Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Joska

Joska

22-09-2009 om 15:35

3 maal reparatie in garantietermijn

Voor de derde keer in 1,5 jaar heb ik mijn laptop ter reparatie moeten opsturen naar de fabrikant. De eerste keer was ik mijn laptop 10 weken kwijt, de tweede keer 6 weken en nu moet ik maar weer afwachten. Inmiddels is mijn garantie bijna verstreken.

Kan ik aanspraak maken op een nieuwe laptop? het is toch niet normaal dat hij steeds weer ter reparatie moet worden verzonden met hetzelfde euvel? De laptop is nu 1,5 jaar oud en daarvan al minstens 4 maanden weggeweest voor reparatie!

Dank voor jullie antwoord.

Joska

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een acer misschien

Hoi Joska,

Klinkt als hetzelfde dat ik jaren geleden meemaakte met mijn Acer. Die was op een slechte maandagmorgen geboren.

Zet ´m op marktplaats voor een leuke prijs en koop een goeie. Dat heb ik ook gedaan na 2 jaar met veel gezeur met mijn laptop. Ik heb er zelfs de rechtsbijstand bij gehaald maar die konden niet veel doen omdat Acer wel elke keer aanbood te reparen. Wat elke keer veel tijd kostte....

Toen ie voor de tigste keer kapot ging heb ik hem de tuin in geslingerd en mijn frustraties erop botgevierd. Vervolgens heb ik m tot afval verklaard en heb kort daarna een HP gekocht. Voor mij nooit meer een Acer en ben nu alweer anderhalf jaar blij met een HP die het prachtig doet en geen enkele kuur vertoont.

Enne... mijn man zei me dat het een behoorlijk zot gezicht was, een woeste vrouw al stampend op een laptop in de tuin, hahaha! Maar het luchtte enorm op.....

Sascha2

Sascha2

24-09-2009 om 14:47

Steeds hetzelfde euvel?

Als het steeds hetzelfde is, wat er kapot gaat, hoef je er zeker geen genoegen mee te nemen. Verwijzen naar de wet, in het bijzonder de regelingen met betrekking tot non-conformiteit, kan je helpen. Volgens de wet dient een goed te voldoen aan de eisen die je er als koper aan mag stellen. Je zult wel de verkoper in de gelegenheid dienen te stellen om te repareren, maar als blijkt dat dat niets uithaalt, kun je verdere stappen ondernemen (bijv. ontbinding koopovereenkomst of vervanging van de laptop vorderen). Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Kassa

Er was toch een type laptop die niet goed geconstrueerd was, zodat er zeker iets fout ging (weet niet meer wat het was), volgens mij bij Kassa? Maar misschien is dit ook wel weer zo oud nieuws dat deze laptop allang niet meer geleverd worden.

Joska

Joska

26-09-2009 om 09:47

Merk

Het is een Medion, gekocht bij de Gamma, ja ik weet het, ik doe het ook nooit meer......

Het betreft inderdaad hetzelfde euvel en ik heb een rechtsbijstandsverzekering, die ga ik maar eens bellen!

Joska

Sascha2

Sascha2

26-09-2009 om 10:24

Joska

Leg de nadruk op het feit, dat de laptop al meerdere keren hetzelfde gebrek vertoont en dat de verkoper dus kennelijk niet in staat is om het euvel te verhelpen. Is de eerste keer, dat een reparatie nodig was, binnen zes maanden na aankoop geweest? Dan is het iets makkelijker, omdat er dan een wettelijk vermoeden is, dat het gebrek ten tijde van levering (dus dat jij hem in handen kreeg) al bestond. Is het na die zes maanden, dan zul jij moeten aantonen dat het een gebrek is, dat je nu nog niet hoefde te verwachten. Je rechtsbijstandverzekering kan je meer informatie geven.
Maar ik zou het zeker proberen!
Succes ermee, Sascha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.