Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2018 om 01:42

Wat zou je willen inleveren ten gunste van 'het grote geheel'?


Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2018 om 12:24

Daan en Zenuan

Wat vlees betreft, denk ik dat ik gewoon heel eerlijk heb gezegd hoe ik ben. Ik kan een lekker speklapje niet weerstaan, als ik er zelf een gebakken heb. Ik vind het binnen een gezin altijd mooi als je elkaar een beetje tegemoetkomt, dus dat doe ik van mijn kant door me er bij neer te leggen dat we de 100 procent vegetarisch nooit zullen halen (hoewel je maar nooit weet natuurlijk). Ik vind het al heel wat dat we nu op een punt zijn aangekomen, dat man er aan mee wil doen. We hebben het erover, wat beter zou zijn. Daar staat man zeker ook voor open. Er wordt hier heel wat afgepraat over het een en ander en ja, ik kan dan soms best drammen. Door de jaren heen heeft dat ook tot verstandige beslissingen geleid.

Wat betreft actie in mijn eentje ondernemen, Daan, heb je een punt. Niet alleen hierover. Ik ben niet zo'n durfal en ik heb vaak iemand nodig om die durf wel te hebben of om een stap te kunnen zetten. Dat vind ik zelf ook niet zo leuk, want het belemmert me bij veel. Maar dat is een ander onderwerp, dus niet voor in dit draadje. Maar om het wel weer naar dit draadje te draaien, denk ik dat ik op zich niet uniek ben. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die ergens aan kunnen of durven beginnen, omdat een ander het ook doet. Motiveren en gemotiveerd worden, is niet iets wat net uitgevonden is .

Pirata

Pirata

10-08-2018 om 17:14

Zeg Kaaskopje

Heb je wel eens een half speklapje geproefd? Je kunt ook gewoon kleinere stukjes vlees nemen. En snijd het iets kleiner per hap, het gaat om de smaak en niet hoe vol je mond zit met het vlees.
Ook een manier om je vleesconsumptie terug te dringen. Net als mijn gehaktballen met 1/3e gehakt.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-08-2018 om 00:08

Pirata

Ja, een kleiner stukje is ook minderen 😊

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-08-2018 om 22:07

Het zou ook helpen als...

... De portieverpakkingen vlees in de supermarkt wT lichter zouden zijn. Voor mijn part tegen dezelfde prijs zodat de boer andere keuzes kan maken in zijn beleid.

Stukken vlees in restaurants mogen ook gerust wat kleiner. Het smaakt net zo lekker.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2018 om 01:12

Wilgenkatje

Daarom zou ik graag gewoon weer een medewerker achter een toonbank willen. Ik wil gewoon het aantal kunnen kopen wat ik wil, of het gewicht. In een supermarkt.

bieb63

bieb63

12-08-2018 om 13:41

Inderdaad

Al die voorverpakte producten helpen daar niet echt bij.

Daan

Daan

12-08-2018 om 15:47

Ja!

Restaurants, daar zou ik ook graag verandering willen zien!
Veel liever dan in supermarkten, daar vind ik het wel redelijk oké. (in die zin dan je er zelf een hoop van kunt maken. En idd, vlees hoef je niet in supermarkt te kopen. Hoef je helemaal niet te kopen)

Ik ga heel graag uiteten.
Wat ik graag zou zien is veel meer variatie in portie grootte. Waarom niet veel meer keuze daarin?
Er zit wel wat verandering, steeds meer plekken bijv waar je samen van een bord/plank kunt genieten. Gezellig plus je past je eigen portie wat aan.

Maar meestal vind ik eten in restaurants te veel. Er blijft over of ik eet meer dan ik wil.
Het lijkt me een kleine moeite om gerechten vaker aan te bieden in 2 of 3 verschillende porties.

