Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2012 om 02:31

Laatste update 'pfeiffer'

Het draadje is gearchiveerd dus nog even apart een laatste update:

Wij hebben afgelopen dinsdag het gesprek bij de huisartsenpost gehad over wat er is misgegaan bij onze melding dat onze dochter pijn had op de plaats van haar milt in combinatie met de boodschap dat ze pfeiffer had. Wat ontzéttend prettig was bij dat gesprek is dat ze alle schuld op zich hebben genomen en hebben aangegeven dat wij absoluut duidelijk zijn geweest naar hen toe. We hebben de juiste dingen gezegd, er had geen misverstand mogen bestaan over de ernst van de situatie. Het had nooit zo mogen gebeuren.
We hebben wel even met de mond open gezeten daar. Tijdens die rampavond hebben we een paar keer contact gehad met de hap. Bij de tweede keer deed de telefoniste voorkomen of het eerste gesprek door een collega was gevoerd, maar afgelopen dinsdag hoorden we dat deze telefoniste zowel het eerste als het tweede gesprek met ons gevoerd heeft, dus ons bewust voor de gek heeft gehouden, blijkbaar voelde ze al aan dat er iets niet helemaal goed was gegaan bij het eerste gesprek, maar helaas maakte ze het in het tweede gesprek eigenlijk alleen maar erger. Als mensen twee keer bellen met de dringende vraag om hulp, dan is dat niet zomaar. We hebben de indruk dat ze er stevig over is aangepakt. Ze zit in een begeleidingstraject, ze staat onder extra toezicht dus. We kregen ook te horen dat de hap een nieuw systeem in gebruik heeft genomen, waar een vast traject gekozen moet worden via een script. Als het script goed ingevuld wordt, komt de telefoniste automatisch bij een antwoord uit waarmee ze de persoon aan de telefoon kan adviseren of helpen. Als 'onze' telefoniste die avond dat script goed had gevolgd had er niet anders uit kunnen komen dan dat er onmiddelijk een arts naar ons gestuurd moest worden. De telefoniste had het nieuwe script nog niet onder de knie en heeft het dus niet gebruikt. Fout op fout dus door een en dezelfde dame.
Maar goed, excuses zijn aangeboden en door ons aanvaard. Ze gaan deze situatie gebruiken bij de opleiding van de telefonistes (die allemaal een medische opleiding hebben). En wat ik echt heel erg sympathiek vond was dat er donderdag nog een flink boeket is bezorgd als dank voor het prettige gesprek wat we gehad hebben. Voor ons is het goed zo.
We kunnen het nu bijna afsluiten. De wond is nog niet helemaal dicht, maar het scheelt niet veel. In drie weken kan nog veel gebeuren, we gaan er dus vanuit dat ze volop van haar vakantie kan gaan genieten over drie weken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fijn

dat het zo goed is opgepakt en je ook duidelijk merkte dat er lessen uit getrokken worden!

De telefoniste vergeet dit ook levenslang niet, reken daar maar op!

Wees niet verbaasd als er toch momenten komen waarop je je toch weer boos maakt over hoe het allemaal is gegaan.

Wij dachten ook, na ons gesprek met de gynaecoloog, dat het nu 'klaar' was, maar we moesten wel verder met de consequenties van de foute inschatting.

Dat maakte best nog regelmatig pissed, boos, verdrietig en zo meer..en dat is gewoon ook logisch, zoiets ingrijpends is zo veelomvattend, heeft zo'n impact!

Gewoon blijven praten (of zelf uitknobbelen ☺) en van jezelf accepteren dat deze emoties er ook mogen zijn.

(lekker wollige posting he??)

Gelukkig lijkt alles goed met dochter!

Goedzo!

En gefeliciteerd met het spoedige herstel van dochter!
groeten albana

marinade

marinade

30-07-2012 om 10:56

Goed bericht

Wat goed zoals jullie dit ook weer aangepakt hebben en hoe jullie hierin staan. En inderdaad, ook goed van de HAP, zoals ze diep de hand in eigen boezem steken. Wat Gale zegt, sorry zeggen kan heel moeilijk zijn. Het zal voor de betreffende assistente een leermoment zijn dat ze nooit meer vergeet. Ik hoop dat je dochter volop van haar vakantie kan genieten en als jullie meegaan, ook voor jullie een fijne vakantie!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bellefleur

Bellefleur

30-07-2012 om 12:25

Wond

Dat klinkt goed. Heel vroeger heeft een arts eens een fout bij mij gemaakt, die fataal kon aflopen. Hij heeft me zijn excuses aangeboden, en verteld dat hij zo moe was, dat hij voor zijn gevoel uit lijfsbehoud de boel gebagatelliseerd heeft. Ik besefte toen dat een arts ook een mens is, en dat was genoeg. Kan Roefel alles nu ook verwerken? Of heeft hij er meer moeite mee dan jij? En Kaaskopjedochter? En heb je het over een wond in overdrachtelijke zin, of de echte wond?

Tirza G.

Tirza G.

01-08-2012 om 22:33

Mooi zo

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen. Goed dat dit gesprek heeft plaatsgevonden, maar geef het de tijd. En meer dan goed dat het goed gaat met je dochter

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

03-08-2012 om 01:32

Bedankt - afsluiting

Bedankt voor jullie reacties We hebben al met al het gevoel dat we het getroffen hebben met hoe iedereen met dochter is omgesprongen en nu de hap zo door het stof is gegaan kunnen we het echt afsluiten. Dochter zal nog bij een paar situaties geconfronteerd worden met hoe bijzonder haar situatie was, dus als ze op school komt en als de voetbaltrainingen beginnen toch weer extra aandacht. Dit in combinatie met dat ze na de vakantie eigenlijk voor het eerst het normale leven (school, werk, sport) weer moet oppakken, zou best nog een beetje tegen kunnen gaan vallen, maar dat komt vanzelf weer goed.
Bellefleur, ik had het letterlijk over de wond. Die is nog niet helemaal dicht. Dochter kan hem wel dicht kíjken! Ze wil zo graag normaal op vakantie en daar hoort gespartel in een zwembad bij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.