Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sjillie

Sjillie

24-09-2008 om 11:34

Ik ben trots op mijzelf [telefonisch gesprek over abonnementen]

We hadden een Bobo abonnement maar dochter(4) wil graag een Rom pompom abonnement. Beide zijn van verschillende uitgevers.

Een samenvatting van het gesprek met Malmberg:

Ik net gebeld met Malmberg, krijg te horen dat ik te laat ben er nog een heel jaar aan vast zit.

Voorheen was ik zo'n miep die dan wel even tegengas gaf, maar zich ook snel gewonnen gaf.
Nu dus een keer niet! Ben vol blijven houden dat ik het zonde vind om een blad van de deurmat zo de oud papierbak in te gooien.
Heb ook gezegd dat het jammer is dat alles van het te laat verlengen bij mij ligt, malmberg kiest ervoor om geen herinnering te sturen en ik heb als argument gebruikt dat bij maandelijkse betalingen je er maandelijks aan herinnerd wordt. Nu is dat een stuk lastiger.
Mevrouw bleef volhouden dat het niet kon.
Ik verteld dat ik mijn klacht bij zowel Radar als school zou neerleggen om mensen te waarschuwen voor dit soort addertjes onder het gras.
Mevrouw van Malmberg protesteerde dat het jammer zou zijn van de anti reclame. Ik weer verteld dat ik het blad Bobo niet afkeur maar hun manier van werken dus klanten geld uit de zak kloppen.

Toen kwam ineens een collega langs die het gesprek kon horen en die attendeerde mevrouw erop dat ik de Bobo met een speciale actie omgezet had en daarom kon het toch wel stop gezet worden! (jaja)(dat omzetten was al meerdere keren ter sprake gekomen!)

Dochterlief krijgt dus toch nog haar Rom pompom!!!

Ben misschien wel niet echt netjes geweest maar vond het echt onzin om nog een jaar te betalen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

24-09-2008 om 13:55

Trots?

Kan me voorstellen dat je blij bent dat het gelukt is om onder het abonnement uit te komen. Zij nemen kennelijk liever hun verlies dan zoveel gedoe over zich heen te krijgen.

Maar trots? Zij hebben toch gewoon volgens de abonnementsvoorwaarden gehandeld, en je hebt hun onder druk gezet. Als je zelf al vindt dat het niet echt netjes was, waarom ben je er dan trots op?

Groet, Ellen

Sjillie

Sjillie

24-09-2008 om 14:00

Trots omdat

het dan misschien niet netjes is maar eindelijk na jaren heb ik me niet laten afschepen na de eerste nee.
Voor heen liet ik echt over me heen lopen en al zouden ze me nog 2 jaar hebben laten betalen, deed ik dat.

Overdreven gezegd bood ik bijna mijn excuus aan als er nee gezegd werd.

Nu dan eindelijk door durven gaan en met resultaat....eindelijk...dus vandaar toch trots!

*Sophie*

*Sophie*

24-09-2008 om 14:58

De aanhouder wint

heet dat en in dit geval vind ik dat je best trots mag zijn hoor Je neemt notabene een produkt van ze af en wil dat nog steeds blijven doen, alleen met een andere naam. Wat zeurt dat mens dan? Dat zou gewoon bij de service moeten horen. Als je nou helemaal weg zou willen, ala, maar in dit geval vind ik het puur een geval van rigide gedoe met regeltjes willen volgen. Het lijkt Balkenende wel. Dit is er gezegd, dus dit zal het worden ook. Getver. Daarbij: zonder klanten als jij had ze helemaal geen werk! Ook nog eens.

Nee hoor, prima gedaan en ik vind zelfs dat je met je keurige vraag niet je boekje te buiten bent gegaan. Maar ik weet natuurlijk niet welk taalgebruik je hebt gehanteerd ;-O
Wat ik altijd doe is netjes blijven, maar wel eeuwig dooremmeren. Dat helpt vaak, want de aanhouder wint

groetjes, Sophie

dynastie

dynastie

24-09-2008 om 14:58

Nou alleen voortaan...

nog even leren op te komen voor jezelf in situaties waarin het gepast is! In dit geval stond de uitgever namelijk gewoon in zijn recht en had het je gesierd je verlies te nemen i.p.v. een veel te grote broek aan te trekken. Het was best grappig geweest als je Radar en school had ingeschakeld. Wat denk je dat die doen? Malmberg in de hoek zetten?

Jose van Polanen

Jose van Polanen

24-09-2008 om 15:30

In recht staan

Proficiat Sjillie!! De consumentenbond en consorten ageren al jaren tegen het beleid van stilzwijgend verlengen van veel aanbieders. Het is nog maar de vraag of die uitgever in zijn recht stond, omdat die contracten zo onredelijk in het voordeel van het concern zijn. Het volgende punt is of je nu wel of niet van contract mocht wisselen. Dat mocht volgens hun eigen actievoorwaarden dus wel, gaf die andere mevrouw zelf toe. Die uitgever stond dus helemaal niet in zijn recht. zoals sommigen denken. Radar inschakelen en Malmberg in de hoek zetten was inderdaad een optie geweest.
In dit geval kan de broek die je aantrekt niet groot genoeg zijn. Ga jezelf trakteren je hebt het verdiend.
Nog leuk is ook: er zijn regelmatig plannen geweest of misschien nog wel voor attenderingsdiensten voor dit soort ongein. Zodat je gewaarschuwd als er weer eens een a of b verlengd gaat worden en de mogelijke jaarlijkse opzegdatum komt dichterbij. Uitgevers en verzekeringen (ook zulke stilzwijgende verlengers) haten dat en doen er van alles aan om zulke initiatieven te frusteren. Het wijst er wel op dat er velen met jou zijn die menen dat wie verlengt, ook wel even mag herinneren.
groet,

