Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

tonny

tonny

01-07-2015 om 14:42

moederverdriet (kleinkind in de couveuse)


tonny

tonny

27-08-2015 om 16:24

transport werd van uur tot uur uitgesteld

en nu in de stortregen zijn ze net vertrokken. Dochter appte: 'ze ging heel hard huilen, en ik toen ook...' Kindje in de ambulance, ouders samen in hun eigen auto.

Nou straks maar weer tijd nemen om te troosten. Ze horen bij elkaar

Hortensia

Hortensia

27-08-2015 om 16:29

och arm!

Haar eerste ervaring met de buitenwereld... Eigenlijk zou je het kunnen zien als een nieuwe geboorte. Ook dan huilen ze hard (als het goed is).

Wat een emoties!

nah

Ook stom dat niet 1 van de ouders mee mag in de ambulance hoor. Maar heel hard huilen voor zo'n pukkie klinkt mij als muziek in de oren
Wat een zorgen en wat een wonderkind. Ik leef (meestal in stilte) volop mee. Blij dat je ons op de hoogte houdt Tonny!

Ach minimeisje toch

Zomaar in de grote boze buitenwereld. Hopelijk krijgen haar ouders nu iets meer tijd omdat ze dichterbij komt. En het eigen kamertje krijgt al vorm thuis. Mijlpaaltjes!

Spannend.

Het intussen vertrouwde ziekenhuis, vertrouwde zorg inruilen voor een plek dichterbij. Spannende dag. Jeetje, 1600 gram alweer, wat gaat dat hard!

tjee tonny,

dichterbij huis, al 1600 gram, wat fijn!!

Suze

Suze

28-08-2015 om 09:39

Fijn

Tonny, ik lees dit draadje nu pas. Allereerst gefelicitieerd met je kleindochter!

Ik ben blij dat ik nu in een keer kon lezen dat het zo goed gaat met minimeisje. Wat een spannende tijd hebben jullie achter de rug en nog steeds natuurlijk.

Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan en dat jij en de ouders steeds meer kunnen genieten van haar en (af en toe) iets meer kunnen ontspannen.

Wat een mijlpaal

De intensieve zorg achter je kunnen laten, meer dan 3 pond, wat een mijpaal. Wat doet ze het goed! Geweldig.

Tsjor

Katniss

Katniss

29-08-2015 om 19:32

Zo!

1600 gram alweer, dat gaat als een trein met je kleindochter! Mijn neefje is geboren met 2200 gram (bij 37 weken), dus daar zit ze niet ver meer vanaf.

.amanda

.amanda

29-08-2015 om 21:13

Wonder baby

Wauww ten eerste van hartelijk gefeliciteerd met je klein dochter wat een sterke meisje ik ben nu nog de meldingen van iedereen aan het lezen zo mooi vind ik het van iedereen die elkaar steunt en natuurlijk jullie zware tijd en dan toch zo sterk voor elkaar
Ben super blij dat het nu met iedereen goed gaat in een woord fantastische

O wat fijn

dat zijn echt goede berichten Tonny!
Nog even en kleindochter mag naar huis. Zo te horen wordt alles er al voor in orde gebracht.
Ik kan mij van jongste nog herinneren dat ik het heel eng en spannend vond dat hij naar het regionale ziekenhuis kwam. Na een paar dagen was ik erg blij dat hij er was en hij maakte vanaf toen ook zoveel vorderingen. Laat hun genieten van de mooie momenten. Voor ze het weten komt kleintje naar huis!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-09-2015 om 19:19

Tonny

Hoe is het nu met Miniemeisje, haar ouders en grootouders?
Hebben jullie een fijne week weg gehad?

Aagje

tonny

tonny

07-09-2015 om 09:33

minimeisje doet zo haar best!!

We zijn inderdaad een fijn weekje weg geweest, gisteravond Minimeisje gezien via de videoverbinding met het ziekenhuis waar ze sinds anderhalve week ligt.

Vandaag zou ze 34 weken in haar moeders buik hebben gezeten, maar ze is er al bijna 10 weken uit. Ze weegt nu net iets maar dan 4 pond, en is vorige week begonnen met zelf drinken. Aan de borst oefenen als haar moeder er is, anders uit de fles. Ze is heel geïnteresseerd.
Ze heeft nog wat zuurstofondersteuning en een sonde, natuurlijk, maar het gaat heel goed.

