Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Barbara

Barbara

05-10-2015 om 15:27

Vragen aan ouders met kinderen met autisme

Mijn naam is Barbara en voor mijn studie (toegepaste psychologie) doe ik een klein onderzoek naar kinderen met autisme. Nou moet ik voor mijn onderzoek betrokkenen van kinderen met autisme een paar vragen stellen. Ik ken echter niemand in mijn omgeving die autisme heeft of een kindje heeft met autisme. Zou iemand mij willen helpen en via de mail wat vragen kunnen beantwoorden.

Alvast hartelijk dank!

Barbara

Je mailadres

Heb je een mailadres om neer te zetten Barbara. Dan heb je meer kans dat mensen daarop reageren.
Mijn kinderen zijn overigens al ouder, 17 en 19 maar als je er iets aan hebt kan ik wel reageren.

Je onderzoek

Kun je hier wat uitleggen over je onderzoek? Wat wil je weten of waar denk je aan, of ben je nog vragen aan het formuleren voor een pilot?

Ool

Op dit forum komen heel wat problemen op autistisch vlak voorbij. Je kan je onderzoek ook richten op de antwoorden bij de regelmatig terugkerende vragen/problemen. Het lezen van die antwoorden geeft ook een goed beeld van de hektiek binnen een gezin mbt vb medicatie, opleiding of vriendschap.

Eens Flanagan

Bij elk onderzoek is het handig om ook terug te kijken naar wat er al is.

ik wil best

Ik wil je best wat antwoorden geven op vragen. Laat maar weten waar ik naartoe moet mailen....

Misschien handig

om de vragen zelf te stellen. Dat maak ik nl op uit de eerste reactie. Geef er dan een e-mailadres bij, zodat mensen die kunnen beantwoorden.

Ik hoorde van een collega die autist is, dat het heel normaal blijkt te zijn een moeilijke eter te zijn. Dat zou dus al een vraag kunnen zijn. Zoiets?

Barbara

Barbara

19-10-2015 om 13:29

E-mailadres

Het is inderdaad slim als ik mijn mailadres er bij zet
Mijn mail is [email protected]

Het gaat vooral over basisschoolkinderen met autisme. Ik moet een voorlichtingsproduct ontwikkelen. Door eerst wat vragen te stellen aan leerkrachten, ouders en de kinderen zelf hoop ik een beter beeld te krijgen waar ik de voorlichting op kan richten. Zelf denk ik bijvoorbeeld aan een prentenboek voor jonge kinderen, waarin wordt uitgelegd wat autisme is. Dit boek is dan vooral gericht op de kinderen die een klasgenootje hebben met autisme en door dit boek hem/haar beter kunnen begrijpen. Dit is een voorbeeld waar ik aan zit te denken.

Het gaat om de volgende vragen.
1. Op welke manier geeft u aandacht aan uw kind met autisme? Is dit bijvoorbeeld anders bij andere gezinsleden.
2. Krijgen leerlingen met autisme genoeg ondersteuning van leerkrachten in het basisonderwijs?
3.Krijgen leerlingen met autisme genoeg ondersteuning (bijv. begrip/geduld) van andere groepsleden? Licht uw antwoord toe.
4. Wordt er volgens u genoeg aandacht besteed aan het uitleggen van verschillende afwijkende ontwikkelingen (ADHD, autisme, ADD etc.) in de klas?
5. Vindt u het belangrijk dat er in de klas aandacht wordt besteed aan de afwijkende ontwikkeling van uw kind?

Angela67

Angela67

19-10-2015 om 15:20

barbara (ot)

wat mij vaker opvalt, en nu dus ook bij jou in je laatste posting, is 'ik moet'. Nee je moet helemaal niet, je wilt graag. Je vindt het interessant, je wilt iets onderzoeken, het is een opdracht etc. Maar 'ik moet' klinkt ietwat brugklas/puberachtig zeg maar . . .
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.