Daan

Daan

12-08-2018 om 15:59

Afgelopen vakantie

bijv met een slanke puber paar keer gaan uiteten.
Vond het pijnlijk om te zien dat er steeds een half bord bleef liggen. Maar ik snapte het wel.
Geen kind van mij trouwens, anders had ik zelf misschien de resten nog wel opgegeten

OND

OND

12-08-2018 om 18:48

Deze draad

is een schitterende illustratie van iedereen die kijkt naar iedereen. Dit heeft geen enkele zin.

Daan

Daan

12-08-2018 om 18:56

OND

Je hebt gelijk.
Zullen we er dan een motiverend draadje van maken, zullen we onze nieuwe stappen/plannen bespreken?
Iedereen praat hier over wat hij 'al allemaal doet cq laat', daar kan ik ook een post mee vullen maar schiet niet op.

Dus bij deze, wie doet er mee?
Ik neem me bij deze voor om nu echt op zoek te gaan naar goede (regen) jas want als het flink regent pak ik de auto naar mijn werk. (Bij geen of weinig regen fiets ik sinds een jaar)

(ik wil nog wel meer doen hoor, maar even om af te trappen)

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2018 om 19:39

Altijd boodschappen tasje mee

De laatste paar weken is het een paar keer fout gegaan met boodschappen doen. Geen tasje mee, of te weinig tassen mee, dus tas kopen. Het is totaal niet nodig. Ik moet gewoon standaard zo'n tasje meenemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2018 om 19:40

Daan

Ik weet niet of het een écht goede regenjas is, ook niet of je in de maten past, maar MS-mode heeft regenjassen in een aantal kleuren voor 59,95 (de centen weet ik niet zeker).

Mobiel een jaartje langer mee

Dicht bij huis:
Allereerst Ik vind het gemakkelijk om de voorverpakte producten erbij te halen; je bent er zelf bij als je kiest om al het vlees te braden of een gedeelte. Zo kun je met drie kipfilet makkelijk twee maaltijden vullen; een hele kipfilet voor degene die niet wilt matigen maar wel zich als vrijwilliger heel maatschappelijk bewust inzet voor een ander en zelf genieten van een halve portie vlees om je zo een beter gevoel te geven.

Het is net als met groente; wat over is, gebruik je in een andere maaltijd.
En als ik fiets, heb ik minder last van de files.
En als ik vlieg, ben ik in de gelegenheid een ander te helpen aan een baan
Als we alles binnen Nederland houden, om zo milieubewust bezig te zijn, hoe bereiken we dan de mensen die ons geld zo hard nodig hebben?

‘Het groter geheel’, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Gaat dat nu om ons milieu, atmosfeer, of welzijn, ontwikkeling en gezondheid?
Als het groter geheel gezien mag worden in het laatste; welzijn, ontwikkeling en gezondheid wereldwijds, bereiken we dat dan door hier in Nederland te gaan bezuinigen op de veestapel?

Delfstoffen:
Trouwens: wie de delfstoffen wereldwijds wilt beschermen, doet er verstandig aan wat langer met een mobiel te doen dan de daaraan gekoppelde abonnement.

Mijn familie klaagt al steen en been dat ik nog altijd met die 15 jaar oude mobiel zonder whatsappen functie bel.
Soms zit het in die kleine triviale dingetjes en soms in de iets grotere meer zichtbare zaken. De ene vindt dat hij/zij iets voor een ander/ het grote geheel doet, door wel te vliegen en het bedruipen van een luchthaven mogelijk maakt en een ander vindt dit het toppunt van luchtverontreiniging.

Ik vind dat ieder voor zichzelf mag weten op welke manier ze een bijdrage leveren aan het grote geheel, zolang ze maar niet in een auto rijden waarvan de uitlaat een zwarte walm uitstoot rijdens het wegrijden en jij als fietser naar lucht mag happen.

Paraplu

Ik draag geen regenjas. Ik hou bij regen een paraplu op.
Misschien niet zo veilig maar ik fiets al meer dan 30 jaar met een paraplu omdat ik een hekel heb ergens te arriveren met het gevoel van een bezweet lijf.

