Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Evanlyn

Evanlyn

24-05-2015 om 01:08

Cursus van Balans

Balans/NVA organiseert deze cursus over praten met scholen:

http://www.balansdigitaal.nl/data/regios/groot-den-haag/activiteiten/cursus-samen-sterk-naaldwijk/

Ik wacht al jaren op zoiets. Want alle boeken die je leest gaan ervan uit dat school meewerkt om je kind te helpen, terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Soms is het niet eens echt onwil, maar slechts onkunde. Maar hoe krijg je de boel dan in beweging?

Heeft iemand die cursus al gevolgd?

Inderdaad

Door Flanagan toch maar even de link gelezen. Het lijkt me een zeer nuttige cursus voor ouders. Je kunt je ook beter inleven in de rol van de leerkracht en dat helpt je ook.
Beetje ver weg. Misschien een idee voor ouderraden om die naar hun school te halen. Uit het potje voor de ouderbetrokkenheid.

Hortensia

Hortensia

24-05-2015 om 19:41

Had ik dit maar jaren eerder geweten!

Dat had ons een boel ellende gescheeld... Je denkt, vooral op speciaal onderwijs, dat ze daar wel weten wat ze met je kind moeten, maar we zijn van een ijskoude kermis thuisgekomen.

En Evanlyn heeft gelijk, het is echt geen onwil, maar onwetendheid.

Handelingsverlegen

Maar soms is er wel sprake van onwil. Men roept dan dat ze handelingsverlegen zijn terwijl er een ouder is die met het kind aan de gegroeide achterstand wilt werken maar daar alleen tegenstand in ervaart.
Pas met een rugzak konden ze het kind helpen...
Het woord onwetendheid heeft twee betekenissen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.