Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Coosje

Coosje

04-06-2019 om 12:43

Kind uit de kast


Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2019 om 10:06

Parade

Ik heb dit jaar meegevaren met de plaatselijke parade en ik vond het zo leuk en gezellig dat ik me volgend jaar zeker weten weer aanmeld. (voor mij was dit ook een stap richting meer kleur op de grijze muizenwangetjes). Op veel boten staan gewoon hetero's die zo laten zien dat ze achter het idee van een Pride staan: je mag zijn wie je bent. Het is niet meer alleen pronken met homoveren. En zelfs áls het al pronken met homoveren was, wat dan nóg? Het is eigenlijk, als je er goed over nadenkt, de énige dag, dat je als homo zéér openlijk en met alle franje die je normaal ook wel zou willen op straat kunt verschijnen. Op iedere dag van de rest van het jaar, loop je de kans om in elkaar geknuppeld te worden om wie je bent. Moet iedere minderheid dan maar met een parade over straat? Nee, alleen als de behoefte er is. We hebben in Nederland ook het Tropisch Carnaval. Een groot bontgekleurd feest. Moet je eens kijken hoe men daar gekleed is in de optocht, maar daar hoor je eigenlijk weinig van. Het is vooral een prachtige vertoning, die dames die met hun blote billen, borsten en buik de heupjes losgooien, maar ook de verdere pracht en praal en swingende muziek waarbij het moeilijk is om niet mee te gaan doen. Waarom zou dat zo nodig moeten in Nederland? Ik hoor er niemand over. En het hoeft van mij ook niet. Ik denk wel een beetje te weten waarom dat wel leuk gevonden wordt door veel mensen (ook al gaan ze er misschien niet voor de trein in). Dit past in het plaatje van hetero... mánnen?

Wat betreft hoe homo's, man of vrouw, zich soms gedragen, zeg ik eerlijk dat ik daar ook weleens het mijne van denk. Soms vind ik het overdreven. Maar mijn mening doet niet ter zake. Het is hún leven, hún leefstijl en het is mooi dat dat hier kan. Nou ja.... tot op zekere hoogte. Niet altijd en overal. Wel op zo'n boot bij de Pride. Niet als je alleen bent en/of in een donker straatje loopt.

Precies 2mums

Je hoeft er niet heen, maar dat geeft je niet het recht om het te verbieden.

Laetitia

Laetitia

05-06-2019 om 15:01

Extreem

Ik geef toe, het is een heel extreme manier van denken, maar het laat wel zien dat homoseksualiteit niet door iedereen als normaal gezien wordt.
En, Dees, het hoeft allemaal niet zo extreem te zijn als hier beschreven om te weten dat ook in onze maatschappij homoseksualiteit niet op gelijke wijze geaccepteerd is als heteroseksualiteit.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4735621/lhbti-homoseksueel-travestiet-burgemeester-alabama

Laetitia

Laetitia

05-06-2019 om 15:53

Met extreem

Bedoelde ik natuurlijk de inhoud van de link die ik plaatste.

Dees

Dees

05-06-2019 om 21:05

Verbieden

Niemand verbied die pride.

Jo Hanna

Jo Hanna

06-06-2019 om 00:25

Pride

Ik zou best een festival willen met mensen die op dezelfde manier anders zijn als ik. Weet het alleen niet zo goed te definiëren dus dat wordt niks met dat uitnodigingsbeleid.

Ik snap de felheid tegen dat feest niet. Er zijn zoveel feesten waar ik niks mee heb, identiteiten waarin ik me niet herken, maar waarom zou ik me daarover opwinden?

Dees, je hoeft er ook niet naar te kijken. Is dat niet voldoende dan? Laat homoseksuelen toch gewoon een dag in het jaar een stad domineren, op een manier waarop zij daar de lol van inzien. Dat is gewoon een keer anders dan alle andere dagen. Want dan ben je als homo op straat altijd een minderheid.

Groet,
Jo Hanna

Dees

Dees

06-06-2019 om 06:30

Jo Hanna

Ik ben niet fel ik vind je alleen overdreven zeg ik. Anderen reageren daar fel op.

@Emma

@Emma

06-06-2019 om 06:44

Dees

Je vindt jezelf erg bescheiden, maar je zegt iets heel fundamenteels: alles goed en wel met die homo's, sommigen zijn zelfs "mijn beste vrienden", maar ze moeten niet zo opvallen. Nare, afkeurende ondertoon: waar horen we dat meer!
Ik snap de dochter van topicstarter héél goed!

Dees

Dees

06-06-2019 om 07:10

Opvallen

Ze mogen best opvallen maar een pride is iets anders als opvallen he.

@Emma

@Emma

06-06-2019 om 07:18

"Ze mogen best opvallen"

Nou dan hebben ze maar weer geluk gehad met jou 😎

Lol

'maar een pride is iets anders als opvallen he.'

