Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Katniss

Katniss

09-11-2013 om 12:30

Poes doodgereden

Vanmorgen is onze poes doodgereden bijna bij ons voor de deur. Wij waren nog in pyjama toen de buurman kwam vertellen dat het was gebeurd en dat hij vermoedde dat het er een van ons was. Half uurtje later is ze opgehaald door de dierenambulance, en nu is ze dus gewoon weg. De kinderen wilden kater al niet meer naar buiten laten, maar die heeft nog helemaal niets door. Ik hoop maar dat hij beter oplet.
Nou ja, volgens mij hebben we geen kaarsjes meer in deze rubriek, maar ik wilde het toch even kwijt. Het was echt vreselijk toen ik aan kwam lopen en onze (toch best wel lieve) 'zeurkat' daar zag liggen met bebloed koppie. Volgens de dierenambulancemeneer was ze op slag dood, dus dat is dan maar een 'geluk' (?).

Sorry om dit te lezen

Katten hebben een soort sence van nature. Moeilijk uit te leggen, maar met het verhaal hieronder misschien wel te begrijpen.

Ik pas sinds kort op een baby, en sinds die tijd staat er op die dagen een vreemde kater hier voor het raam te kijken in de achtertuin. Hij draalt wat en klimt dan over de schutting.
Blijkt het thuis van deze kater het huis van de baby te zijn.

Je verliest een maatje, sterkte.

He, wat afschuwelijk zeg

Zo'n beeld ben je niet zomaar kwijt. En jullie missen gezelschap thuis. Sterkte...

Tigress

Tigress

09-11-2013 om 15:08

Och, wat naar!

Heel veel sterkte met jullie verlies!

Katniss

Katniss

09-11-2013 om 16:44

Reactie

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad nu al stil in huis. Poes was nogal een aanwezige dame die bij voorkeur het eten van je bord af stal. Dochter van 14 is erg verdrietig en de hele dag aan het huilen en mij valt het ook zwaar. Jongste heeft een kwartiertje gehuild en ging vanmiddag alweer zoeken op de website van het asiel. Het is natuurlijk ook heel sneu dat kater nu helemaal alleen is. We hebben hem maar zoveel mogelijk binnen gehouden vandaag, maar hij is geboren als buitenkat, dus zou doodongelukkig worden als hij nooit meer naar buiten mag.
Van de buurman hoorde ik dat poes was geschrokken van een hond en daarom zomaar de weg op rende. Normaal kijkt ze zo goed uit ;-( Op het aanrecht ligt het telefoonnummer van de eigenaar van de hond (die was al weg), maar daar kan ik natuurlijk niet zoveel mee. Ik had beter de gegevens kunnen vragen van de meneer die haar heeft aangereden.
Het gaat allemaal snel want ik ben ook al gebeld door het dierencrematorium. Pffffff

Dierencrematorium? 25 jaar terug ging dat heel anders

Toen mijn hond Pasja was overreden kreeg ik een agent aan de deur die het meldde. Hij had de halsband van Pasja bij zich met het ID plaatje eraan. Pasja was met haar halsband blijven hangen onder een auto en enkele honderden meters meegesleept.
Ze hadden haar in de kadaverbak verderop gedumpt, waar alle kleinvee in werd gegooid wat dood gegaan was. (Volgens mij zijn die bakken er nu niet meer, en daar ga je ook echt niet weer in kijken.)Omdat ze een weinig aantrekkelijke aanblik zou achterlaten. Heel netjes dat ze daar is afgeleverd, vroeger ging dat heel anders.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-11-2013 om 19:18

Jasam

Ik vermoed dat Katniss zelf heeft aangegeven dat poes naar het crematorium mocht. Daar hangt ook een prijskaartje aan natuurlijk.
Ik heb mijn dode dieren altijd bij de dierenarts achtergelaten en ik denk dat ze daar ook in een bak worden gegooit.

