Huisdieren Huisdieren

Huisdieren

Bloem

Bloem

26-11-2016 om 08:55

Hond en broek gescheurd

Vanochtend om 08:30uur liet ik mijn hond uit in park achter ons huis. Ik kwam een vrouw tegen die ik van gezicht ken met een 9 maanden oude kruising ridgeback-boxer. Het was een drukke springerige hond die al eens eerder tegen mij opgesprongen is. Nu liet ze de hond weer loslopen. Na eerst mijn hond op alle mogelijke manieren uitgedaagd te hebben, gaf de hond dat op en kreeg mij in het vizier. Ik keek de hond niet aan en wilde doorlopen. Daarop sprong de hond tegen mijn bovenbeen aan waarop ze met haar poot mijn broek openscheurde aan de zijkant.

Eerst kreeg ik een heel verhaal te horen dat ze maar negen maanden was en toen dat de bazin altijd een joggingbroek draagt in het park. Ik niet. Ik had een mooie, lekkerzittende broek aan.
Toen vroeg ik haar naam en waar ze woonde. Ze woont bij mij in de buurt en ze gaf aan dat ik een nieuwe broek moest kopen en de rekening maar aan haar moest geven. Zij zou het dan aan haar verzekering geven.

Hoe pak je dit officieel aan? Het lijkt me dat ik haar aansprakelijk moet stellen in een brief toch? En dan de rekening erbij?

Ik hoor graag van jullie want heb dit nooit eerder meegemaakt.


Bloem

Bloem

26-11-2016 om 10:35

Geen bon

De gescheurde broek is zeker een jaar oud. Ik heb daar geen bon meer van. Gewoon een vergelijkbare nieuwe kopen van ongeveer dezelfde prijs en die factuur geven?

ja zou ik doen

want de broek kun je zo niet meer aan dus moet vervangen worden. Als t mijn hond was zou ik in ieder geval die broek vergoeden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-11-2016 om 10:52

Dat.

Haar probleem hoe ze dat dan al dan niet weer declareert bij haar verzekering.

Dus broek kopen en bon brengen. En vooral niet gaan vertellen dat je geen bon meer hebt omdat de broek al een jaar oud is.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2016 om 11:33

Ik zou die hond

wel heel graag een keer willen zien! Mijn ouders hebben een ridgeback en een boxer gehad, man en ik een boxer en een kruising boxer. Ik zou een kruising tussen de ridgeback en boxer best eens willen zien.

Maar buiten dat is het natuurlijk vervelend als je broek stuk gaat op deze manier. Ik hoop dat je een gelijkwaardige kunt vinden. Uiteraard is het niet de bedoeling dat een ander je gaat vertellen wat je aan moet trekken, maar mijn man houdt er wel rekening mee als hij echt naar een park gaat. Speciale jas aan, kleren die vies mogen worden. Thuis kleedt hij zich om als dat nodig is. Op die manier dek je je wel in tegen modderpootjes. Die kunnen sowieso van onze eigen honden afkomen. Als een van onze honden genoeg krijgt van andere honden, zoekt ze altijd steun bij ons. Met pikzwarte poten het liefst.

Bloem

Bloem

26-11-2016 om 11:59

Kaaskopje

Ik dacht eerst dat ze een Ridgeback had (zo ziet ze er ook uit), maar bazinnetje vertelde me dat het niet een raszuivere is maar een kruising dus. Het is een erg drukke en springerige hond en flink uit de kluiten gewassen voor 9 maanden.

Ik ga zo een nieuwe broek kopen en ga de bon afgeven bij haar thuis. Jullie hebben gelijk. Mijn broek is aan gort en ik moet een nieuwe aanschaffen. En dat zij een joggingbroek aantrekt doet er niet toe. Ik had ook een joggingbroek aan kunnen hebben.

enne..

ik had vorig jaar een nieuwe mooie joggingstof broek aan die er als een gewone broek uitziet. Snapje me nog Niet superduur maar lang naar gezocht want ik heb hele lange benen. Komt er een hondje langs ons huis terwijl ik net weg wil gaan en die hapt zo in mn broek, een winkelhaakje van ongeveer 3 cm. Ik was over de mik want over t algemeen kan ik eigenlijk goed met honden overweg, ik was overdonderd omdat zij zo reageerde alsof t mijn schuld was zei ze want ik wilde gaan fietsen en hij was bedreigd daar door. Eeh...ik stond stil..Helaas heeft mevrouw haar verantwoordelijkheid neit genomen en mijn broek dus niet vergoed. Wel een brief in haar bus gedaan maar ze zei tegen iedereen dat ik m omver wilde fietsen en dat t dus mijn eigen schuld was. Jammer maar pech dus want t is haar woord tegen t mijne.
Onze hond heeft ook wel een keer schade gemaakt en dat vergoed ik dan. t Is tenslotte mijn hond.