Oh?

wiske

wiske

06-06-2019 om 09:05

Ach

Een pride (of iets dergelijks) is zo waardevol.
Ik heb zelf nooit mee gedaan in de gemeenschap, maar kan me van mijn homoseksuele relatie nog wel herinneren dat ik me zo, heuh, minderwaardig voelde. Altijd die afkeurende blikken, vriendinnen die zeggen: ik heb er geen problemen mee hoor! Maar kus ajb niet waar ik bij ben. Het geweld, de intimidatie. In nieuw gezelschap steeds maar weer die steen in mijn maag als de vraag kwam of ik een vriendje had. (ja, altijd vriendje, nooit vriendje of vriendin) (en kwam de vraag niet dan liep ik weken te vrezen voor die vraag)
Ouders die zich voor me schaamden. Enz enz.

Bah hoor.
Ik had mezelf graag gegund af en toe een dag los te gaan en me juist trots te voelen. Op zo'n gevoel kun je lang teren lijkt me.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-06-2019 om 09:14

Straight pride

Kijk nou, een straight pride!

https://www.buzzfeednews.com/article/stephaniemcneal/straight-pride-parade-claim-controversy-boston

Vreemd genoeg roept dat dan weer heel veel negatieve reacties op

Marrie

Marrie

06-06-2019 om 13:02

Ach, Wiske

echt, schaamden ze zich voor je? Vreselijk. Ik probeer er zelf wel op te letten om het altijd over vriendje of vriendinnetje te hebben, maar eigenlijk stel ik die vraag liever helemaal niet meer. Een eventuele relatie komt vanzelf wel ter sprake.

Bij mijn kinderen weet ik het nog niet. Ik verwacht niet dat een van hen op hetzelfde geslacht valt, maar toch zou het me van geen van beiden echt heel erg verbazen als het zo zou zijn. Wat ons betreft is alles goed. Als er maar oprechte liefde is en een gelijkwaardige relatie. Maar ik zou me denk ik wel zorgen maken over reacties van de buitenwereld. Dit draadje is daar toch weer een bevestiging van, helaas. Verrassend dat mensen met zo'n bekrompen reactie als 'overdreven' zichzelf toch zo ruimdenkend vinden. Bijzonder ook. Live and let live, ieder het zijne. Zelfs als je er niets mee hebt en ook nog eens de pech hebt aan de route van de Gay Pride te wonen. Dan zorg je dat je die ene dag in het jaar niet thuis bent. Ik snap oprecht niet dat je overal wat van moet vinden. En dat dan ook nog moet verkondigen. Maar goed, daar verbaas ik me al jaren over in dit land. Vrijheid van meningsuiting: prima, maar dan wel graag met inachtneming van de fatsoensnormen. En ik leef vanuit het principe dat ik een ander behandel zoals ik zelf graag zou worden behandeld. Nou ja, dat probeer ik. Ik ben ook maar een mens, en heb ook zo mijn blinde vlekken, maar over dit soort dingen vind ik alleen maar dat het geweldig is dat in ons land zo'n parade gewoon kán. En een soort van volksfeest is geworden. Prachtig vind ik dat, ik ben daar trots op.

puppy

puppy

06-06-2019 om 13:13

in hokje geduwd

omdat ik Christen ben, word ik altijd in het anti-homo hokje geduwd. Terwijl ik er echt totaal geen problemen mee heb. Nooit gehad ook. Maar mensen denken te weten hoe ik over dingen denk (abortus, euthanasie, dat soort dingen), dus dit word ook gewoon lekker voor me ingevuld.

juf Ank

juf Ank

06-06-2019 om 20:13

het is

een heel normaal proces om eerst, als je net uit de kast bent, 'flink te keer' te gaan zoals jouw dochter. Jammer dat je daar niet wat meer begrip voor op kan brengen. Dat gebrek aan begrip begrijp ik een beetje uit het feit dat je het noemt:'wachten tot ze weer normaal gaat doen'. Misschien helpt het om je wat meer te verdiepen in die hele wereld en mee te lezen op bepaalde sites naar ervaringsverhalen.

Homo's/ de LHBT gemeenschap: het is niet voor niets nog steeds keihard nodig. Je ergeren is erg jammer. En je beseft blijkbaar niet hoe slacht dit op veel plekken nog geaccepteerd wordt. En NEE: dat is zeker niet alleen de conventionele oudere generatie. Dit gaat over een hele grote groep van de jongeren generatie. vergis je hier niet in!

juf Ank

juf Ank

06-06-2019 om 20:17

oh en ik

ben overigens ook de moeder van een jongen die op jongens valt. Hij is wat bang aangelegd en het is moeilijk om te zien hoe hij zich soms met spanning in bepaalde sociale situaties beweegt.

