Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

06-01-2011 om 22:53

Marktplaatsperikelen, zucht

heel veel goede ervaringen, maar ook nu is het mij overkomen. Rokje besteld, ver voor de Kerst, via MP. Geld overgemaakt en nu is het rokje er nog niet. Volgens verkoper heeft ze het ver voor de Kerst al verzonden....Waarschijnlijk dus kwijt bij de post....balen....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

07-01-2011 om 09:13

Balen

Balen, volgende keer toch anders maar vragen of het aangetekend kan? (kost 7 euro, dat dan weer wel) maar dan kan de verzender een verzendbewijs overleggen aan je.

Ook gehad...

Ik heb het ook al een paar keer gehad. Gelukkig met kleinere bedragen, maar toch... Je komt er nooit achter of het echt verstuurd is, dus de twijfel blijft.
Aan de andere kant zie ik dit als het risico van Marktplaats. En soms valt er in overleg met de verkoper nog wel iets te regelen, zo is mijn ervaring.
n@nny

Idd verzendbewijs

Zelf vraag ik altijd naar het pakketnummer, dan kun je het pakketje volgen en misschien eerder aan de bel trekken.

Gr. Poezie.

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2011 om 13:03

Maar

Bij brievenbuspakketjes krijg je dus geen verzendbewijs en is er niks te traceren.

vlinder72

vlinder72

07-01-2011 om 15:52

Geloof het nooit zo

Ik geloof eigenlijk nooit al die berichten dat pakketjes niet zouden aankomen. Waar blijven ze dan? Ligt er bij TNT ergens een enorme berg Marktplaats enveloppen allemaal gevuld met allerlei kledingstukken.

Natuurlijk kan het een keer gebeuren maar ik geloof er vaak niets van. Het is of niet verstuurd of de ontvanger jokt dat hij/zij het niet heeft gekregen. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat een shirtje niet aankwam en de manier waarop de verzender reageerde vertelde mij al genoeg. Zo laconiek. Ze vroeg later ook nooit of ik het Diego shirtje nog had gekregen.

Als ik een envelop niet krijg dan vraag ik altijd of vriendelijk of het al verstuurd is. Krijg ik dan als reactie ja dan geef ik aan dat ik het nog niet heb ontvangen. Of ze toch nog een keer goed wil kijken of het niet per ongeluk is blijven liggen en als het echt verstuurd is of het niet retour is ontvangen want als ik het niet heb dan is vast retour gestuurd. Raar maar waar, vaak heb ik dan alsnog het gewenste kledingstuk de volgende dag. Toch vergeten op te sturen ????????

Wat mij wel de laatste tijd opvalt met kopers op Marktplaats is de aggressieve manier van mailen. Zeker met die TNT staking. Ik heb echt een paar ontzettend beschuldigde mailtjes gekregen van mensen die mij er direct al van beschuldigde dat ik iets niet had opgestuurd of dat ze betwijfelde of het nog wel kwam. Toen ik een paar dagen later informeerde of het toch nog was aangekomen was dat dus wel zo. Ik heb toen wel aangegeven dat het wel aardiger is om de volgende keer niet zo bot te mailen.

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2011 om 16:13

Trage pakketten

Mijn ervaring is wel dat het nu langer duurt voor iets aankomt, kan gerust een week zijn. Ook met brievenbuspost.

margje van dijk

margje van dijk

07-01-2011 om 16:20

Wat dacht je van verkeerd geadresseerd / bezorgd?

Als ik zie hoe vaak ik post krijg voor andere mensen, dan wel omdat het adres niet goed op de envelop staat, dan wel omdat de postpode blijkbaar zijn/haar dag niet had, dan verbaast het mij niet dat er regelmatig post wegraakt. Ik stuur er tegenwoordig een kind op uit om het naar het juiste adres te brengen, maar ik kan me wel voorstellen dat er ook mensen zijn die de moeite niet nemen en het meteen weggooien, of domweg ook niet weten voor wie het bestemd is.

Verder, on topic: ik heb al regelmatig iets van marktplaats besteld, of van e-bay, of van het tweedehandscircuit op bol.com of amazon, maar nog nooit is iets fout gegaan. Werkelijk nog nooit. Eigenlijk had ik wel verwacht dat er eens iets niet zou aankomen of zo, maar tot op heden is het niet gebeurd. Dus mijn indruk is zeer positief.

