Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zonnetje

11-08-2019 om 10:15

Vakantie Londen en waar nog meer naar toe?

Ook ik ben alweer aan het overdenken waar we volgend jaar naar toe gaan met vakantie. Jongste wil wel graag naar Londen. Ik ben daar 5 jaar geleden met oudste geweest. We gingen toen met een georganiseerde busreis van een aantal dagen. Man is net als jongste nog nooit in Londen geweest. Ik wil nu zelf iets samenstellen en zit ik te denken om het te combineren met een soort van ” roadtrip” Waar zouden we nog meer naar toe kunnen gaan? Wat is leuk, ook voor een puber van dan ruim 14 jaar? voor de oudste gaan we sowieso (denk ik) naar dat Harry Potter gebeuren. Maar mooie plaatsten er om heen? Overnachtingen? (Wij hebben geen kampeerspullen). Ik ben heel benieuwd want volgens mij zijn er veel reizigers op OOL

Bath, Stonehenge

Vanuit Londen worden diverse dagtochten georganiseerd, daar kun je veel inspiratie opdoen.

Guera

11-08-2019 om 10:35

Via

House of britain hebben wij in de mei vakantie eens een weekje kent gedaan
Csnterbury, leeds, Londen.
We hadden uiteindelijk gekozen voor 1 overnachtingplek en v a n daaruit van alles gedaan. Met de trein naar Londen bijvoorbeeld ging prima.

Via deze organisatie kun je van alles op maat doen of je doet gewoon inspiratie op via hun site

Paddington

12-08-2019 om 09:24

Musea in Londen

zijn er talloos. Wij vonden een dagje reizen met het OV ook erg leuk. Vooral alle verschillende soorten vervoer gebruiken. Dus de waterbus, de dubbeldekker en natuurlijk de kabelbaan.

De Harry Potter Experience is zeer zeker aan te raden. Zorg wel dat je die vroeg boekt. Je krijgt namelijk een tijdstip waarop je naar binnen mag.

12-08-2019 om 10:20

Veel te zien en te doen

Leuk, Londen! Maar zoals alle grote steden, maar mijn smaak niet voor een hele vakantie, hooguit voor een paar dagen. Maar volgens mij vroeg je juist ook om tips rondom Londen, om er een soort rondreis van te maken?

Wij zijn deze vakantie naar Engeland geweest. We zijn vanaf Calais naar Dover gevaren (dus met eigen auto). Mooi, die witte kliffen! Eerst kasteel Dover bezocht, echt heel erg de moeite waard. Overnacht in Canterbury, in een prachtig oud pand (Best Western Abbot) en de volgende dag Canterbury bezocht. Mooie stad, lekker overzichtelijk oud centrum. Ook zeer de moeite waard. Daarna zijn we min of meer via de kust naar the New Forest gereden, we logeerden in Burley. Wij vonden het een prachtig stukje Engeland, heel pittoresk, mooi bos afgewisseld met grasvlakten en heidevelden, waar de pony's en koeien los rondlopen en waar je ook veel herten kunt spotten. Je kunt er fantastisch wandelen. Er wordt ook veel gefietst, maar dan echt off-road, op mountainbike's. De wegen zijn naar ons idee niet echt ingericht op fietsers. Je ziet ze wel, maar vonden het levensgevaarlijk...

Die onderkant van oostelijk zuid-Engeland heeft best veel te bieden. Romney Marsh is een mooi natuurgebied (te ontdekken met een ouderwetse stoomtrein), je hebt er Hastings (van de Slag bij Hastings in 1066, met een prachtige abdij die daaraan herinnert), Brighton is hartstikke leuk met een mooie boulevard en een zeer misplaatst (maar daarom wel leuk) paleis in de stijl van de Taj Mahal).

Wij zijn naar Stonehenge en Salisbury geweest, hebben in Lee-on-the-Solent een bezoek gebracht aan het enige hovercraft-museum ter wereld (wordt gerund door uitsluitend vrijwilligers) en vervolgens zijn we per hovercraft overgestoken naar Isle of Wight. Daar is ook meer dan genoeg te zien en te doen. Wij hebben er een dagtrip van gemaakt, zijn met een trein bestaande uit oude metrostellen uit Londen (deze waren uit 1938!) het eiland over gegaan naar Shanklin met zijn prachtige kloof waar je heerlijk kunt wandelen. Maar er is veel meer te doen en te zien, je kunt er bijvoorbeeld prachtig fietsen (mountainbike). Er zijn ook veel leuke B&B's dus je kunt er een paar dagen verblijven.

