Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Stenna

Stenna

09-02-2016 om 21:28

vraag stagevergoeding

Weet iemand hoe dit zit? Mijn thuiswonend studerend kind gaat stage lopen en krijgt daar een stagevergoeding voor. Dit is zijn enige inkomen uit werk (naast 100 euro stufi per maand). De werkgever vraagt of de loonheffingskorting toegepast moet worden. Ik denk ja (want het is zijn enige baantje) maar vraag me af of dat gevolgen kan hebben voor mijn eigen loonheffingskorting (aangezien hij bij mij thuis woont en ik hem onderhoud)? Heb gezocht op sites van belastingdienst enzo maar vind het niet?

Stenna

Stenna

09-02-2016 om 21:29

aanvulling

hij is boven de 18

bieb63

bieb63

09-02-2016 om 21:39

stenna

Ja, hij moet (indien hij niet met een ander bijbaantje meer verdient) uiteraard gewoon die loonheffingskorting aanvragen. Let wel: er is voor studenten een apart formulier hiervoor (zie site belastingdienst).

Sawo

Sawo

10-02-2016 om 09:02

Begrijp je vraag niet

Loonheffingskorting is een bepaald bedrag per persoon dus hoe kan de loonheffingskorting van je zoon invloed hebben op jouw loonheffingskorting?

Misschien ben je in de war met voordeurdelingskorting. Dat heeft te maken met uitkeringen. Ook kan het invloed hebben op je huurtoeslag.

Succes
Saar

Triva

Triva

10-02-2016 om 09:07

klopt

Iedereen heeft zijn/haar eigen loonheffingskorting, dat heeft niets te maken met wie je samenwoont.

Stenna

Stenna

10-02-2016 om 22:14

dat is het juist

Naja, dat wist ik dus juist niet zo precies, of het individueel is en wel/geen invloed op elkaarheeft. Is het dan ook niet zo dat je als ouder van een thuiswonend volwassen kind een extra loonheffingskorting krijgt omdat je dat kind onderhoudt? (hoewel dat bij onsniet zo is denk ik omdat hij stufi heeft).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.