Bloem

Bloem

26-11-2016 om 12:19

Lillian1

Oef, wat een ontzettende rotstreek van dat bazinnetje zeg. Jij hebt schade en zij vergoed het gewoon niet. Wat onfatsoenlijk!

Ik ben dus ook bang dat ze mijn broek niet gaat vergoeden ondanks dat ze wel aangaf dat ik de rekening maar moest geven. Ze stond er echt zo bij van: "Ja, het is een 9-maanden oude hond en we zijn allebei volwassenen dus dat moet toch kunnen. Alsof ik zou moeten weten dat die hond jong en onbesuisd is. Ja, dat zag ik ook, maar dan zou ik haar toch echt even aanlijnen.

Ze zei ook dat haar hond dit nog nooit gedaan had, terwijl ik nog geen paar weken ervoor diezelfde vrouw met hond tegenkwam en de hond precies hetzelfde deed. Ze vond het toen al zo erg want ik vertelde haar dat ik bloedverdunners slik….en nu dus weer.

Ook dat ze begon over dat zij een joggingbroek aantrekt als ze gaat wandelen, geeft mij te denken dat ze eronder uit probeert te komen…..het is een gevoel bij mij, maar weet het niet zeker.

Ik ga vanmiddag maar de factuur langsbreuken en ik zie wel hoe ze gaat reageren. Dus als ze niet betalen heb je dus pech?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2016 om 12:23

WA verzekering

Met een hond moet je gewoon een wa-verzekering hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2016 om 12:30

Bloem

Soms heb ik nut van wat ik geleerd heb . Heb jij een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, dan kun je daar de klacht neerleggen, als die vrouw niet betaalt. Je krijgt dan zeer waarschijnlijk je broek vergoedt. Zij zullen het op die vrouw proberen te verhalen, lukt dat niet, dan is dat het verlies voor de verzekeringsmaatschappij. Althans zo is mij verteld tijdens mijn opleiding afgelopen voorjaar. Kosten als dit zijn voor een verzekeringsmaatschappij peanuts waar ze niet moeilijk over doen, aldus de trainer/coach.
Als jij niets aan mijn tip hebt, misschien wel een ander. Succes in ieder geval.

Kaaskopje en Bloem

Als ik naar een park ga, ga ik om te wandelen of om op een bankje te zitten. Niet om besprongen te worden door andermans niet aangelijnde en/of niet opgevoede honden. Het zou ook niet in me opkomen om daar mijn kledingkeuze op aan te passen.

Bloem, als ze niet meteen betaalt, zou ik overwegen om aangifte te doen.

zij reageerde niet meer

Zou goed kunne, ik zou meteen straks langsgaan.
Zij riep eerst ook haar adres en woont in een appartement hier verderop. Ik kan niet meer doen dan aanbellen en in de brievenbus een melding doen.Je kunt daar niet voor de voordeur gaan staan. Ze reageerde gewoon niet, daarna kwam ze gewoon lang deze kant niet meer op...en riep tegen iedereen dat ik dr hond pijn deed... tja.
Ik dacht...weet je wat st.. erin en heb mijn kant tegen de mensen verteld,naderhand zagen meer mensen de hond zo reageren naar ieder die langs kwam. Ook als ze m optilde...bbr...ze zal toch je gezicht kunnen pakken.( en dan heette ze beauty...nou t was meer een beast whahhaha)

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2016 om 13:01

Aangifte

Ik vraag me werkelijk af of dat zoden aan de dijk zet. Wie weet maakt Bloem zich onterecht zorgen en komt ze netjes over de brug. We zullen zien .

Over de rest van je opmerkingen hebben we eerder al een uitgebreid draadje gehad, dus hier zou het een herhaling van zetten worden.

Bloem

Bloem

26-11-2016 om 16:44

Kaaskopje

Ja, wij hebben een rechtsbijstandsverzekering.
Bedankt voor de tip.
Toen ik erg was, stond mevrouw bij ons voor de deur om de broek zelf of evt. foto''s.
Mijn man wist niet waar de broek was, maar ik had foto's gemaakt met mijn mobiel en die naar hem toegestuurd. Hiermee is mijn man naar mevrouw gegaan. Ze hebben vanaf zijn mobiel een foto gemaakt van de foto. Ik vroeg nog waarom die mensen niet gewoon hun mailadres gaven. Was wel zo makkelijk geweest.
Maandag zou ze alles naar de verzekering sturen....moest nog een tent mee ook.

We wachten af

P.s. De nieuwe broek is wel duurder dan die kapot is. Ik kon niet meer precies dezelfde broek vinden want die hebben ze niet meer. Hoop niet dat dat problemen geeft.