Rafelkap

Rafelkap

10-11-2013 om 09:03

kattenrouw

Ik las het ook al in het andere draadje; wat naar, heel veel sterkte. Wat ik hoorde van een vriendin toen haar kat doodging (buiten, niet aangereden), dat er opeens een heleboel katten op schuttingen en schuurtjes om het huis zaten, een hele tijd naar het huis staren. Heel mooi vind ik dat, dat ze blijkbaar voelen dat een maatje er niet meer is, een soort kattenrouw.
Jullie overleden kat is niet meer in het huis geweest dus ik weet niet of de andere kat het helemaal 'doorheeft'.

Ik weet niet het wijsheid is om meteen een asielkat als gezelschap voor je andere kat moet nemen, om de drukke weg voor je huis. En dan moet het maar net weer 'klikken'. Een kat alleen hoeft niet zielig te zijn.

mirreke

mirreke

12-11-2013 om 13:05

Crematorium of

in jullie eigen tuin? Vrienden van ons hebben hun aangereden kat meegenomen en in het bos op een mooi plekje begraven. Een, duur, crematorium hoeft niet perse.
Zelf wil ik een kat eerst thuis hebben zodat, inderdaad, de andere katten het ook tot zich door kunnen laten dringen.

Maar ik zie dat het bericht van enkele dagen geleden is, dus het is niet meer mogelijk je kat nog thuis te halen.

Hoe is het nu met jou en je dochter? Zo naar, als je kat is aangereden...

Rafelkap

Nou, het is een mooie gedachte, van die kattenrouw. Maar of het klopt? Erg sociaal zijn katten nu eenmaal over het algemeen niet ingesteld.
Het lijkt mij eigenlijk meer voor de hand liggen dat de katten zijn komen kijken naar het 'vrijgekomen' territorium.
Maar wie weet ben ik te cynisch en hebben katten veel meer nobele en sociale kanten dan ik vermoed

En Katniss

Veel sterkte!

Rafelkap

Rafelkap

12-11-2013 om 13:40

nanny

Het is echt waar. De kat was in de tuin dood gegaan, is naar binnen gehaald en toen kwamen alle katten in de buurt in hun tuin zitten. Bizar.

kattenbijeenkomst

Mijn buurvrouw heeft 6 katten en een hond. De katten hebben ieder hun plekje in huis en zijn eigenlijk niet vaak in elkaars buurt te vinden, vaak geblaas en gedreig. Toen een van de katten stervende was, zaten de overig 5 katten plus hond heel bedaard in de gang te wachten en allemaal keken ze in dezelfde richting; die van de huiskamer waar die ene poes de laatste minuten van zijn leven doorbracht.
Dit doet me trouwens ook denken aan het verhaal van een huiskat in een bejaardenhuis. Een hele lieve kat die aanvoelde wanneer er een bewoner ging sterven en dan dicht bij die peroon in de buurt bleef.

Rafelkap

Rafelkap

13-11-2013 om 19:44

zwelgje

Toch net als olifanten! Mooi!

Katniss

Katniss

13-11-2013 om 21:16

Crematorium enzo

Wat een rotweekend was dat ;-( Zaterdag was heel hectisch en achteraf vind ik eigenlijk dat poes te snel weg was. Ik had haar misschien beter nog even thuis kunnen houden zodat kater haar nog kon zien, maar ik kon ook niet helder nadenken. Inmiddels heb ik zelfs de rekening van de crematie al binnen, dus die branche werkt razendsnel (inclusief een rouwkaart, och ja).
Ik heb het idee dat kater zijn zus begint te missen, ofzo. Hij is nu natuurlijk helemaal alleen thuis, dus zodra we er zijn loopt hij miauwend achter je aan. Zielig. Het vriendinnetje van poes, een buurkat waar ze veel mee optrok, loop ook regelmatig langs het huis. Ze wordt zeker gemist, niet het minst door mij en de kinderen. Was ook wel een kat met 'karakter' (bij leven aangeduid als onopvoedbaar exemplaar).

Fiorucci

Fiorucci

14-11-2013 om 19:05

sterkte

Veel sterkte voor jullie allemaal, het is ook niet niks.

goed om te lezen.

