Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

1 schroefje, 10.50 euro

Dochter en ik waren vandaag naar de stad geweest. Onze 2 fietsen stonden als enige voor de Hema. Daarna stond er nog een fiets naast maar onze fietsen lagen op de grond.

Het kon niet anders dan dat iemand mijn fiets omgegooid had (perongeluk) en daardoor viel de spiksplinternieuwe fiets van mijn dochter om.

Lamp volledig er af gebroken en een stuk van het spatbord lag er af. Dat spartbord kon ik er zelf wel even op maken maar de lamp was een ander verhaal.
We zijn naar de fietsenmaker gereden op de weg naar ons huis waar weeind november haar fifiets hadden gekocht. Gevraagd wat we hier mee konden.

Fietsen maker zegt: ik kan er wel even een schroefje door draaien. Het staat niet mooi maar dan zit hij wel weer vast. Is zo weer klaar. Kleine moeite.

Omdat we vanmiddag weg gingen hadden we afgesproken dat we om 19.00 uur de fiets weer kwamen ophalen.

Mijn man heeft net de fiets opgehaald en moest 10.50 uur betalen voor een provosorische oplossing.

Wat een belachelijk bedrag.
Ik heb gebeld en kreeg te horen dat ze een uur tarief van 45.00 hanterenen dat het werkloon dus 10.00 was.

Ik gaf aan dat de monteur die de klus aan nam niet had verteld dat het zoveel zou kosten en dat hij vertelde dat het "zo gepiept" zou zijn.

De collega zei dat daarvoor altijd het telefoonnummer gevraagd werd. Ik vertelde dat ik helemaal niet gebeld was.

Ik moet morgen maar te terug bellen, dan is de bazin er weer.

Is dit echt zo'n belachelijk gedrag of ben ik een kniepert?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes, k.oekje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

24-03-2013 om 20:43

Lijkt mij

Heel redelijk. Kwartiertje werkloon had ik zelf niet van opgekeken....Zeker als het niet meten kan. volgende keer prijs even meteen vragen....

mijk

typen op mijn i-pad is lastig!p

margje van dijk

margje van dijk

24-03-2013 om 20:46

Normaal

Ik vind dat een heel normaal bedrag inderdaad.

Ik sta altijd behoorlijk met mijn oren te klapperen als ik de fietsenmaker moet afrekenen. Het is handarbeid, dus duur. Helaas maar waar, en een kwartier werk zal het gauw geweest zijn.

Margje

Ook...

Sluit me aan bij voorgaande sprekers. Het is het arbeidsloon dat duur is. Het schroefje zelf kost natuurlijk niets. Ik vind het een heel redelijk bedrag.
n@nny

Vic

Vic

24-03-2013 om 21:00

Klopt

Ik stuurde dochter altijd naar de fietsenmaker voor nieuwe batterijtjes in haar lampen, kosten ook meer dan 10 euro. De laatste keer ben ik zelf mee geweest en heb ik gezien hoe snel en makkelijk je zo'n lampje openschroeft en er een doodnormale penlight in zet. Dat mag ze volgende keer dus zelf doen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-03-2013 om 21:47

Communicatief niet zo sterk

Van de fietsenmaker. Ik kan me voorstellen dat je het hebt opgevat als een serviceklusje. Het was dus netter geweest als ie vooraf had aangegeven wat het ongeveer ging kosten. Enig idee wat een echte oplossing zou gaan kosten?

Maar goed, dit gaat je vast een tweede keer gebeuren. Zeker niet bij deze fietsenmaker.

Het is niet anders.

In november heb je bij de beste man een splinternieuwe fiets gekocht. Je komt 4 mnd. later voor een minuscule reparatie en je tikt meer dan een tientje af voor een provosorische oplossing. Je kon er eigenlijk even op wachten, het was zo gepiept.
Het zal best "redelijk" zijn maar ik vind het niet erg klantvriendelijk. Mijn opticien vraagt nog geen kwartje voor het even rechtzetten van mijn bril of een schroefje vervangen en even glazen oppoetsen. Mijn fietsenmaker had mij even laten wachten en 2 euro laten betalen. Mijn schoenmaker repareert mijn schoenen en poetst ze even op. Ik kom er al jaren, ondernemen is ook service verlenen. Ik woon in een klein plaatsje, de monteur zou ook weten dat ik daar pas die fiets had gekocht. Bij een vreemde zou die prijs misschien wel berekend worden.

Azora Dam

Azora Dam

25-03-2013 om 01:15

Wat is het voor fiets?!

Problematischer vind ik dat die nieuwe fiets na een simpele val zo veel schade heeft! Ik fiets al zo'n veertig jaar in een drukke stad, mijn geparkeerde fietsen zijn erg vaak gevallen, en daarbij is nog nooit wat kapot gegaan...

Wat is het voor fiets?

Tja

Ik vind het een normaal bedrag als je de fiets daar niet gekocht hebt. Heb je de fiets daar gekocht zou ik het onder service van de zaak laten vallen. De fietsenboer moet immers ook zijn geld verdienen.
afgelopen zomer had mijn zoon een akkefietje met zijn beugel. Er moest een stukje draad afgeknipt worden. Kosten (we waren op vakantie) 28 euro. Die tandarts was nog geen minuut bezig. Dus in verhouding met een tandarts is dit een koopje .

Service

Zou bij onze fietsenmaker niet gebeuren. Zo'n schroefje zou service van de zaak zijn omdat we redelijke vaste klanten zijn.

Schroefje bij mijn (dure) zonnebril werd ook kosteloos vervangen.