Mams

Mams

26-11-2016 om 16:59

Geen problemen

Niemand (behalve jij) weet dat de nieuwe broek duurder was dan de oude. Lijkt me dus geen enkel probleem.
Hopen dat t in orde komt (en liefst een beetje vlot ook nog)...

Triva

Triva

26-11-2016 om 17:13

ja maar

een broek van een jaar oud vervangen door een veel duurdere broek, waarom? De verzekering zal ook van de dagwaarde uit gaan en zo probeer jij er wel een slaatje uit te slaan zeg.

Ik had begin dit jaar een echt nieuwe broek voor het eerst aan toen ik uit eten ging en toen bleek er kauwgom onder de tafel geplakt te zijn. Ik was daar met mijn knie tegenaan gekomen en er zat dus kauwgom op mijn broek. We waren overeengekomen dat ik het eerst met de diepvriesmethode zou proberen en als dat niet lukte zou ik contact opnemen.

Het lukte niet afdoende en ik had de bon nog (goedkope broek van 15-20 euro). De verzekering van het restaurant wilde dat ik de broek kwam brengen of ging opsturen maar daarmee ging ik niet akkoord, heen en terug was een uur rijden en opsturen kost ook geld. Ze hadden de 'schade' gezien en ik paste er voor om dubbele kosten te krijgen. Uiteindelijk gingen ze, waarschijnlijk vanwege de lage prijs van de broek akkoord.

Wat jij doet vind ik niet netjes.

Mams

Mams

26-11-2016 om 17:42

Maar...

Op zich kan ik me iets voorstellen bij wat Triva zegt: het is niet netjes (en niet nodig) om een slaatje te slaan uit een kapotte broek door andermans hond. De andere kant is dat TO buiten haar schuld een kapotte broek heeft en die moet vervangen. Ze moet dus tijd en moeite doen om een nieuwe broek te kopen en het lukt haar niet (makkelijk) om een even dure broek te vinden als ze had. Ik vind het dan vrij logisch dat ze niet stad en land afgaat maar een duurdere broek koopt. Ervan uitgaand dat de nieuwe broek niet tientallen euro's duurder is dan de kapotte broek. Zo loopt dat soms gewoon.

Bloem

Bloem

26-11-2016 om 18:04

Triva

Nee, de broek was zeker geen tientallen euro's duurder. Absoluut niet. Precies dezelfde broek hadden ze niet meer in de winkel. Er zat nog een speciale strechstof in die de nieuwe broek ook heeft. De nieuwe broek is nagenoeg eender alleen wat duurder.
Als ik stad en land af moet met openbaar vervoer voor precies dezelfde broek, dan ben ik zeer waarschijnlijk het dubbele van het bedrag kwijt met de reiskosten. Neemt niet weg dat ik schade heb aan mijn broek door andermans hond en noodgedwongen ben om een nieuwe te kopen.

Triva

Triva

26-11-2016 om 18:04

Mams

Klopt maar ze hoeft dan toch niet het volledige bedrag te eisen? Als je weet dat de broek toen 50 euro kostte dan kun je toch een dagwaarde betalen en die laten uitbetalen? Waarom moet er een nieuwe broek gekocht worden die duurder is?

Als iemand straks schade toebrengt aan mijn auto in die mate dat mijn auto total loss is krijg ik toch ook gewoon de dagwaarde van mijn auto? Dat is te weinig om een auto te kopen die vergelijkbaar is als de auto die ik nu heb. Dikke pech want ik moet dan zelf geld bijleggen, net zoals hier de broek waar al een jaar van genoten is en dus niet meer zoveel waard is.

Bloem

Bloem

26-11-2016 om 18:17

Triva

Dit laat ik aan de verzekering over van die mevrouw. Feit is dat mijn broek buiten mijn wil om aan gort is door toedoen van haar hond en dat ik een nieuwe broek heb moeten kopen. vanavond tijdens uitlaten van de hond weer mevrouw tegengekomen met de bewuste hond. Dit keert netjes aangelijnd. Ze vertelde me dat ze eerder een oudere dame tegen was gekomen waar haar hond ook al tegenop gesprongen was. Ze was blij dat ze haar eigen hond dit keer aan de lijn had. Ik was erg blij dat ze hem dit keer ook aan de lijn had.

Triva

Triva

26-11-2016 om 18:22

ja maar wat is het nu?

