Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

20-04-2012 om 13:21

Hoe ga ik om met mijn schoonheidsspecialiste?

Beetje rare titel, ik weet even niet hoe ik het anders zou zeggen.
Ik heb een heel gevoelige huid die direct reageert op kou, warmte, vreemde stoffen (als zout van een bronnenbad). Legio 'gewone' crèmes uit de winkel gehaald maar niets werkt echt goed, ook omdat ik zelf niet goed weet wat mijn huid nodig heeft. Dús naar een schoonheidssalon. Op het moment dat mijn huid zó enorm hulp nodig heeft, betaal ik graag voor de producten die zij verkoopt. Maar ik vind het dúúr...!!
Ik blijf die producten nodig hebben, maar nu zag ik (bij datzelfde bronnenbad) een lijn producten (Medex) die écht fijn geprijsd zijn. Het toeval wil dat een schoonheidsspecialiste in mijn woonplaats (de dure zit in de plaats waar ik werk > beide zijn dus handig), deze producten ook in haar 'lijn' heeft. Dan sla ik twee vliegen in 1 klap: zij kan mij adviseren en ik kan producten kopen die mijn portemonnee aan kan.
Maar wat moet ik nou?? De 1e schoonheidsspecialiste heeft me goed geholpen, is zeer vriendelijk (tuurlijk) en zal het niet leuk vinden dat ik haar vaarwel zeg. Natuurlijk ben ik klant en mag ik gaan en staan waar ik wil, maar ik merk aan mezelf dat ik het lullig vind om dit tegen haar te zeggen. Hoe lossen jullie zoiets op?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Gewoon bedanken voor de bewezen diensten en dan naar de ander gaan lijkt me...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Eerst uitproberen

Ik heb dit zelf ook een keer aan de hand gehad. Moeilijk! Weet je trouwens al zeker dat je de Medex producten wèl kunt hebben voor je huid? En ik zou wel eerst een keer naar de schoonheidsspecialiste in je woonplaats gaan, om te kijken of je haar en de behandeling wel prettig vindt. Ik heb veel ervaring met verschillende schoonheidsspecialistes en daar zit een wereld van verschil in! Je moet je wel prettig bij iemand voelen. Voor de overstap: je zou tegen de 'dure' kunnen zeggen dat je een cadeaubon hebt gekregen voor die andere schoonheidsspecialiste, zodat je daar nu een keer naar toe gaat. En dat je dan later belt om te zeggen dat het je wel bevalt, bijv. zo dicht bij huis en dat je daar 'voorlopig' blijft gaan? Zelf ga ik trouwens naar een dure schoonheidsspecialiste, gewoon omdat ze supergoed is. Mijn producten koop ik niet bij haar, maar online en een ander merk. Dat heb ik haar ook verteld. Na afloop van de behandeling vraagt ze nog altijd "En nog iets nodig voor thuis?" en dan zeg ik elke keer weer "Nee, dank je, ik heb verder niks nodig".....

mix

mix

20-04-2012 om 17:23

Je bent niets verplicht

je gaat geen contract aan, al ga je eenmalig of af en toe maar eens. Je haalt er een dienst die je betaalt en dat is het, net als gewoon winkelen of de kapper. Vrij om te gaan waar je wilt, ik voel me niet verbonden met een pedicure, manicure, kapper, masseuze, supermarkt of iets.

Klant

Je bent gewoon klant en vrij om naar elke salon te gaan die je wilt. Je hoeft niet eens wat te zeggen, geen smoezen niets.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

An.

An.

21-04-2012 om 19:29 Topicstarter

Tja...

Ik denk dat ik haar maar gewoon moet gaan vertellen dat ik waarschijnlijk over ga stappen. Het is zo moeilijk omdat je toch een soort van band opbouwt met iemand. Dat ze vorige keer zichtbaar geèrgerd reageerde toen ik naar een goedkoper product vroeg, heeft er ook voor gezorgd dat ik me er niet meer zo prettig voel. Maar ik vond haar wel erg bekwaam en ze heeft me 2 jaar geleden, toen mijn huid zelfs pijnlijk, rood en schilferig was, erg goed geholpen. Dat is wel blijven hangen. Toch moeilijk...

