voor die avond.

duur hoor, Londen

Voor de koopjes hoef je er niet heen. Wel zijn er winkels die je hier niet vindt.

Is Primark in Londen beter/groter/meer gesorteerd dan Primark in Nederland trouwens?

Fiorucci

Fiorucci

28-04-2015 om 16:13

Bromvlieg

Koopjes zat op Camden Market. Ook heerlijk eten trouwens.

Celine

Celine

28-04-2015 om 20:51

Selfridges

Is ook een leuk warenhuis.

Zeker naar de M&M winkel gaan. En Hamleys moet je gewoon even gezien hebben.

Primark in Nederland ken ik niet, maar in Londen is hij groot en dochter is er ook leuk geslaagd.

Knollie!

Knollie!

01-05-2015 om 09:26

Bedankt!

Bedankt voor alle tips!!!!! Ik heb ze opgeschreven! Gaat helemaal goedkomen!

shoppen

Als het echt alleen om het shoppen gaat kan je beter naar Westfield gaan. In Stratford zit een grote, pal naast het Olympisch stadion en je kan er alle merken vinden. Het is een mooie, nieuwe mall geen vergane glorie.

Inanna

Inanna

01-05-2015 om 23:57

ja Westfield Stratford

Sluit ik me helemaal bij aan, wij hadden een appartement in die buurt, dus we zijn er een paar keer even een uurtje geweest en dochter en ik hebben er één hele dag heerlijk geshopt, er zit ook een Primark.
Ongeveer 20 minuten van het centrum met de metro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.