Margje

Yaron

Yaron

07-01-2011 om 16:54

Ook gehad

Ik heb ook al een paar keer niets ontvangen, maar het is ook al twee keer gebeurd dat iets wat ik had verstuurd niet is aangekomen. Ik ga altijd maar uit van het goede van de mens en soms heb je pech. Als het bedrag hoger is dan 30 euro laat ik het pakje verzekerd verzenden, dan weet ik zeker dat het goed aankomt. Ik heb ook wel eens pakjes gehad, waarvan ik het een wonder vond dat het aankwam, zo slecht ingepakt of geen duidelijk adres.

Margriet*

Margriet*

07-01-2011 om 19:09

Pelle

Ik vraag me af of het statistisch gezien klopt wat jij veronderstelt. Dus dat mensen die minder lang actief zijn op MP minder betrouwbaar zijn. Hangt zeker ook af van het te verkopen ding. (ik bedoel maar camera's of beeldschermen zouden wel eens uit het huis van onze buren kunnen komen waar is ingebroken)
Ik ga het eigenlijk altijd ophalen, dus in de buurt. Heb zelf een keer iets verstuurd en dat ging prima. Had ook goed mail contact met koper.

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

07-01-2011 om 20:53

In dit geval

is het iemand die ook een webwinkel heeft, ik denk echt wel dat zij te goeder trouw handelt. Ja, het is balen, bij elkaar was het ongeveer 7 euro, dus geen wereldbedrag, maar het was een leuk rokje...dus het is wel spijtig. Ik ben niet zo van merken nieuw kopen, maar 2e hands kan het best wel leuk zijn, zoals met dit rokje....En aangetekend, ja, als het echt grote bedragen zijn, maar in dit geval zou ik dat niet doen...

Ik zal nog eens een mail er aan spenderen en anders, ja, dan moet ik mijn verlies maar nemen....

Ook gehad

Maar ik was degene die het pakketje verstuurd had. Toen de mailtjes kwamen van 'waar blijft het?' voelde ik me erg vervelend. Gelukkig kwam er uiteindelijk een mailtje dat het toch binnen was gekomen. Oef....

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

08-01-2011 om 00:08

Dan is er dus nog hoop....

al is de kans wel klein....

Post

Ik vind de post hier de laatste tijd dramatisch. Ik krijg zoveel foute post niet te geloven! Soms staat er dan wel ons huisnummer op, maar een andere straat en soms weer wel onze straat maar een ander huisnummer. Vooral rond kerst was het écht erg(de drukte?), ik ben 3 dagen achter elkaar verkeerd bezorgde enveloppen weer in de bus gaan stoppen. Gisteren weer 1.
Ik heb ook 1 pakje gehad vlak voor kerst, volgens mij een kerstpaketje.Ook alleen ons huisnummer, zowel de straat alsook de naam klopten niet (ook postcode dus niet). Keurig terug gebracht naar de post. Was trouwens bij buurmeisje afgegeven (die alleen thuis was, is 15), want de buurvrouw had het wel gezien denk ik en meteen terug gegeven.
Maar ik had het ook kunnen houden bij wijze van spreke.Dan had niemand geweten waar het was.
Ik geloof allang niet meer in maar die 1% die fout zou gaan.Laat me niet lachen. Van mijn eigen post (en dat is gewoon prive post) gaat al zeker 10$ fout. Oke,ik breng het terug,dus nieuwe kans voor TNT, en misschien komt het dan aan...maar ik denk dat er ook veel zijn die die moeite niet nemen.
groeten albana

Sancy

Sancy

08-01-2011 om 11:44

Pelle

Volgens de postwetgeving moet TNT Post 97 procent van de post binnen 24 uur bezorgen en 99 procent op het goede adres.

Ja dat zei tnt zelf

Na dat pakje had ik er een beetje genoeg van en heb ik een mail gestuurd met een klacht, ik kreeg (zowaar) ook nog reactie en daarin werden dezelfde cijfers genoemd als sancy aangeeft. Ik zuig het dus niet uit mijn duim, TNT beweert dat zelf.
Vandaag wéér een verkeerd bezorgde brief. Jaarrekening van de bank, voor buurmeisje deze keer. En die was hier,dus snel geklaard. Maar gisteren én vandaag dat is toch niet normaal??
Ik voel er veel voor om het op te sparen en dan als 'bewijs' in ene keer op het postkantoor met veel ophef te bezorgen.
Maar ik vind dat zo zielig voor die mensen die erop wachten toch?
groeten albana
p.s. Dit is van de laatste tijd, de laatste wéken zeg maar, hoogstens maanden (2 of 3 maand).