Waarom iets zeggen?

Misschien komt het omdat ik tot op heden nog nooit bij een schoonheidsspecialiste ben geweest, maar ik begrijp niet waarom je zou moeten vertellen dat je niet meer komt.
Dat doe je bij de kapper of de groenteman toch ook niet?
Het is fijn dat ze je altijd goed heeft geholpen, maar dat schept toch geen verplichtingen van jou kant?
Zo lang ze geen goede vriendin, kennis of de buurvrouw is, zou ik vrolijk naar een andere schoonheidsspecialiste gaan.
Het zou eerlijk gezegd niet eens bij me opkomen om me af te melden, te verontschuldigen of iets dergelijks.

Tirza G.

Tirza G.

22-04-2012 om 14:33

Ik snap het wel, maar ik denk dat je het 'te groot' maakt. Als ik lees dat ze je 'twee jaar geleden' zo fijn heeft geholpen, maar in de tussentijd toch ook al wrevelig heeft gereageerd (op het goedkopere merk), dan i de band voor haar duidelijk heel anders dan voor jou. En dat ís hij ook. Jij hebt haar werk, haar inkomen - en niet haar vriendin. Ik kom al 15 jaar bij dezelfde schoonheidsspecialiste die ik na lang zoeken heb gevonden en ja, dat voelt als een band. Onze kinderen zijn even oud enzo Maar het blíjft een zakelijk contract, op een wat wonderlijke manier. Ze komen heel dichtbij, letterlijk, je geeft je bloot, letterlijk. Ik zou zonder wat te zeggen een keer naar die andere gaan, misschien valt ze wel enorm tegen

Tirza

Wenli

Bij ons is het gebruikelijk dat je meteen een nieuwe afspraak voor de volgende keer maakt, dus dan zul je toch moeten zeggen dat die volgende keer niet komt of op z'n minst uitgesteld wordt.

An.

An.

22-04-2012 om 20:01 Topicstarter

Terugkoppelen

Enerzijds geef ik jullie gelijk, gewoon wegblijven zonder opgave van reden. Maar ik zou haar wel melden wat ik van deze goedkopere creme vond en terugkomen - ruilen als het niet bevalt. Ik denk dat dat zakelijk gezien ook goed is, want zo kan ik me verplicht voelen terug te komen. En dat doe ik dus ook.
Ik ben een watje denk ik...

mix

mix

22-04-2012 om 20:47

Milette/an.

Milette dat probeerde ze er bij mij ook in te rammen, het maken van een afspraak voor de volgende keer. Maar daar deed ik niet aan mee, ik kom als ik wil en niet omdat zij me vast wil houden. (al snap ik dat het zo handig aan klantbinding doen is)

An, je hóeft niets te melden over de creme, je hoeft niet te ruilen, je hoeft niet terug te komen. Jij-mag-naar-een-ander Had je het gedaan dan was het vriendelijk, doe je het niet dan ben je niet ónvriendelijk.
En dat ze wrevelig doet over een goedkopere creme had bij mij reden geweest de ruimte te verlaten met handdoek nog op mn gezicht

Juliea

Juliea

23-04-2012 om 08:53

Regel 1

Regel 1 in die branche is zorgen dat de client niet zonder nieuwe afspraak de deur uit gaat. Dat is dus niet gebruikelijk maar je wordt er gewoon ingeluist.

GS

GS

23-04-2012 om 12:46

Wat een goede verkoopster/onderneemster

is die ene schoonheidsspecialiste! Petje af, als je je klanten zo ver krijgt dat ze zich schuldig voelen als ze goedkopere producten willen kopen (en dus minder omzet genereren) en niet meer bij je weg DURVEN gaan! Een felicitatie waard!
Dit is als grappig sarcastisch spiegeltje bedoeld

Rosase

Rosase

23-04-2012 om 13:10

Oh is dat het?