Haar kamertje is zo goed als klaar en haar ouders kijken uit naar haar thuiskomst. De foto's van de eerste fase, van dat ongelooflijk kwetsbare uit het nest gevallen vogeltje, komen haast onwezenlijk voor. Dat het zo was, zo spannend, zo kwetsbaar...

Het is echt gebeurd, we zullen het nooit vergeten!!!

Puck

Puck

07-09-2015 om 11:50

wat een fijn bericht Tonny

10 weken alweer, t lijkt nog maar zo kort geleden. En wat een levenskracht heeft Minimeisje. T blijft vast nog steeds spannend, maar ik hoop dat voor jullie nu steeds meer het genieten van dit mensje de overhand gaat krijgen boven het zorgen maken.

Hanny61

Hanny61

07-09-2015 om 11:56

Wat fijn

Wat fijn dat het zo goed gaat! Wat een verschil met 10 weken geleden. Alweer 4 pond, dat gaat nu ook vlot. Ik hoop dat ze snel naar huis mag en dat jullie deze bijzondere start echt achter jullie kunnen laten, natuurlijk zónder het te vergeten.

Fijn!

Wat heerlijk om te lezen, goede berichten.

Geweldig

Echt fijn om te lezen, deze berichtjes! Kan me voorstellen dat die eerste, ongelooflijk kwetsbare tijd nú al onwerkelijk lijkt.

Jo Hanna

Jo Hanna

09-09-2015 om 00:17

Prachtig zeg

Het is gewoon fijn om hier af en toe te komen lezen hoe geweldig minimeisje zich door het leven slaat. Wat een krachtig dametje. En wat ontzettend fijn voor jullie allemaal dat het zo goed met haar gaat!

Groet,
Jo Hanna

Ely

Ely

09-09-2015 om 09:37

Fijn Tonny!

Heel fijn om te lezen

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-09-2015 om 19:50

Tonny

Wat een bemoedigend bericht. Wat fijn voor jullie allemaal! Ik kijk vaak even om het hoekje om te zien of er nieuws is van Miniemeisje. Ik word blij van de goede berichten.

Aagje

mirreke

mirreke

10-09-2015 om 11:14

Ontroerd

terwijl ik het lees Tonny, ik ben zo vreselijk blij voor jullie allemaal. En inderdaad, je beschrijving is spot on. Die hele minibabietjes zie ik ook altijd als van die kleine, naaktje, hulploze vogeltjes net uit hun ei...

Wat een vechtstertje en doorzettertje. Tegen alle verwachtingen in, eigenlijk, als ik je eerste berichtjes lees. Wonderlijk, die levenskracht.

Lassie

Lassie

20-09-2015 om 10:01

en weer

twee weken verder. Ik hoop dat ze in die twee weken weer sprongetjes heeft gemaakt en dat de ouders steeds meer vertrouwen krijgen in haar en in de zorg die haar wordt gegeven.

Ja, ook benieuwd.

Hoe gaat het met je kleindochter Tonny?

ik ben ook benieuwd?

Is ze misschien al thuis of nog in het ziekenhuis?

Tonny

Tonny

20-09-2015 om 21:02

Ze is nog in het ziekenhuis

Morgen 36 weken. het gaat heel goed, afgelopen week is de zuurstofondersteuning eraf gegaan, en er zijn geen of heel weinig incidenten. Aandacht ligt nu bij zelf drinken, dat kost nog veel energie dus de sonde zit er nog. Ze weegt ruim vijf pond en het is nu echt een schattig babymeisje dat maat 50 past
Haar oogjes zien er goed uit zover de oogarts het kan beoordelen.

Zo'n wonder, wie had dat 13 weken geleden durven dromen, toen was dit scenario nog volslagen wensdenken.

Wat fijn!!

Om wat van je te lezen! Inderdaad een wonderdametje!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-09-2015 om 21:40

Oh wat doe ze het goed!

En hoe gaat het met de papa en de mama en de oma's en de opa's?

Ely

Ely

20-09-2015 om 22:18

O Tonny

Wat een fijn nieuws! Zo fijn om te lezen!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-09-2015 om 22:51

Wat ongelofelijk fijn, Tonny

Ik vind jouw verhalen over Miniemeisje iedere keer ontroerend om te lezen.
Ik hoop dat het ook goed gaat met haar ouders, grootouders en alle anderen!

Liefs,

Aagje

Wat een mijlpalen

36 weken, zuurstof eraf, 5 pond, wat een mijlpalen. Ik ben blij voor je Tonny en voor haar ouders.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.