Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hillary

Hillary

16-07-2010 om 20:31

Betrouwbaarheid rouwpost

Ik merk steeds vaker dat rouwkaarten niet aankomen. Afgelopen week ontbrak er ook iemand op de uitvaart van mijn oma die we wel verwacht hadden. Ze bleek geen kaart gehad te hebben en is hevig ontdaan dat ze de uitvaart gemist heeft. Zelf heb ik onlangs ook van iemand geen kaart gehad, die wel verstuurd was, maar gelukkig wist ik er via andere wegen al van. Ook bij een eerdere uitvaart in de familie had iemand geen kaart gehad. Heeft dit nu met alle bezuinigingen en ellende bij TNT te maken? In ieder geval wil ik iedereen bij deze waarschuwen dat je dus niet op TNT kunt rekenen en dat je ook op andere manieren moet zorgen dat iedereen op de hoogte is van een overlijden.
Uiteraard hebben wij inmiddels een klacht ingediend en ze reageerden hoogstverbaasd en vol medeleven. Maar gezien mijn andere twee ervaringen heb ik toch het idee dat het niet aankomen van rouwkaarten redelijk standaard is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pelle?

Stuurt TNT in het geval van een onleesbaar adres de kaart niet terug naar de afzender? Dan weet die in elk geval dat de kaart niet is aangekomen. Of is dat gewoon veel te veel werk? In het geval van een rouwkaart toch wel belangrijk.... al moet je dan wel denk ik binnenin kijken naar het adres van de afzender, want dat staat er aan de buitenkant nooit op.

Overigens

...zorg je ervoor dat de mensen die het echt heel erg aangaat, het al weten, die heb je vaak al gebeld.

Rouwpost en privacy

Ik kan mij niet voorstellen dat men uit wraak de klanten benadeeld. Dat zou getuigen van grote kleinzieligheid.

Wat betreft adres opzoeken op de kaart, dit mag niet. Wat overigens niet wil zeggen dat het niet gebeurd. Ik weet van mijn tante die jaren postbode is geweest dat in obns dorp bij het sorteren regelmatig trouw, rouw en geboortekaarten werden bekeken! Ook werd er wel andere post gelezen. Ik werd er zelf altijd onpasselijk van en plak dus altijd alle envelopen vast!

Een onjuist geadresseerd rouwbericht

dat maak ik als receptioniste open en stuur ik naar het correspondentieadres dat op de kaart staat terug. Dan weten de mensen in elk geval dat geadresseerde het overlijdensbericht niet heeft ontvangen, en begrijpt men hoe het komt dat ze niets vernemen van deze persoon.

Op familiedrukwerk staat nooit een afzender achterop de enveloppe. Dus het alternatief voor de enveloppe openen is deze weggooien. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Janna3

Janna3

17-07-2010 om 18:07

Juist bij rouwkaarten...

...vind ik TNT heel accuraat. Ik heb via mijn bedrijf regelmatig de ervaring dat post niet of te laat aankomt. Maar toen we een paar maand geleden rouwkaarten moesten verzenden kregen we die ene kaart die we naar een oud adres hadden verstuurd de dag daarop al weer terug! Terwijl de begrafenisondernemer de envelop op zondag had gepost!

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2010 om 12:59

Apart

Ik heb (helaas) rouwpost altijd apart aangeboden, nooit zomaar in de brievenbus gepletterd. En ik heb geen enkele klacht, sterker nog: zelfs degene die ze aanpakte was al meelevend en zorgvuldig.
Ik heb een hele fijne TNT-vestiging hiero

Tirza

Hillary

Hillary

19-07-2010 om 15:48

Open maken

Bij de brief van vorige week dat het mis ging kwamen we er inderdaad achter doordat de brief de dag na de crematie terug kwam. Hij was opengemaakt en er zat een excuusbrief bij dat het adres niet klopte en dat ze daarom de brief open hadden moeten maken om hem retour afzender te kunnen doen. Daar hadden wij op zich geen problemen mee, wel met het feit dat de adressering gewoon klopte en dat dit dus helemaal niet nodig was geweest. Van de vorige twee voorvallen hebben we nooit een kaart terug gezien. Ik had ook bij mijn moeder aangedrongen dat ze een bepaalde persoon beslist moest bellen, maar zij was er van overtuigd dat rouwpost altijd wel aan zou komen. Deze persoon had hem gelukkig wel gehad. De dame die de kaart niet gehad wist wel van het overlijden, want mijn moeder had haar gebeld, ze zat dus op de kaart te wachten en wist het adres van mijn ouders niet zodat ze erachteraan kon bellen (was de huishoudelijke hulp van mijn oma). Toen drie jaar geleden het bij mijn opa ook fout ging merkte ik dat de betreffende niet-ontvangers enigszins gepikeerd waren dat ze niks hadden gekregen. Ze geloofden mijn moeder niet dat ze wel een kaart had gestuurd. Pas toen ik zei dat ik persoonlijk die envelop had geschreven geloofden ze het. Rouwpost heeft nou eenmaal de naam altijd aan te komen en inderdaad je (of de uitvaartondernemer) biedt dat altijd apart aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.