Nog een voordeel van een paraplu; zo zien andere weggebruikers je minder snel over het hoofd!

Opvouwbare tas

Dochter is heeft altijd een opvouwbare tas mee. Kun je voor weinig geld bij een aantal winkels zo aanschaffen. Het ding past opgevouwen in de palm van je hand en is uitgevouwen net zo groot, zo niet groter, dan een standaard plastic tas. En gaat nu al anderhalf jaar mee.

Ik ga altijd met de fiets met mijn jute tassen, die overigens ook bij diverse supermarkten te koop zijn.

Daan

Daan

12-08-2018 om 21:50

Tassen

Oei, tassen gaat hier altijd mis!
Ik schaam me dood, maar heb een enorme voorraad hier liggen aan jute tassen... Steeds weer gekocht als ik weer een tas vergat.

Fietsen met een paraplu lijkt me nogal onveilig?
Fietspaden zijn hier veel te krap, ik denk niet dat ik het zou overleven.
Dank voor je tip Kaaskopje maar ik zoek echt een goede ademende jas, vind het vreselijk om bezweet op werk te komen. (geen mogelijkheid me op te frissen of te verkleden)
Een goede jas is duur dus ik zoek echt een aanbieding, liefst een jas waar flinke ventilatie openingen bij oksels zitten want ik zweet al snel op fiets, ga vrij hard en moet een flink stuk.

Daan, happyrainydays

https://happyrainydays.com/nl/

Ik heb hier een lange regenjas vandaan, de stof is redelijk ademend, voelt niet heel plasticig, en doir de flap die je er tussen kan ritsen blijft de jad gied over je benen zitten terwijl je fietst dus je komt echt droog aan. https://happyrainydays.com/nl/shop/lange-regenjassen/lange-regenjas

skik

Daan

Daan

12-08-2018 om 23:53

skik

Dankje, ik ga zoeken!

Daan

Daan

13-08-2018 om 11:05

skik

Wat een mooie jassen skik!
(die jij tipte Kaaskopje vind ik ook leuk, maar lijken me niet ademend)
Jij bent er dus tevreden over?

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2018 om 13:20

Flanagan

En als ik vlieg, ben ik in de gelegenheid een ander te helpen aan een baan
Als we alles binnen Nederland houden, om zo milieubewust bezig te zijn, hoe bereiken we dan de mensen die ons geld zo hard nodig hebben?===

Natuurlijk zijn er omstandigheden waarin je als toerist flink bij kunt dragen aan het herstel van een economie, of de toeristische branche aldaar. Als niemand meer naar een land als Griekenland zou gaan, of (na de orkanen) naar de Cariben, zou dat een ramp zijn voor de bevolking. Dus Amerikanen moeten vooral naar de Cariben blijven gaan en wij naar Griekenland. Goed doen hoeft niet per se ver van je bed.

Maar verder moet ik een beetje lachen om deze opmerking. Je wilt gewoon op vakantie, niet meer en niet minder. Dat de bevolking daar wel bij vaart, is mooi meegenomen en dat je daarmee niet het beste voor het milieu doet is een vervelende bijzaak. Heel menselijk om zo te denken, maar i.h.k.v. bewustwording zou je je af kunnen vragen waarom veel mensen denken dat je ver moet gaan om alles uit een vakantie te kunnen halen. Een vriendin van mijn dochter was er op het laatst helemaal klaar mee dat ze weer naar Verweggistan ging met haar ouders. Weer olifanten, weer duiken... Dan nog liever op dennennaalden in een tentje in een Nederlands bos.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2018 om 13:22

Daan

Ik kijk al twee seizoenen naar de foto, maar heb hem nog niet gekocht ).

