Ouders Online
Archief
Kinderen en media – Mediawijzer 2009

22 mei 2009

Hoe kom ik over? Die vraag is van alle tijden, en van alle leeftijden. Maar voor tieners staat hij centraal, zeker op internet. De (eenmalige) Mediawijzer-krant helpt ze daarbij. Probeer die krant te bemachtigen! En praat erover met uw kinderen.


Mediawijzer over imago-management

Bijna iedereen vraag zich af: "Hoe kom ik over?" Vooral tieners zijn daar permanent mee bezig, en vooral wanneer ze zich presenteren op internet. Voorheen ging het alleen om de indruk die je maakte op je directe omgeving, maar nu is het veel breder geworden. Een profiel op Hyves is zichtbaar voor de hele wereld.

Afgelopen week werd bekend dat Hyves voor veel kinderen verslavend is. Wat is eigenlijk de essentie van Hyves? Dat je jezelf presenteert tegenover de rest van de wereld. Maar hoe willen kinderen zich eigenlijk presenteren, en waarom? Wat is de lol ervan en wat zijn de risico's? Hoe ver gaan ze in het oppoetsen en aanpassen van hun foto's?

In feite draait alles om imago-management. Ook bij kinderen. Juist bij kinderen. Dat is dan ook het thema van de tweede Mediawijzer-krant, die 27 mei verschijnt (de eerste editie ging over online publiceren.)

In deze Mediawijzer lezen kinderen wat het betekent om beroemd te zijn en om jezelf te presenteren. De krant wordt tijdens de themaweek 'Lekker Beroemd' verspreid in een oplage van 700.000 exemplaren, als bijlage bij de Volkskrant, Trouw en Kidsweek. Ook wordt hij verzonden naar scholen en bibliotheken.

Probeer die krant te bemachtigen! En praat erover met uw kinderen. Heeft u hem niet gekregen als bijlage bij uw dagblad, of via school, dan kunt u hem ook gratis downloaden (pdf).

Redactie Ouders Online
[email protected]