Amazone

Amazone

24-09-2008 om 16:00

Heel andere ervaring

Ik heb een heel andere ervaring met Bobo. Ik heb ze alleen een mail gestuurd waarin ik schreef dat mijn kind de Bobo ontgroeid was en dat het tijd werd voor iets anders. Dat gebeurt bij de Bobo natuurlijk na zo'n twee jaar. En ik kreeg een mail terug dat we de nummers die al betaald waren nog zouden krijgen, en klaar. Pure willekeur dus van de persoon aan de computer of telefoon?

Amazone.

amk

amk

24-09-2008 om 17:10

Amazone

maar dat is heel wat anders. Dan zeg je eigenlijk gewoon op per einde abonementsperiode. Dat is iets heel anders als per direcht op zeggen. Daar kunnen wel 50 nummers tussen zitten als je per jaar betaald.

groet,
angela

Klaartje

Klaartje

24-09-2008 om 20:03

Ook andere ervaring

Jaren terug had zoon geen abbo meer op een blad en dochter had de Donald Duck. Nu was dochter voor DD te groot geworden en wilde de Tina. Zoon wilde dan de DD wel verder iontvangen. Gebeld en gevraagd om de tina op naam van dochter en of de DD dan op naam zoon kon worden gezet. Dat was geen probleem natuurlijk, maar er werd wel gezegd; Nou das ook niet leuk voor uw zoon, want dochter krijgt een kadootje als welkom en hij niet. Wij sturen voor hem fijn een sporttas van DD op.
Ook vorige week, toen ik abbo van krant voor schoonvader wilde opzeggen. Ik was eigenlijk te laat om dit kwartaal nog af te sluiten, dus hij moest eigenlijk tot eind van het jaar lid blijven. In de email schreef ik dat hij inmiddels 90 was en de krant niet goed meer kon lezen, is gewoon per eind september stop gezet.
Klaartje

Plien

Plien

25-09-2008 om 00:02

Acceptgiro

Precies om die reden blijf ik tijdschriftabonnementen per acceptgiro betalen en niet per automatische incasso, wat ze blijkens het bijgaande briefje elk half jaar, wel heel graag willen.
Dan volstaat het namelijk gewoon om de acceptgiro te 'vergeten', heb ik gemerkt toen ik er geheel per ongeluk eens eentje niet betaald had (die was in de brievenbus van de buren beland, en in hun verhuisperikelen waarschijnlijk, zoek geraakt). Na een paar weken kwamen ze er bij het betreffende tijdschrift ook achter en kreeg ik geen nieuwe nummers meer. Ik gebeld, waarna het uiteraard snel was opgelost en mijn abo gewoon werd voortgezet.
"Als u per automatische incasso gaat betalen, komt dit soort dingen niet meer v..." en verder kwam ze niet, want daar heb ik dus vriendelijk voor bedankt

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2008 om 12:43

Addertjes onder het gras

Ik verbaas me regelmatig over de onwetenheid van mensen wat betreft de algemene voorwaarden die horen bij een abonnement. Je wordt geacht die te kennen dus mogen niet aangevoerd worden als addertjes onder het gras. Je kunt van te voren weten dat je een abonnement op tijd op moet zeggen omdat het stilzwijgend verlengd wordt. Het is dus in feite eigen schuld als ze dat tegen jouw zin doen. Dat neemt niet weg dat ik dat stilzwijgend verlengen geen goede regel vind. Uiteraard hopen de bedrijven die dat doen erop dat je het vergeet. Eigenlijk zou ieder jaar een brief op de mat moeten vallen met de vraag of je er nog een jaar bij wilt en dat ze het zonder tegenbericht stopzetten. Maar wat krijg je dan?? Mensen die boos aan de telefoon hangen omdat ze die brief nooit gezien hebben en hun abonnement gewoon hadden willen handhaven. Echt hoor. Het is nooit goed.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2008 om 13:57

Mee eens

Als je normaal gesproken wat over je heen laat lopen is zo'n eerste overwinning op jezelf iets om trots op te zijn. Vooral doorgaan (met Engels accent...) Maar de voldoening is nóg groter wanneer je echt volledig in je recht staat als je van leer trekt.

Sjillie

Sjillie

25-09-2008 om 21:31

Reacties

Bedankt voor alle reacties.....enne ik ben niet grof geweest hoor! Heb wel nette bewoordingen gebruikt maar ben héél vasthoudend geweest.

Enne...nog even een othulling.....dat van Radar en school was eigenlijk niet meer dan blufpoker....

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2008 om 00:47

Sjillie

Enne...nog even een onthulling.....dat van Radar en school was eigenlijk niet meer dan blufpoker....
Ik wil je niet tekort doen, maar de vrouw die jij aan de telefoon had hoort zó vaak dat een klant naar Radar zal stappen, dat maakt helaas geen indruk meer. Juist omdat de meeste klanten het toch niet doen. Een advies dus: bluf niet, schrijf echt naar Radar als je daarmee dreigt, hoewel ik een grotere voorkeur voor Kassa heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.