Vandaar dat mijn schoonheidsspecialiste eerder met de agenda dan met de portemonee klaarstaat. Ik vond altijd zo hoffelijk. Maar het is dus gewoon regel 1...

Mix

Ik vind het zelf ook prettig om alvast een nieuwe afspraak in te plannen. Ze heeft een drukke agenda en ik ook. Verder kan ik alleen 's avonds en niet elke avond, dus dat werkt flink beperkend. Ik heb nu zelfs al de komende 3 afspraken ingepland!

An.

An.

23-04-2012 om 21:23 Topicstarter

Okee...

... ik snap het
ik ga me niet schuldig voelen en ga gewoon eens naar de andere sch.h.sp.
Dank voor jullie spiegels

JansjeRommy

JansjeRommy

23-04-2012 om 22:34

Regel 2

regel 2: laat als schoonheidsspecialiste merken dat je als klant met andere merken je huid verstiert...

Ik ben dit soort gedrag nu zo zat dat ik alleen nog maar met losse afspraken werk via Groupon of in een hotel waar ik ben, ik word er anders zo moe van.
Ik keek een tijdje terug op een site voor iemand hier in de buurt die had gewoon doodleuk op haar site staan dat het kopen van de producten erbij hoort, anders kan ze niets voor je doen, te zot voor woorden toch? Needless to say ging het om hele dure cremes.

Jaymza

Jaymza

23-04-2012 om 23:08

Geen regel 2 hier

Ze reageerde absoluut niet geschokt dat ik goedkopere cremes gebruikte. Ze dringen me ook geen dure producten op. regel 1 passen ze wel toe, maar als je niet lang van te voren afspreekt kan ik niet bij de medewerkster van mijn voorkeur terecht.

Jaymza

mirreke

mirreke

27-04-2012 om 20:43

Maar

wat DOEN jullie dan allemaal bij een schoonheidspecialist? En dan blijkbaar ook allemaal nog redelijk frequent?

mirjam

Ben ook 2x afgeknapt op schoonheidsspecialistes

Eentje reageerde een keer heel raar toen ik belde voor een nieuwe afspraak, beetje lacherig dat het niet uitkwam, eigenlijk heel onvriendelijk, dus die heb ik niet weer gebeld.
Een ander die haartjes electrisch epileerde en die liet doorschemeren dat ik mij wel een beetje aanstelde, heb ik daarna ook niet meer gebeld!
Snel klaar mee!
Dat was jaren geleden. Moemnteel heb ik wel weer een keertje zin me te laten behandelen dus ik ben weer op zoek.
Trouwens, als je je verplicht voelt om een nieuwe afspraak te maken (omdat je dat altijd doet) dan maak je toch gewoon een nieuwe afspraak en dan laat je iemand anders even afbellen. Klaar. Ik ben voor eerlijkheid maar in dit soort 'gedwongen door gewoonte'-gevallen moet je daar gewoon creatief mee omgaan.

Groetjes,
Vonda

Mirreke

Wat doe je bij de schoonheidsspecialiste:
1. ontspannen en je lekker laten verwennen door o.a. massage;
2. je huid wordt goed gereinigd d.m.v. stoom en peeling;
3. Pukkeltjes, meeëters e.d. worden verwijderd;
4. Wenkbrauwen geëpileerd;
5. Kin/ bovenlip geharsd (helaas is dit sinds kort ook nodig, niet elke keer, maar geregeld: ik nader de 50);
6. Ook sinds kort: verven wenkbrauwen (die worden namelijk ook grijs).

mirreke

mirreke

02-05-2012 om 11:12

Maar milette

Dat kun je toch ook allemaal zelf? Ik moet er zelf namelijk niet aan denken, dat gefrunnik aan mijn lijf (eh, gezicht)
Hier ook al bijna vijftig, nog een half jaartje, maar nog zonder grijze wenkbrauwen, en ook onge-epileerd en ongeharst. Misschien heb ik toevallig geluk...

