Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Uitvaartverzekering

15 jaar geleden bij mijn scheiding heeft onze assurantieadviseur van toen een nieuwe uitvaartverzekering geregeld voor mij en de kinderen bij Reaal. Deze tussenpersoon is later samengegaan ( of hij stopte dat weet ik niet meer precies) met een hypotheekverstrekker. 

Sindsdien staat die uitvaartverzekering daar in het systeem.

Nu krijg ik een mail dat deze hypotheekverstrekker mijn uitvaartpolis niet meer gratis kan/wil beheren en of ik een maandabbo af wil sluiten voor 5.50 per maand of de uitvaarverzekering ergens anders wil onderbrengen.

Ik heb Reaal gebeld en die verplicht mij om een andere intermediair/ te zoeken want ze werken alleen met tussenpersonen. 

Van wat ik er nu van begrepen heb heeft de tussenpersoon de zorgplicht en daar moet voor betaald worden. 

Geen idee wat nu wijsheid is. Of weg bij Reaal en naar bv Dela ofzo of een andere tussenpersoon zoeken? Vind 5.50 per maand best een hoog bedrag maar misschien is dat tegenwoordig wel standaard?

Hoe hebben jullie dit geregeld?

Ik zou overstappen. Een uitvaartverzekering voor een kind kost, afhankelijk van de leeftijd, minder dan dat abonnement. (zoon van 25 kost me nu €5,27 p.mnd bij Dela). Als ze jonger zijn minder.

Oo zich is €5,50 niet een raar bedrag voor een adviseur. Of het verstandig is om ergens anders een uitvaartverzekering af te sluiten is afhankelijk van veel zaken: hoe lang moet je nog premie betalen voor deze uitvaartpolis, wat is de premie looptijd en premie elders, kan je de verzekering afkopen, enzovoort. Ik zou als ik jou was eens online premies gaan berekenen bij bijvoorbeeldbeeld Monuta of Dela. Je hebt geen adviseur nodig voor een enkele uitvaartverzekering lijkt me. Maar het kan zijn dat je uiteindelijk elders toch duurder uit bent, omdat een premie berekend wordt door onder andere je leeftijd op het moment van afsluiten, de premie looptijd, etcetera.

linn19

linn19

02-05-2024 om 20:30 Topicstarter

5.27 bij Dela is ietsje minder dan dat ik nu voor mijn oudste van 25 betaal dat geeft hoop maar idd zal het premiebedrag van verschillende factoren afhangen. Morgen eerst de site van Dela eens uitspitten en hier in mijn woonplaats eens kijken of ik info bij een willekeurige adviseur kan inwinnen.

Zou best kunnen zijn dat ik de afgelopen jaren gewoon mazzel heb gehad qua kosten ( die ik niet had) aan deze uitvaartverzekering en dat die tijd voorbij is haha. Ik ga er eens verder induiken. Bedankt voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.