OND

OND

13-08-2018 om 13:26

We moeten vooral blijven vliegen

en reizen want dat schept banen, maar vooral niet teveel reizen.
We moeten minder vlees eten, maar ook niet te weinig.
We moeten ruimhartig zijn, maar wel slim ruimhartig, terwijl we onze herbruikbare boodschappentas zeulen.
Waar slaat deze onzindraad eigenlijk op?

Daan

Daan

13-08-2018 om 14:00

Reizen

Ik vind ook dat we moeten blijven reizen.
En niet zozeer voor banen, maar omdat het mensen dichter bij elkaar brengt, horizonnen verruimt etc.

Niki73

Niki73

13-08-2018 om 14:01

Reizen om banen te scheppen??

Reizen om banen te scheppen is je reinste kolder in het kader van dit draadje. Dan kun je beter een goed doel ter plekke finanicieel steunen.

Niki73

Niki73

13-08-2018 om 14:05

Roep overheid/EU op om treinen goedkoper te maken dan vliegen

Greenpeace Nederland is een petitie gestart om btw te gaan heffen op vliegtickets en die juist af te schaffen voor treinkaartjes. Ik kreeg het filmpje vandaag via Facebook. Zoek het eens op, het is echt interessant. Het lukte me niet om de link te kopiëren, misschien lukt het een van jullie wel?

Ad Hombre

Ad Hombre

13-08-2018 om 16:36

Niki

Liefdadigheid is beter dan gewoon zelf je geld kunnen verdienen? Merkwaardig mensbeeld heb jij...

Angela67

Angela67

13-08-2018 om 16:56

Maar

Yo dat is lekker omgekeerde wereld: omdat we toeristenindustrie aan de andere kant van de wereld hebben gesponsord met belastingvrije kerosine mogen we als westerse mensen met nieuwe inzichten niet stoppen daarmee?
Ik dacht, Ad Hombre, dat jij graag aandacht vraagt voor de vernieuwingen die de wetenschap ons bracht/zal brengen. Wat is dan logischer dan te stoppen met iets wat teveel nadelen heeft?
Gr Angela

Ad Hombre

Ad Hombre

13-08-2018 om 17:00

Angela

Jij mag daarmee stoppen. Het is hier toch al veel te druk.

Zodra we teleportatie hebben uitgevonden zal ik daar zeker aandacht voor vragen. Voorlopig is luchtvaart de enige manier om je praktisch over grote afstanden te verplaatsen.

Angela67

Angela67

13-08-2018 om 17:59

En dan vraag ik me serieus af

Waarom blijf je vliegen als je weet hoe vervuilend het is ten opzichte van autorijden bijvoorbeeld? Stel je huurt de leukste mooiste auto met airco en gaat daarmee op vakantie. Ik zou het verschil carbon footprint wel eens willen zien.
Gr Angela

Jaina

Jaina

13-08-2018 om 18:16

Angela

Sommige bestemmingen zijn natuurlijk een stuk lastiger of zelfs helemaal niet te bereiken per auto. Als ik naar de VS wil kan ik natuurlijk per schip gaan maar dat is niet echt realistisch gezien de tijd die het kost dus dan wordt het toch vliegen.

Ik ben er wel een voorstander van dat de treinverkeer voor korte afstanden wordt aangemoedigd en dus goedkoper moet worden. Ik zou goedkoper met de trein naar Parijs of Londen moeten kunnen dan met het vliegtuig.

Maar als ik zoals laatst de keuze heb tussen een ticket naar Londen voor 50 euro en een treinticket voor 200 euro dan ga ik vliegen. Terwijl ik op zich liever met de trein ga. De talloze mensen die de voorkeur aan vliegen geven zullen die afweging al helemaal niet maken. Want het is ook realistisch dat ik met het vliegtuig uiteindelijk toch nog net wat sneller op mijn bestemming ben.

Dus hogere BTW op vliegtickets en lagere op treinen lijkt me een goed plan.

Sowieso gebruiken OV aanmoedigen om mensen uit de auto te krijgen. Dat is ook altijd een lastige.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.