Goed om te lezen hoe anderen hiermee omgaan. Nog geen 2 jaar geleden een kitten gehaald leuk beestje na een jaar bleek hij FIP te hebben en de artsen hadden hem opgegeven wonder boven wonder overleefde hij het na een operatie die hij begin dit jaar kreeg. Het mannetje zou oud met ons worden en was net volledig hersteld. hij koos ervoor een week weg te lopen na intensief zoeken en het eigenlijk te hebben opgegeven stond hij opeens weer voor de deur. Hij ging erna nooit meer weg was dag en nacht bij ons tot gister avond wanneer hij toch even een frisse neus ging halen. hij kwam niet meer terug tot even voor middernacht het nare telefoontje binnenkwam. Een auto in een dorps straatje had m geraakt op slag dood. Ik weet dat mensen in deze straat waar je 30 mag rijden (wat vaak al te hard is) vaak nog harder rijden. Zij hebben m op de stoep gelegd en zijn weggereden.. Ik heb een hele nare woede in mij zitten door dit feit daarbij natuurlijk ontzettend verdrietig. Die combinatie is zeer slecht voor het normaal functioneren momenteel.. Hoe kan je dit oplossen? En zijn er toevallig meerdere mensen die dit gevoeld hebben of ben ik nu gewoon ziek in mijn hoofd omdat mijn kleine jochie is afgepakt.. Klinkt misschien gek maar dat kleine kereltje was belangrijker voor mij dan wie dan ook voor mij was.

Marianne

Marianne

12-06-2015 om 18:34

maar

Stel dat je je peuter op straat zonder toezicht laat buitenspelen en het wordt aangereden en overlijdt, zeg je dan ook dat ze je kind hebben afgepakt? Je laat toch zelf je kat los buiten lopen? Dan loop je dat risico toch?

ja?!

Ja dan zou ik dat zeker zo aanvoelen. Mensen doen maar wat he. Het is absoluut niet nodig om uberhaupt dieren dood te rijden. Heb 10000 momenten gehad zelfs 130 km per uur op de snelweg nog een haas ontweken. Je ziet 9 van de 10 x alles op tijd. Dat is auto rijden he OPLETTEN. Maar even terugkomend op je wijze tekst. Moet je je kat te allen tijde binnenhouden? Heb je zelf uberhaupt huisdieren of kom je letterlijk uit een ei? Katten zouden zonder problemen buiten moeten kunnen lopen, kinderen idem dito. En mocht het dan nog echt zo fout gaan, dan stop je en blijf je erbij als je ook maar enig gevoel hebt en bel je de dierenambulance. Maargoed hoop dat er nog iemand met een beetje verstand kan reageren. Want dit werkt totaal niet. 'Laat de kat toch zelf buiten lopen' (nee ik loop elke dag met de kat mee naar buiten volg m door de bosjes ga met zn vrienden over de straat hollen lik mijn anus ook schoon na t poepen) Komop zeg.

Katniss

Katniss

12-06-2015 om 18:48

Zeg Marianne

Als je niets aardigs kunt zeggen mag je ook gewoon je mond houden!

Koppip veel sterkte! Het is afschuwelijk om je kat op die manier te verliezen. Met je woede kun je niet zoveel. Het zijn gewoon nare mensen die doorrijden na een aanrijding.

Marianne

Marianne

12-06-2015 om 18:59

dom

Een haas willen ontwijken met 130 km per uur op de snelweg vind ik oerstom daarmee breng je niet alleen je eigen leven maar ook het leven van anderen op de weg in gevaar.

Als je er niet bij was kun je niet zeggen dat iedereen een kat kan ontwijken. Ze schieten soms zo van onder een auto vandaan, knappe jongen die zo'n kat dan nog kan ontwijken en soms probeer je de kat te ontwijken maar lopen ze alsnog onder je auto.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat ik moet doen als ik een kat heb aangereden, waarom zou de dierenambulance daar voor langs komen?

Katniss

Katniss

12-06-2015 om 19:08

Marianne

Ik zou het op prijs stellen als je ophoudt met je gestook. Het was oorspronkelijk mijn draadje en ik was er al heel erg blij mee dat er destijds niemand op jouw manier reageerde. Dat kun je er namelijk echt niet bij hebben als je zo'n verdriet hebt.