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

08-01-2011 om 16:14

Net een mail gestuurd

dat ik 2 weken na de kerst nog steeds niks ontvangen heb en of we tot een financiele overeenkomst kunnen komen. 7 euro voor "lucht" is wel erg veel tenslotte. (dat heb ik er zo niet in gezet hoor

Jujube

Jujube

09-01-2011 om 00:16

Vandaag

Vandaag kregen we hier een pakje binnen met een boekje dat we half november hadden besteld (sintcadeautje....). Er zat plastic omheen met daarin een brief van TNT. Naar aanleiding van klachten hadden ze onderzoek gedaan. Een medewerker bleek een heleboel post te hebben achtergehouden, m.n. pakketjes. Vandaar de 'ietwat trage' bezorging .
Groet,
Jujube

En waar zou dat slordig bezorgen

En waar zou dat slordige bezorgen nu aan kunnen liggen?
Volgens mij gaat er al iets fout bij het sorteren of zie ik dat verkeerd? (verkeerde straatnamen+postcodes) het is altijd wel goed geadresseerd.
Nieuwe sorteermachine? Of gaat dat nog steeds met de hand?
En dan de combi met een slodige postbezorger die niet oplet en het in de verkeerde bus doet zonder ergens naar te kijken?
Zoiets?
Ik verlang nú al terug naar vaste bezorgers.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

09-01-2011 om 09:34

Wat betreft pakketten

Ik denk dat er meer langer op sorteercentrales blijft liggen. Ik zie soms paketten waarvan ik een track en trace code heb, gerust drie dagen liggen in Utrecht ofzo.
Wat betreft busbezorging, er gaat bij sorteren meer mis dan voorheen, begreep ik van mijn postbezorgende zoon.
En ja, dat corrigeer je, maar er is wel meer kans op doorslippen.

3 fouten (pelle o.a.)

Ik constateer 3 soorten fouten die 't 'm doen. De meest voorkomende is de gewone huis/tuin en keuken post (die dus in de oranje brievenbussen gaan). Die komen op de vekeerde straat/postcode. Alleen het huisnummer en de woonplaats klopt dus.(o.a. die kerstkaarten)
En dan die zakelijke post. Die komt voor een andere straat hier vlakbij (die gedeeltelijk dezelfde naam heeft van de eerste 3 letters) o.a. gespecialiseerde tijdschriften die dus opgestuurd worden en dat kerstpakketje (ik weet niet eens zeker of TNT dat wel bezorgd,kan ook andere zijn, want het zijn de 'mijne'niet natuurlijk).
En dan nog een gedeelte dat eigenlijk voor buren bestemd is.
(dus goede straat, verkeerde huisnummer)
Alleen van die laatste weet ik zeker dat het aan de postbode ligt. Dat heb ik toch goed niet?
Die 2de is dus zakelijke post of niet?
En die 1ste waar ligt dat dan aan? Zou dat dan aan die sorteermachine liggen?
(Ik denk dat als ik wat specefieker kan aangeven wat er fout gaat, TNT er ook wat meer mee kan, b.v. de postbezorger erop aanspreken ofzo).
Overigens was buurvrouw hier, omdat dus buurmeisje met haar jaarafrekening bank hier vandaan kwam.En die gaf aan dat het bij hen ook net zo erg is. Buren krijgen al 3 weken mijn dochters Tina. Die doen ze netjes bij ons in de bus,maar dan nog....
Buurvrouw had er genoeg van, en toen ik de reactie op mijn klacht vertelde,zei buurvrouw ook geklaagd te hebben en diezelfde mail te hebben gehad (standaard mail w.s.). Buurvrouw wilde andere buren eens vragen...of het bij hen ook zo erg is. Zodat we gezamelijk ten strijde kunnen trekken....
Ik vind het ook in het kader van de privacy zo niet kunnen, ik bedoel, buurman zou ook erotische vakbladen kunnen krijgen niet dan? En dan liggen die bij je buurvrouw in de bus. Nou leuk dan.
groeten albana

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

10-01-2011 om 22:01

Geen reactie op mail....

bah, ik moet mijn verlies maar accepteren en zoek het voortaan wel wat dichter bij huis, kan ik het halen....

