Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Mamavan4

Mamavan4

11-05-2016 om 06:44

Zoontje van 7 uit huis plaatsen


Herkenbaar

Ik herken dit en de pijn die het doet, ook al gaat het niet om mijn 'eigen' kinderen, maar om mijn lease jongens. Beiden ernstige problemen, de oudste het ernstigst. Het breekt je hart. Je hebt het gevoel dat je het kind in de steek laat en hem afschuift. Alsof hij een lastig ding is, wat iemand anders mag overnemen. Dat is het gevoel dat je hebt, maar waar is het niet. Mijn man en ik haddden allebei een verschrikkelijk schuldgevoel en toch hadden we geen enkele keuze. De situatie bij ons thuis en bij zijn moeder was onhoudbaar en zij deed niets. Wij hebben de keuze moeten maken.

Voor ons en voor hem bleek het een adempauze. Hij zit in een gezinshuis, na een aantal instellingen te hebben doorlopen en hier is hij gelukkig. In tegenstelling tot bij ons heeft hij daar vriendjes gemaakt en speelt veel buiten, elk weekend komt hij nu naar huis en ik zal niet zeggen dat die gemakkelijk zijn, maar we komen ze wel door. Hij groeit langzaam naar zelfstandigheid en wij moedigen zijn groei en bloei aan. Het gaat nu zoveel beter dan twee jaar geleden. Zelfs een half jaar maakte al een wereld van verschil. Wij hebben adempauze en hij ook. Al is het een lange adempauze, het heeft de relatie tussen vader en zoon, leasemoeder en zoon en zelfs tussen de jongens behoorlijk verbeterd.

Moeder is nog steeds in beeld, maar ernstig op de achtergrond vanwege opname in een instelling. Wij en de kinderen hebben niet zoveel aan haar. Dat hebben we ook nooit gehad en dat zal waarschijnlijk nooit veranderen.

ragnarlutjebroek

ragnarlutjebroek

07-09-2016 om 23:37

preventief

inmiddels heb ik een vrij slechte smaak van het woord preventie etc. in mijn mond.

sommige mensen zijn niet instaat om hun kind op te voeden noch te begrijpen. hij is 7 jaar met gedragsproblemen? en op zijn 2e jaar ging het al mis, en nu moet het kindje ook nog het huis uit.

waarschijnlijk wordt er al aan het kindje getrokken sinds zijn geboorte bij wijze van. en nu zit ie ook nog aan de speed, of een verwante stof ervan op zijn 7e levensjaar, waar hebben we het hierover. terwijl begrip en liefde, van mensen in zijn omgeving, misschien nu wel voor jaren, een bijdragen hadden kunnen leveren. dit zijn vicieuze cirkels, dit komt heel moeilijk nog goed. elke keer wordt het moeilijker en elke keer gaat die zich meer verzetten. meer kwaad doen. dan wordt het nog moeilijker voor zijn omgeving, en dan gaan ze nog lelijker doen naar hem. we hebben het btw over een 7 jarig kind. en gaat het kind nog slechter en kwader terug doen. in de aap gelogeerd. de halve wereld bemoeid zich al mee. want mams is totaal de controle verloren, dus die is heel braaf aan het opvolgen van wat andere mensen willen. waardoor het kind zich nog meer onbegrepen voelt. krijgt nog meer pillen toegediend.

we weten heel weinig over opvoeden. noam chomsky in gesprek met lawrence kraus.

elke keer is wat we 5 jaar geleden dachten over opvoeden, is 5 jaar later niet waar. wij mensen zijn niet goed instaat om kinderen op te voeden. alleen maar keuzes maken, niet weten wat goed is. liefde geven, aandacht. een kind wat aandacht wil, en schreeuwt om aandacht. heeft juist die aandacht nodig. die kennis bezitten we nu wel gelukkig. overigens bij adhd kunnen hele gevoelige kinderen zijn. erg intelligente kinderen btw ook. maar ach, daar zijn ze waarschijnlijk al aan voorbij gegaan. hehehe.

Mijntje

Mijntje

08-09-2016 om 07:22

ragnarlutjebroek

Wat een rare reactie. Ik heb twee heel verschillende kinderen en kan uit ervaring zeggen dat de gedragsproblemen bij de jongste niets maar dan ook niets te maken hebben met zijn opvoeding.
Ik hoop wel dat TS intussen een afspraak heeft met de kinderpsychiater om die mee te laten denken, de medicatie die hij krijgt kan ook averechts werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.