Iemand hierboven zegt dat niemand weet dat de broek duurder was dan de vorige maar nu zeg je dat de verzekering het maar moet uitzoeken? Weet de verzekering ook dat de broek al een jaar oud was en weet de verzekering nu dat de broek goedkoper was?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2016 om 18:38

De verzekering laten bepalen

vind ik niet zo gek hoor. Ik heb geen idee hoe ik moet bepalen wat de dagwaarde van iets is, een verzekeraar heeft daar meer ervaring mee. Dus als die andere vrouw aangeeft dat het om een een jaar oude broek ging, die vervangen is door een broek die een paar euro duurder was, dan lijkt mij dat voldoende.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-11-2016 om 19:32

Hond

Dat die broek gescheurd is is nog tot daaraan toe, maar hoe denk je die gescheurde hond te vergoeden?

Jasmijn

Jasmijn

26-11-2016 om 19:36

niet eens met Triva hoor

Ik ben het niet eens met Triva, Bloem heeft er al gedoe van, buiten haar schuld om en dan zou ze ook dus nog kosten moeten maken (want ze mag blijkbaar niet het gehele bedrag van haar broek vergoed krijgen, maar alleen de dagwaarde) en het bedrag wat de broek meer kostte, zelf moeten betalen.
Onzin vind ik dit. De broek van Bloem ging misschien nog jaren mee (tenminste, mijn broeken wel) dus ik zou me beslist niet bezwaard voelen het zo op te lossen.

Triva

Triva

26-11-2016 om 20:14

de vraag is vooral

of Bloem nu wel of niet eerlijk was hier. Ik begrijp ook even niet waarom je 's ochtends een broek scheurt en dan die dag nog een nieuwe broek moet kopen en dat je dan nog zeurt over dat je met het openbaar vervoer moest. Niemand verwacht van jou dat je vandaag een broek koopt toch? Dat is je eigen beslissing.

Verder: oh dus als iemand mijn auto total loss rijdt buiten mijn schuld om en ik alleen de dagwaarde nog maar krijg moet ik dus ook maar gewoon eisen dat ik de waarde van de auto toen ik hem kocht kreeg omdat ik er zoveel moeite voor moet doen om een andere auto te kopen?

Dus jullie zouden in dit geval ook de nieuwwaarde van een stokoude joggingbroek willen krijgen want och heden die gaat al zolang mee en nu moet je een nieuwe kopen en daar moeite voor doen?

Fijn om te weten...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-11-2016 om 20:28

Je haalt er wel erg veel bij Triva

Ik koop doorgaans geen broeken van een paar tientjes , maar van rond de 100 euro en ik heb ook best wel wat broeken, dus ik doe jaren met mijn broeken. Een goeie broek van een jaar oud is voor mij nagenoeg nieuw, dus echt niet dat ik op voorhand al genoegen ga nemen met afschrijving op een broek die ik misschien 5 keer heb aangehad.

Ik ben zuinig op mijn goeie goed en ik kan me zo voorstellen dat TO er hetzelfde instaat. Dat is geen oplichterij.

Jouw voorbeeld over de stokoude joggingbroek raakt kant noch wal.

Lente

Lente

26-11-2016 om 20:35

Ad Hombre schrijft wat ik telkens denk bij deze draad

Die hond is veel zieliger dan de broek, of de eigenaar van de broek.
De hond is gescheurd en dat kan niet meer hersteld worden.......

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2016 om 21:07

Triva

Bij een auto bepaalt de schade-expert de waarde van een auto, waarom zou je bij een broek dan opeens zelf moeten uitrekenen hoeveel hij nog waard was? Feit is dat Bloem een gelijkwaardige broek heeft gekocht die iets duurder is uitgevallen. De verzekering zal vast vaker met dat bijltje hakken en er wat moois van kunnen maken.

Triva

Triva

26-11-2016 om 21:21

Kaaskopje

Je had kunnen lezen dat ik mij al eerder afvroeg in #21 of Bloem dat ook allemaal gezegd heeft, in dat geval is er niets aan de hand.

Jasmijn

Jasmijn

27-11-2016 om 10:04

meteen kopen

Ik snap het wel dat Bloem die broek meteen heeft gekocht....nu is het nog actueel bij die vrouw, wanneer moet je anders de bon van de nieuwe broek inleveren? Toch geen maanden later lijkt me? En ze moest er toch een keer voor op pad, voor die broek. Of dat nu gisteren was of volgende week, dat doet er toch niet toe? (En wat bedoel je met het openbaar vervoer, of je nu vandaag gaat, of volgende week, dat openbaar vervoer blijft toch?) Al met al heeft Bloem er alleen maar gedoe van.

En inderdaad de opmerking over de stokoude jogging broek raakt hier inderdaad kant noch wal.

Elfje65

Elfje65

27-11-2016 om 10:04

Verzekering

Betaalt vaak niet de vervangingswaarde maar de dagwaarde van artikel dat kapot is. Daarbij komt ook nog een eigen risico. Dat je uberhaupt wat terug krijgt lijkt mij een kleine kans.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.