Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

tonny

tonny

01-07-2015 om 14:42

moederverdriet (kleinkind in de couveuse)


verkouden

Dat zal zeker eng voelen! Houden ze goed in de gaten of het niet om het RS-virus gaat? Dat ziet er bij grotere kinderen en volwassenen uit als een ordinaire verkoudheid, maar kan voor baby's minder onschuldig zijn. Let op bij koorts en/of moeilijker ademhalen!

Oew...

Heb ik nog maar net bijgelezen dat minimeisje mee naar huis mocht en nu moet ze alweer een nachtje terug naar het ziekenhuis. Snipverkouden zijn voelt zo eng in dat stadium. Knuffel van mij en ik hoop bij de meeting ook de foto's te zien.
Ik duim mee dat alles goed blijft gaan.

Moemie

Moemie

30-09-2015 om 19:50

Komt goed !

Tonny, jouw minimensje kleindochter is een bikkeltje. Ze doorstaat de onderzoeken vast goed. Ze heeft iedereen verbaast en dat vond ik geweldig om te lezen. Ik heb zelf erg veel ervaring zoals je weet met extreem prematuren. Het zal idd zo zijn dat ze de eerste jaren van haar leventje regelmatig verkouden zal zijn, maar daarmee bouwt ze alleen maar weerstand op. Wees niet ongerust voor het RS virus. Extreem prematuren kunnen daarvoor geënt worden met Synargis, de artsen zullen je dochter hier vast al over geïnformeerd hebben. Nee, ik heb erg veel vertrouwen jullie minimensje, ze heeft een kanjer van een moeder en oma, ze heeft het niet van een vreemde dat ze zo sterk is. Ik weet zeker dat je erg van haar gaat genieten. Veel geluk !

Tonny

Tonny

30-09-2015 om 23:02

Ingeënt tegen RS

Dat is vorige week gebeurd.

Vandaag ging het best goed hoor, ben bij haar geweest, haar papa was jarig. Morgenochtend is er overleg of het ( geplande) nachtje ziekenhuis doorgaat.

Ouders zijn heel blij samen thuis te zijn met hun lieve kleine ukkie, lekker op tijd naar bed. Natuurlijk wel om 0.oo uur en 5.00 voeden. Jaja, een heel nieuw leven.

Tonny

Tonny

02-10-2015 om 19:57

Ukkie blijft een nachtje ( of meer??) langer

Zoals gepland ging ukkie gisteren een nachtje terug naar het ZKH voor vaccinaties serie 2 ( laat Onno het niet horen), onderzoek door de oogarts ( oogjes zijn goed!!) en een echo van het hoofdje ( nog geen uitslag gehoord, maar op t eerste gezicht niet speciaals gezien).
Ukkie was erg verkouden en had vannacht twee incidentjes ( ademdipjes), blijft uit voorzorg nog wat langer. Groei was even wat minder.,

Benieuwd war de dag van morgen brengt.

Moemie

Moemie

03-10-2015 om 11:38

Komt goed

Lieve Tonny,

Ja dat is weer even spannend. Ze is ook nog zo klein en je wil haar het liefst dicht bij je hebben. Nu even terug en dan komt ze snel weer terug bij jullie. Sneu dat ze zo verkouden is. Maar weldra kun je haar weer lekker knuffelen.
Komt goed!

Hanny61

Hanny61

03-10-2015 om 17:33

Ach, wat sneu

zo'n verkouden minimeisje. Gelukkig is ze in het ziekenhuis in goede handen. Een zieke baby is altijd naar en spannend, zeker met zo'n start. Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het kleintje weer gauw gezond en wel naar huis kan.

Tonny

Tonny

03-10-2015 om 20:44

Twee nachtjes

En nu weer fijn thuis.
Zo fijn dat Ouders minimeisje aan de wereld gepresenteerd hebben op FB.

Wie FB- vrienden met mij is, kan vast even kijken . Voor andere nieuwsgierigen breng ik op de meeting mijn fotoboeken mee. 9 januari.

De volgende vaccinaties zullen ook in het ZKH worden gegeven.

Fijn!

Dat ze weer thuis is. Dat is goed nieuws. Moet ze dan bij de volgende vaccinaties ook weer een nachtje blijven?
Ik verheug me vast op de meeting op 9 januari!

Ely

Ely

04-10-2015 om 01:07

Gelukkig

Dat ze weer thuis is. Wat een bikkel is het toch!

Puck

Puck

05-10-2015 om 10:08

Fijn Tonny

Heerlijk dat ieniminimeisje weer bij haar ouders thuis is. Ik kan alleen de foto's op facebook niet vinden Heb je even een pb gestuurd.

Tonny!

Dit had ik nog helemaal niet gezien, wat een spannende tijd hebben jij en je familie achter de rug! Gefeliciteerd met het minimeisje, en wat ontzettend fijn dat ze nu thuis is. Hopelijk gaat het allemaal goed met haar en met haar mama en papa.
(Ik zal zo het meetingdraadje weer eens even zoeken en kijken of ik inderdaad nog mee mag. Wie weet, zou leuk zijn want ook ik ben benieuwd naar foto's )

Tonny

Tonny

26-12-2015 om 14:07

ha Mickey!