Koppip; aannames

Ik snap je verdriet heel goed, ik had ook verdriet toen ons konijn moest inslapen.
Maar de aanname dat jullie kat is aangereden door een snelle automobilist hoeft niet juist te zijn. Als ik met 15 kmh door de straat rijdt, hoort een kat mij niet. Als het voor mijn auto schiet, is een klein tikje tegen de kop voldoende.
Je kat heeft de auto mogelijk niet horen aankomen.
Het heeft 's avonds plaatsgevonden. De kat had de verlichting kunnen zien als waarschuwing dat er iets aankomt.
Ik weet niet of de FIP zijn gezichtsvermogen heeft aangetast.

Hiet is de dierenambulance 24 uur bereikbaar. Maar ik ken het nummer ook niet uit mijn hoofd. Ik zou een onbekende dode kat ook aan de zijkant leggen om in ieder geval te voorkomen dat het door een andere auto wordt plat gereden. Sorry, dat het woord platrijden zo ongevoelig overkomt. Ik vind het een vreselijk gezicht, wat voor dier dan ook.
Je kat is waarschijnlijk gevonden door een bekende die zijn hond uit liet. Hij was de automobilist voor od het kan dat de automobilist dacht dat de dierenambulance 's avonds gesloten was.

Ik snap je verdriet maar ik denk dat welke automobilist dan ook, het niet prettig vindt een dode kat onder zijn/ haar auto vandaan te halen. Het op de stoep leggen, kan je als een goedbedoelde daad zien. Misschien verzacht die gedachtegang je verdriet.

Anders

Anders

17-06-2015 om 20:33

Onze kat

Onze kat is een paar jaar geleden dood gereden. Er was een getuige, iemand die de hond uitliet en die vertelde dat de auto langzaam reed, maar gewoon doorreed. Waarschijnlijk door een laagstaande zon heeft hij het beest niet gezien dat op straat naar iets zat te kijken. Zo'n electrische auto die je slecht hoort aan komen. Op laatste moment probeerde poes nog weg te komen, maar te laat. Ze zag er heel naar uit. Wij hebben haar naar de dierenarts gebracht, maar hadden daar achteraf spijt van. Toen onze andere kat onlangs overleed hebben we die naar het dierencrematorium gebracht, Dat voelde beter. Maar dat beest was nog gaaf, dus die konden ze mooi opbaren. Dat was met die kat die doodgereden was niet mogelijk. En ja, elke kat is anders. Het is voor mensen die niet van katten houden niet voorstelbaar maar wij hebben het hier nog met enige regelmaat over onze katten die er niet meer zijn. Ze waren allemaal anders en wij hebben mooie herinneringen aan onze beesten.

begraven in de tuin

dat had ik denk ik gedaan. Komt omdat mijn vader dat vroeger ook deed. Flink diep gat, dat wel.

Het is waardeloos, een huisdier kwijt, zo plotseling. Mensen zonder huisdieren beseffen niet wat ze missen.

Sammie

Sammie

28-06-2015 om 22:01

ook mijn kat

Ook mijn kat heb ik moeten laten inslapen afgelopen nacht. Dan niet door de gevolgen van een ongeluk, maar door ziekte. Ze was pas 9, zo'n mooi aanhankelijk karakter. Heb de kinderen zelden zo verdrietig gezien en ikzelf voel me ook verre van goed. Het is zo akelig definitief. Nooit meer bietsen om voer, nooit meer languit op haar rug op schoot, nooit meer neuzen likken, kopjes geven en haar nageltjes tijdens het aaien dwars door je kleding heen.

Sammie,

Veel sterkte, en mocht je over een paar dagen uit het niets overvallen worden door een huilbui, dat komt vaker voor..

Sammie

Sammie

29-06-2015 om 10:24

Flanagan dank je

Ik ben kotsmisselijk van de spanning en het verdriet van de kinderen raakt me het meest. Huilen lukt wel, we hebben het al eerder meegemaakt met de honden, waarvan ook redelijk onverwacht.
Met een weekje zal het wat beter gaan.
Poes kermde van de pijn en eer een kat dat laat zien is ie ver heen.
Was al paar jaar bekend met ziekte maar nu dan een dusdanige opvlamming van die ziekte dat we besloten hebben kat te laten gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.