Zelf ben ik bi en in de periode dat ik vriendinnen had heb ik dus ook de ervaring opgedaan hoe je benaderd kunt worden als je als pot door het leven gaat. Ik denk dat dit minder bedreigend is dan bij homo's over het algemeen. Jongens 'moeten' eerder vechten. En jongens, van wie toch in 90 % van de gevallen de agressie afkomstig is, voelen zich minder snel aangesproken als ze twee vrouwen samen zien of zien er zelfs al handen vasthoudend geen seksuele relatie in.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2019 om 11:17

Ank

Inderdaad, twee meisjes of vrouwen die arm in arm lopen of elkaar openlijk om de hals vallen, zijn vooral schattig. Jongens meteen 'homo'. Of dat nu klopt of niet.

Wiske

Wiske

07-06-2019 om 12:04

Nou

Dat waren mijn ervaringen niet.
Mannen vonden het vooral zo opwindend dat ze meenden fors over grenzen te mogen gaan.
Het valt misschien niet altijd overal op. Maar doorgaans zie je het verschil tussen gewone vriendinnen en seksuele vriendinnen erg makkelijk.
En in bepaalde kringen (bijv sport) is fysieke intimiteit (zonder bijbedoelingen) tussen mannen ook gewoon geaccepteerd.

Wiske

Wiske

07-06-2019 om 12:05

Opwindend

dat bedoel ik uiteraard sarcastisch, btw, het ging en gaat natuurlijk over macht uitoefenen.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-06-2019 om 13:34

Wiske

"dat bedoel ik uiteraard sarcastisch, btw, het ging en gaat natuurlijk over macht uitoefenen."

Ja, want zo zijn we, he? Macht, macht en nog eens macht.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2019 om 14:23

Ad Hombre

Waarom ben je toch zo gevoelig? Staat die opmerking aan jou geadresseerd? Vat je nieuws en conclusies over de mens zoals over bijvoorbeeld ihkv kinderporno ook op als aanval op jou persoonlijk? De psyche van de mens is niet altijd te begrijpen, dat is iets algemeens. Maar zoals de waard is,...

Ad Hombre

Ad Hombre

07-06-2019 om 14:49

Kaaskopje

"Staat die opmerking aan jou geadresseerd?"

Nee, die is aan mannen in het algemeen geadresseerd:

Want wat schrijft ons seksistisch Wiske?

"Mannen vonden het [twee potten blijkbaar] vooral zo opwindend dat ze meenden fors over grenzen te mogen gaan."

Mannen...
Niet 'een man', niet 'sommige mannen'.
Nee, mannen...

En verder:
"Opwindend dat bedoel ik uiteraard sarcastisch, btw, het ging en gaat natuurlijk over macht uitoefenen."

Als mannen (blijkbaar ongewenste) seksuele opmerkingen maken dan gaat dat *natuurlijk* over macht uitoefenen. Hoe verknipt kan je wezen.

Waar gaat het trouwens over als *vrouwen* ongepaste seksuele opmerkingen maken? Dat komt voor dames, geloof me en daar zijn 'wij' ook niet altijd van gediend. Is dat ook geweld of is dat label gereserveerd voor mannen?

"Maar zoals de waard is,..."

Maak zo'n sweeping opmerking als Wiske maakt over vrouwen, homo's of andere 'minderheidsgroepen' en je krijgt de hele groep over je heen. Maar mannen, daar kun je lekker op los gaan. En als je protesteert wordt je direct verdacht gemaakt, want "zoals de waard is...".

De basisregel van de moraal: behandel mensen zoals je zelf behandeld zou willen worden.

De basisregel van de moraal: behandel mensen zoals je zelf behandeld zou willen worden.

Helemaal mee eens. Maar begin vooral eens bij jezelf...

Adje

'De basisregel van de moraal: behandel mensen zoals je zelf behandeld zou willen worden.'

Dus jij vindt het fijn als alles wat je zegt ter discussie gesteld wordt?

Ad Hombre

Ad Hombre

07-06-2019 om 15:28

Knurf

Meestal wel, als het niet te kleinzielig of persoonlijk wordt. We zijn hier toch om te discussiëren?

Het is toch een discussieforum?

Nou

Ergens over discussieren is niet hetzelfde als ter discussie stellen.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-06-2019 om 18:46

Martijn

Dat is een leuk spelletje, mag ik mee doen?

De meeste mannen zijn geen brandweerlieden, maar de meeste brandweerlieden zijn wel mannen.

De meeste xxx zijn geen terroristen maar de meeste terroristen zijn wel xxx.

Ik begrijp alleen niet helemaal waar je heen wilt...

Martijn

Martijn

07-06-2019 om 19:24

onzin Ad

dat weet je heel goed denk ik. Het ging erom dat jij het seksistisch vond dat iemand hierboven zei dat de agressie jegens homo's m/v meestal van mannen kwam.
Maar ja, de feiten liggen er.
En ja, wat terroristen betreft klopt het ook helemaal. De meeste moordenaars zijn mannen. De meeste mannen zijn geen moordenaar. Dat jij dat in het belachelijke probeert te trekken maakt het niet minder waar.
En dat de meeste brandweermannen mannen zijn, geeft het woord al weg. Anders waren het namelijk brandweervrouwen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.