Leerzaam kamperen met GuusGuus gaat kamperen ****� In deze nieuwe titel in de serie gaat Guus met zijn Cyberbuds-vriendjes kamperen in een natuurpark. Alle spelletjes die zijn verstopt in dit ontdekspel hebben betrekking op de natuur en kamperen. Vijf natuurgebieden,
zes spelletjes Het spetterspel bij de rivier helpt kinderen die nog niet kunnen lezen met het herkennen van de letters van het alfabet. Voor kinderen die deze letters al kennen zijn er nog drie andere niveaus. In de bergen kun je rekenen met behulp van de sterren. Ook hier zijn vier verschillende niveaus, waarvan het eerste bestaat uit het verbinden van de getallen 1 tot en met 10. Op het laatste niveau reken je met getallen tot 100. Op de camping kunnen kinderen spannende griezelverhalen schrijven, door plaatjes op ontbrekende plekken in een verhaal te plaatsen. Hierna wordt het verhaaltje voorgelezen. Leuke liedjes Het ecospel is het andere spel dat bij het meer kan worden gevonden. Hierin kun je dieren plaatsen in de omgeving waar ze thuishoren (in het water, op het land of onder de grond). Over al deze dieren kun je informatie opvragen. Traditiegetrouw wordt dit alles omlijst met leuke liedjes. In ieder natuurgebied hebben de vriendjes van Guus, de Cyberbuds, zich verstopt. Wanneer ze allemaal zijn gevonden, verschijnt de cyber-boswachter, die swingend het spel besluit. Geduld en
doorzettingsvermogen Uitgever: Halloween Annemarie Walker |
Copyright © 1996-2001 Ouders Online BV
Uitsluiting aansprakelijkheid
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 2 oktober 1997