Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Brillie

Brillie

15-11-2011 om 16:11

Schuldvraag kapotte coating op brilleglazen

Ik heb sinds 1,5 jaar een nieuwe bril. Het was een hele investering omdat ik een hoge sterkte heb. Om nog een beetje mooie bril te hebben heb ik extra dun glas en dat kost dus ook veel. Ik was er wel erg blij mee, eindelijk weer scherp zicht en een leuk model. Ik had lenzen maar door hooikoorts steeds minder in.
Nu heb ik deze bril in september laten bijstellen omdat hij scheef zat door gebruik zoals al te intensieve knuffels van kinderen enz. Niks bijzonders. Wel maakte de opticien-meneer mijn bril extra schoon en wipte daarbij ook de glazen er even uit. Sinds die tijd (achteraf geredeneerd) zag ik in de avond strepen zoals je ook hebt bij vettige glazen. Alleen kreeg ik het er maar niet af. Erg irritant. Vooral in de avond met kunstlicht en heel vervelend op straat met een tegenligger.
Ik zag in eerste instantie dus niet hoe dat nou kwam.
Toen zag ik ineens twee weken geleden allemaal kleine barstjes in de coating zitten die het licht dus zo verstrooien! Tja echt eerder niet gezien... Ik heb privé ook echt even heel hectische tijden gehad en wie is eer nou bezig met vette glazen??? Ik legde toen ik die barstjes zag meteen de link met die schoonmaakbeurt.
Dus ik stond op mijn eerste beschikbare dag bij de opticien in de winkel met mijn verhaal. Pas de 3e persoon die ernaar keek kon die barsten ook ook zien zitten.
Maar wat nu? Het schoonmaak-verhaal wil er niet in geloof ik bij ze. Er is nu wel nieuw glas besteld en dan gaan ze de oude opsturen om te kijken hoe dat probleem nu kan; maar ik ben bang dat ze mij de schuld gaan geven. De winkelmevrouw vond het maar een raar verhaal, hoe kan het dat ik er pas ruim anderhalve maand later mee terugkom??
En hoe kan ik hiermee mijn gelijk halen. Ik heb een brilverzekering maar met "eigen-schuld" dingen keert dit weinig uit.
Ik baal zo, want ik ben dus behoorlijk afhankelijk van deze bril. Ik zet nu dus in de avond vaak mijn oude bril maar op, maar die sterkte is niet meer goed (dus ik kan er ook niet goed mee autorijden, gelukkig fiets ik naar mijn werk)!). Een goed exemplaar heb ik dus nu niet, maar daar ga ik dus meteen maar even voor sparen.
Heeft iemand wel eens zoiets aan de hand gehad? En wat kan ik verwachten als ze mij de schuld gaan geven en ik er dus echt niet voor op ga draaien?
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, kan ik die hiervoor inschakelen of is deze kwestie te klein?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Keer gehad

Hoi Brillie,

Ik heb het eens gehad, zag ook raar ed. had zelf niet in de gaten dat het de coating was. Toen ik eens bij een andere opticien (Hans Anders) was, zagen ze dat. Dus ben ik terug gegaan naar de opticien waar ik hem had gekocht en kreeg zonder problemen een ander glas, want dit mocht niet gebeuren, was bijna 2 jaar na het kopen van de bril. Zulke barstjes is een fout in de coating werd mij toen gezegd. Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, maar ik zou niet zomaar accepteren dat het "jou schuld" is.

Succes, Pinkelot

Yvonne

Yvonne

17-11-2011 om 08:27

Je moet niet zoeken naar schuldvraag

Het maakt helemaal niet uit dat opticien bril heeft schoongemaakt met een al dan niet verkeerd middel.
je mag gewoon verwachten dat coating niet na zo'n korte tijd beschadigd is! Dus moet opticien gewoon nieuwe glazen leveren. (of glazen opnieuw coaten als dat kan)

Yvonne

Yvonne

17-11-2011 om 14:46

Brillie

Balen zeg dat je je hebt laten uitlokken door hun vraag houe je dacht dat dit was gekomen. Je had eigenlijk moeten antwoorden dat je geen flauw idee had, dat jij je bril altijd op de door hun voorgeschreven manier schoon maakt en dat je vind dat een coating gewoon 5 jaar mee moet kunnen.
Helaas gepraat achteraf. Misschien kun je nog iets in die trant zeggen als je jej bril weer kunt ophalen. Hopelijk loopt alles met een sisser af en zijn de kosten gewoon voor hun rekening.
succes

+ Brunette +

+ Brunette +

18-11-2011 om 00:20

Ben benieuwd hoe dit afloopt, heb goede hoop.

Yvonne, het was Brillie niet de bril op een rare manier had schoongemaakt maar iemand van de winkel.

Je zou het verhaal van Pinkelot kunnen voorleggen en dat het dus aan de fabrikant ligt en niet aan de brillenzaak. Misschien bewijs je hen, en daarmee jezelf, een dienst mee want dan weten ze in welke richting ze het moeten zoeken.

Als ze nog een keer beginnen met waarom je pas na anderhalve maand terugkwam, zou je kunnen zeggen dat je ook weleens lenzen draagt (leugentje om bestwil).

+ Brunette +

+ Brunette +

18-11-2011 om 11:30

Zet hem op!

En laat ons even weten hoe het is afgelopen!

Puck

Puck

18-11-2011 om 13:38

Hi hi brunette

zowel letterlijk als figuurlijk

+ Brunette +

+ Brunette +

18-11-2011 om 20:58

Gelukkig maar.

En Puck, ik ben nogal van de woordgrapjes maar deze had ik niet expres neergezet :
)

Yvonne

Yvonne

19-11-2011 om 07:02

Fijn

fijn dat het zo soepel is gegaan: een goede afloop dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.