Zou de fietsenmaker bij de volgende rekening zeker herinneren aan deze nota

Lesje geleerd

De winkelier staat in zijn recht, jij brengt iets ter reparatie en hij geeft je de rekening.

Voor een professorisch geknutselde oplossing vind ik het niet echt netjes, dan moet het gewoon goed gemaakt worden. Tenzij je daarmee akkoord gaat. Want een goede oplossing kost je waarschijnlijk nog meer geld.

Voelt qua service als je net een nieuwe fiets hebt gekocht niet fijn, dat kan ik me voorstellen. Maar ook deze beste man wil zijn boterham beleggen. Voor niets gaat de zon op.

k. oekje

k. oekje

25-03-2013 om 21:37 Topicstarter

Hallo

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik las mijn eerste berichtje terug en zag dat er nog wat schoonheidsfoutjes in zaten. Nu maar even een reactie typen op de pc, i.p.v. mijn telefoon.

10 euro voor een kwartiertje werk vind ik ook best prima. Dat is voor mij niet het struikelblok.
Wat mij tegen viel was dat ik bij díé winkel net een nieuwe fiets had gekocht en ze zulke waardeloze service verlenen.

Ik heb de bon bekeken en ze hebben de lamp provisorisch gemaakt met een schroefje en een tyrip (schrijf je dat zo?) . Ik vond het knap knullig wanneer iemand overkomt van: "joh, dat maak ik wel ff voor je, komt wel goed", dat je dan zo'n rekening durft te geven voor zo'n waardeloze oplossing.

Normaal gaan we naar de fietsenmaker die ook bij ons in de buurt staat. Wanneer we naar hem waren toe gegaan had hij het gratis gemaakt. Wij zijn niet anders dan dit gewend. Had hij een nieuwe lamp erop gezet dan was ik ws het zelfde bedrag betaald.
Maar ja, deze lamp hing aan 1-2 draadjes en bungelde aan de zijkant van haar wiel. Dat was niet echt iets om te laten zitten.

Mijn fiets hadden ze omgestoten en deze was tegen die van mijn dochter gevallen. Mijn stuur was een slag gedraaid en die van haar ook. Vandaar dat de hele koplamp eraf lag.

Azora: We hebben een puch gekocht. Mijn fiets is een sparta en heeft een poos geleden ook een optater gekregen van iemand waardoor mijn wiel een slag heeft gemaakt. Ook de lamp stuk, er helemaal af.
Bij de fiets van mijn dochter net zo. Dit moet een beste klap zijn geweest.

Eén ding weet ik zeker: ik ga nooit weer naar die fietsenmaker toe. Ik weet nog wel dat we bij het andere filiaal van hen zijn geweest en dat we hoorden dat de zaken zo slecht gingen. Nou, ik kan me dat voorstellen wanneer je zulke waardeloze service verleent.

Nee, voor ons blijft de fietsenmaker waar we altijd naar toe gingen nog steeds nummer 1. En dat zal ik hem gaan vertellen ook
Ik heb inderdaad mijn lesje geleerd, Moppeke

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, K. oekje

Altijd vooraf vragen

Ik ben iemand die altijd zal vragen vooraf, wat het gaat kosten, ook bij zoiets schijnbaar kleins. Dan voorkom je gewoon verrassingen. Ik had daarnaast ook gevraagd wat een niet-provosorische oplossing zou kosten, want jeetje net een nieuwe fiets en nu al een niet-mooie oplossing voor een reparatie.
Dan zou ik die twee bedragen tegen elkaar hebben afgewogen en een beslissing hebben genomen. Dat had ook kunnen zijn: tot ziens, ik ga liever naar die fietsenmaker die ik ken, waar het gratis is.
Wat ik ook nog kwijt moet: kan het niet de harde wind zijn geweest? HEt lijkt er niet toe te doen, maar ik kan me niet over die ene zin heenzetten dat het niet-anders-kan dan dat iemand jouw fiets heeft omgestoten en niet netjes heeft rechtgezet. Sorry

Nou eh..

Met een tie-wrap (tyrip of whatever..) vastmaken en dan geld vragen vind ik echt belachelijk. Afzetters! Zo zie ik dat.. Daarom ben ik wrs ook geen zakenvrouw.

k. oekje

k. oekje

26-03-2013 om 19:46 Topicstarter

Geerke

Ik begrijp wel dat je daar even bij stil staat. Dat hebben wij ook gedaan maar zijn tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk blijkt te zijn.

De wind stond op zo'n manier dat het niet daardoor kon omvallen. Daar heb ik me ook over verbaasd. De wind kwam van de andere kant. Dan zou hij een rondje moeten hebben gedraaid om onze fietsen (die tegen een gevel, onder een ruime overkapping stonden.

Hoe het ook zij..... ik heb mijn lesje geleerd en ga de volgende keer weer naar mijn eigen fietsboertje toe

Denise

Denise

03-04-2013 om 11:29

Niet onredelijk

Met het oog op het arbeidsloon lijkt het me ook geen onredelijk bedrag maar daardoor is het inderdaad een duur schroefje

Sommige fietsklusjes zijn echt heel simpel maar je moet vaak net even het "kunstje" weten. Maar ze kosten wel tijd en daar betaal je dus voor. Maar goed, ik heb makkelijk praten want ik kom nooit bij een fietsenmaker want ik heb een hele handige man En ik kan zelf ook wel iets repareren, banden plakken (of verwisselen), ketting er weer op bij school, dat soort dingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.