Rosase

Rosase

02-05-2012 om 13:18

Mirreke

Dat is het 'm nou juist: nee dat kun je allemaal niet zelf. En bovendien de helft van de fun dat je in die stoel ligt en helemaal niets anders hoeft te doen dan te wachten op al die verwennerij. Het zit 'm namelijk niet in het harsen, epileren en verven. Dat kun je inderdaad best zelf. De massages, warme handdoekjes en cremepjes tussendoor doen de truc!

Wat mij betreft dus echt zalig. Iedere 6 weken iedere cent waard.

En bovendien heb ik zelf ook wel een pincet, maar zelf krijg ik die borstels van mij dus echt niet zo mooi in vorm.

Je hebt geluk mirreke!

Wees maar blij dat je geen grijze haren in je wenkbrauwen hebt en geen uitstekende haren op je kin of op je bovenlip! En natuurlijk trek ik die haren er uit als ik ze voel of zie, maar de schoonheidsspecialiste is daar een stuk beter en zorgvuldiger in! Harsen gaat ook veel beter dan die strips die je zelf thuis kunt gebruiken. En net als Rosase schreef: ik vind het ook zalig om me te laten verwennen, heerlijk ontspannend. Maar voor jou dus geen enkele reden om naar de schoonheidsspecialiste te gaan. Bespaart een hoop geld!

Fiorucci

Fiorucci

03-05-2012 om 14:15

Maar milette

Ik snap dat je het heerlijk vindt, maar ik lees toch ook dingen die ik zelf kan en doe. En niks onzorgvuldiger dan een schoonheidsspecialiste, en bovendien vaker.

Harsen kun je ook zelf doen

Ik heb ooit een pannetje hars gekocht bij drogisterij de tuinen. Ik hars elk weekend mijn bovenlip. Perfect, het is altijd glad. Ik moet er niet aan denken om telkens 6 weken te moeten wachten om dat te laten doen.

Rosase

Rosase

04-05-2012 om 10:45

Je hoeft toch niet te wachten?!

Jullie doen net alsof je dan zelf niet meer mag pulken en harsen. Maar zo ligt het niet.

Als je de benefits van een schoonheidsspecialiste niet snapt, krijg ik je dat waarschijnlijk ook niet uitgelegd.
Ga ik ook niet meer proberen dus.

Vic

Vic

04-05-2012 om 11:36

Gefrunnik

Ik ben wel eens bij een schoonheidsspecialiste geweest, maar ik vind dat gefrunnik maar helemaal niets. Op de een of andere manier krijg ik altijd overal kriebel als ik ontspannen moet gaan liggen. Ik zie er ook altijd tegenop om naar de kapper te gaan, met dat gedoe aan je hoofd.

Fiorucci

Fiorucci

04-05-2012 om 12:28

Rosase

Als je de benefits van een schoonheidsspecialiste niet snapt, krijg ik je dat waarschijnlijk ook niet uitgelegd.
Ga ik ook niet meer proberen dus."
Je lijkt wel een homeopaat....

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

04-05-2012 om 14:40

En dan van die ontspannende muziek erbij

Dan lig ik daar in de tandartsstoelstand, volstrekt niet ontspannen met zo'n jengelmuziekje erbij. Dolfijnen, waterval, sprinkhanen.... Vreselijk. Lappen op mijn gezicht, er wordt van alles gewreven, gemasseerd en geplukt.Laatst geweest om eens helemaal top mijn werkbrauwen te laten doen. Kreeg ik korting omdat ze ze alleen hoefde bij te werken omdat de vorm er zo goed in zat. Youtube rules .

Rosa van der Zanden

Rosase

Rosase

04-05-2012 om 18:03

Fiorucci

Volgens mij juist niet. Een Homeopaat probeert juist iedereen te bekeren. En juist daar heb ik geen zin in.

Ik vind het een zaligheid die schoonheidsspecialiste, denk je daar anders over: even goeie vrienden.

Ik denk overigens dat de vergelijking met eten in een restaurant aardig treffend is. Voor mij is het zelfs zo dat ik mijn laatste 40 euro liever naar de schoonheidsspecialiste breng dan naar een restaurant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.