Oke

Ja die zakelijke post is groter dan a5 (grote tijdschriften) en volgens mij is het inderdaad wel hetzelfde eerste cijfer (heb ze niet meer, dus kan het niet controleren, maar volgens mij was alles wél hier ter plaatse en dat is allemaal hetzelfde eerste cijfer).
Oke volgend verkeerd bezorgd pakje weet ik dus waar ik op moet letten (verstuur zelf nooit pakjes en krijg ze ook bijna nooit).
Die kerstkaarten daar kon ik ook nog wel begrip voor opbrengen...zo'n drukte en zoveel tegelijk,dan gaat er wel eens wat fout.
Mijn indruk is ook dat er wel erg veel verschillende postbezorgers hier rondlopen. Maar ik ben ook vaak niet thuis....en zie ze dan niet.
Buurvrouw begon er vooral over omdat ze al 2 keer een aanmaning hebben gekregen waarvan ze zeker weten dat ze de eerste rekening nooit hebben gehad. De nogelijkheid dat die eerste rekeningen nooit bezorgd zijn is dus zeker aanwezig, gezien de hoeveelheid foute post die wijzelf krijgen. En buurman is een pietje precies, dus ik kan me voorstellen dat zij dat een groot probleem vinden.
Nou wel zullen wel doorgaan met klagen. En terugbezorgen dan maar....
Ik ben al wel zover dat ik op alle foute post nu met grote letters zet 'VERKEERD BEZORGD' zodat de volgende berzorger in ieder geval beter oplet.
groeten albana

Klacht indienen!

Bij marktplaats kun je een klacht indienen hierover. zij zullen dan de adverteerder aanspreken en eventueel blocken.

Gr. Poezie.

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

11-01-2011 om 20:25

Klacht indienen?

kan ik niks over vinden....alleen maar dat je het zelf met de verkoper moet zien te regelen of juridische hulp inschakelen. voor 7 euro vind ik dat net teveel....

Kan echt hoor!

Bij "help en contact" (bovenaan)op klikken, dan krijg je drie opties: antwoorden, contact en mededelingen.
Dan klik je op contact en wijst het zich vanzelf.

Gr. Poezie.

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

11-01-2011 om 22:15

Net toevallig

toch een mail gekregen, dus ik wacht nog even af...

Puck

Puck

12-01-2011 om 09:37

Poezie

met zo'n klacht doen ze echt niets op marktplaats hoor. Dat is nu typisch iets wat je zelf moet uitzoeken samen met de verkoper. Klachten over echte oplichting (zoals van die nigerianen die een cadeautje voor hun studerende zoon willen kopen en dat je dat moet opsturen naar Nigeria en via paypal betalen) gaan ze wel heel serieus mee om. Daar heb ik ooit mee te maken gehad (niet ingetrapt overigens) en binnen een dag kreeg ik bericht dat die persoon geblokkeerd was).

Puck

Jawel hoor, daar doen ze zeker wat aan. Tenminste, ik kreeg na een klacht van mij een persoonlijke mail van ze waarin stond welke aktie ze hadden verricht.
Dit ging om een hele rare mail van een adverteerder die ik kreeg op een mail van mij.

Gr. Poezie.

Puck

Puck

12-01-2011 om 10:27

Ja, maar dat is toch heel anders poezie

Jij krijgt een hele rare mail die aantoonbaar van de verkoper komt. Daar kunnen ze wat mee. Nasha met de slingers heeft een heel ander soort klacht. Pakje is niet aangekomen. Daar kunnen ze bij MP toch helemaal niets mee? Nasha kan nooit aantonen dat ZIJ de boel niet ontvangen heeft en te goeder trouw is, de verkoper kan ook niet aantonen of het wel of niet verstuurd is ern ook te goeder trouw handelt en het kan ook nog zo zijn dat het pakje ergens tussenin "hangt". Dat is veel te weinig concreet voor MP om wat mee te doen.

Ja oke,

Maar als je op je emails geen bericht terugkrijgt kun je kunt dat wél melden en dan kunnen zij contact opnemen met de verkoper om te vragen waarom ze geen antwoord geven. Dus het is niet zo dat ze er niets mee kúnnen doen. Natuurlijk weet ik niet of ze er wat mee zouden wíllen doen, maar het kan geen kwaad er een klacht aan te weiden.
Maar inmiddels is er wél een reactie geweest, dus een klacht indienen zal wel niet nodig zijn.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.