Ja, wij beleven een heel bijzonder 2015 met twee grote wonderen in de familiekring.

Het ieniemiemeisje dat van 630 via 555 gram nu ruim 5000 gram weegt, begint te lachen en te communiceren. En mijn schoonzus die een enorme nieuwe kans kreeg met de ontvangst van donorlongen. Zo geweldig fijn!

tonny

tonny

18-01-2016 om 15:12

controle kinderarts

de kinderarts is tevreden maar ziet wel overprikkeling bij minimeisje, 'het is geen gewone baby' benoemde hij een paar keer. De fysio gaf aan dat minimeisje qua contact en motoriek voorloopt op een drie maand oude baby *haar verrekende leeftijd) maar qua comfort / prikkelverwerking / onrust heft ze extra steun nodig. Lastig is dat minimeisje bij voorkeur op de buuik slaapt, iets wat alle hulpverleners ontraden. Ze moeten nu toch weer een soort inbakerdoek gebruiken zodat ze wél op haar rug kan slapen.

Tja.
Onze oudste twee sliepen altijd op hun buik, dat was in die tijd juist in. De wiegendoodonderzoeken zijn van later datum.

En wat moet je verstaan in 'het is geen gewone baby'.
Wat is gewoon...

Mooi! Arts is tevreden

Dat was het belangrijkste deel, toch? Ze doet het prima, zeker voor een meiske met zo'n moeilijke start. Iets te klagen is er altijd wel, ook bij kinderen die op een meer normale manier en tijd ter wereld komen. Niet dat het niet belangrijk is om te kijken naar de aandachtspunten, maar het belangrijkste is dat het het *goed* gaat.

En wat betreft dat buikslapen, tja, dat is altijd een moeilijke afweging. Mijn oudste sliep ook het liefst (en dus het best) op zijn buik. Heb dat lang tegen gehouden, maar op een dag bedacht ik dat goed en diep slapen ook heel belangrijk is. En dus heb ik hem vanaf die tijd op zijn buik laten liggen. Hij kon toen wel goed zijn hoofd optillen, maar nog niet zelf draaien. Ik ben tot hij dat wel kon gewoon wat vaker bij hem gaan kijken. Het is wel lastig als ze tegen de onrust juist ingebakerd zou moeten worden. Dan kan buikslapen sowieso natuurlijk niet. Misschien kunnen haar ouders er een experiment van maken? Beginnen met inbakeren om te kijken of dat het gewenste effect heeft, dat is toch het veiligst nog, nu. En als dat niet werkt kijken of Minimeisje op haar buik wel goed en diep slaapt, want dan is er misschien ook minder sprake van overprikkeling en onrust?

Maar hoe dan ook: fijn dat het zo goed met haar gaat!

mijk

mijk

18-01-2016 om 19:13

en met een angel care

Of iets dergelijks. Een wiegendood alarmding? Zou dat geen optie zijn?wel op de buik maar ook extra veiligheid. Persoonlijk vind ik slapen zo als je het liefste ligt wel een mensenrecht

Mijk

Thursday Next

Thursday Next

18-01-2016 om 21:31

ja hier ook een buikslaper

Inderdaad hebben we de afweging gemaakt tussen goed slapen, 2 uur lang (middagslaapje) of een paar korte dutjes van een kwartier waar ze niet echt van uitrustte. We hebben ook inbakering/inwikkeling geprobeerd maar dat was het niet, ons meiske wilde gewoon op haar buik liggen.
De eerste tijd dat we dat deden hebben we haar wel bij ons op de kamer laten slapen, in de kinderwagenbak. En net als bij Engeltje, ze kon toen nog niet zelf draaien maar wel haar hoofd optillen.

Fransien

Fransien

18-01-2016 om 21:55

Hier ook een buikslaper

Mijn oudste sliep in de buik al het liefste op haar buikje, de verloskundige was erg verbaasd toen. Ach, het is altijd al een beetje een eigenwijs dondersteentje geweest.

Als minimeisje inderdaad snel overprikkelt raakt, zorg dan voor een prikkelarme omgeving.
Ik ben zelf 10 weken te vroeg geboren, met groeiachterstand, zuurstoftekort voor/tijdens geboorte en alle toeters en bellen die er maar bij horen en ik was zo ontzettend overprikkeld als baby en later als kind. Het is goed gekomen, maar het heeft een hoop ellende gegeven. Mijn moeder wilde dat ze gewoon alle opvoeddingen uit die tijd op een hoop had gegooid en gewoon gedaan wat haar hart haar ingaf, dan waren we beide beter af geweest.
Mijn zusje was 9 weken te vroeg en mijn andere zusje 14 weken te vroeg, beide waren zo ontzettend gevoelig. Het enige wat hielp was gewoon rust. Bij mijn jongste zusje was mijn moeder gelukkig eigenwijs genoeg om die rust ook te geven en dat heeft haar een hoop goed gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.