Als je ruim de tijd hebt en verder wilt en kunt reizen is the New Forest dus een aanrader, met al die leuke kleine dorpjes. En dan is een bezoek aan het Motor Museum in Beaulieu ook leuk. Een prachtig landgoed, waar een groot automuseum is gevestigd en waar ze in de zomer bijna ieder weekend een leuk evenement hebben. Afgelopen weekend bijvoorbeeld Supercars. Toen wij er waren Simply Japanese, ik denk wel 800 Japanse auto's op het terrein.

In Bournemouth is er een zipline vanaf de pier, ook gaaf en echt wat voor pubers. Op de terugweg zijn we langs kasteel Leeds geweest (ongeveer tussen Londen en Canterbury), het mooiste kasteel van Engeland. Kost wat aan entree, maar het is spectaculair.

Zoon is dit jaar in Oxford geweest, vond hij ook erg leuk.

Hoop dat je wat aan mijn suggesties hebt, bij mij blijft Engeland op mijn lijstje staan om nog eens te bezoeken. Ik zou ook graag naar het uiterste zuid-westen willen, Cornwall en zo.

Tensy

12-08-2019 om 10:50

National Trust

The National Trust brengt een boekje uit wat je krijgt bij hun lidmaatschap. Dat kan voor een jaar maar ook voor kortere tijd. Hiermee kun je alle kastelen, landgoederen en tuinen gratis bezoeken. Die liggen meestal op de meest bijzondere plekken. Ooit heb ik een rondreis gemaakt met als doel telkens een van die National Trust kastelen te bezoeken. Onderweg zoveel moois gezien! The Cotswolds vind ik prachtig en Cornwal is schitterend! Diverse prachtige wandelroutes, waar je van pub naar pub loopt. Cornwal is heel ruig, heeft wat van een piratensfeertje en veel historische sites zoals Tintagel waar het vermeende kasteel van Koning Arthur staat. De golven slaan je om de oren!
Ook in de herfstvakantie is Engeland prachtig!

12-08-2019 om 11:14

Ja, die hadden wij ook

Wij hadden hem voor 9 dagen, hebben we er makkelijk uit gehaald.

bieb63

12-08-2019 om 11:16

Ook leuk

zijn de plaatsen Cambridge, Oxford en Brighton. Verder is Wales natuurlijk fantastisch en ook Kent.

Bennikki

12-08-2019 om 11:49

Brittany

Ik lees je berichtje en zie dat we bijna precies dezelfde reis hebben gemaakt, alleen zijn wij begonnnen in Newforest en geëindigd in Canterbury, ook via Isle of Wight en Brighton.
Genoeg suggesties hier zie ik. Canterbury vond ik trouwens een beetje tegenvallen want heel heel toeristisch geworden en de kathedraal stond grotendeels in de steigers.
Ik kom al jaren in Engeland en ken de meeste bezienswaardigheden wel, maar dit jaar toch een nieuw hoogtepunt voor mij ontdekt: het huis van Charles Darwin, Down House, in Downe, vlakbij Londen. Ik dweep niet gauw met iemand maar wel een beetje met Darwin en om rond te lopen op het bescheiden maar prachtig gelegen en mooi aangelegde landgoed waar hij zijn theorie heeft ontwikkeld gaf me kippenvel.
Als ik in de buurt had gewoond was ik daar zeker vrijwilliger geworden.
Verder vond ik Kent zelf erg mooi. We reden daar altijd zo snel mogelijk doorheen naar het westen of noorden, maar het landschap was onverwacht prachtig!
De treinverbinding van Canterbury naar Londen was trouwens ook fantastisch. In 50 minuten sta je op st. Pancras.

The Kelvedon hatch

Wij stuitten er op tijdens onze fietsvakantie in Engeland, dus het moet ergens in de buurt van Londen zijn . De grootste ondergrondse bunker uit de Koude Oorlog. Ingericht om de regering, de Royals en wat legereenheden te laten schuilen in het geval het Kremlim op de knop zou drukken en vandaaruit de smeulende restanten van het land te regeren. Echt je weet niet wat je ziet, een halve flat verscholen onder een soort centerparcbungalowtje : slaapzalen, telefooncentrales vol achterhaalde futuristische snufjes. En heel veel Britse postbus 51 achtige filmpjes met nutteloze tips wat je moest doen bij een atoomaanval: in een kartonnen doos onder het trapgat zitten. Onze pubers zijn er een hele middag zoet geweest.

Bennikki

12-08-2019 om 16:10

Kenfan

Oe wat jammer dat ik nog nooit van die bunker gehoord had, anders waren we er zeker naartoe gegaan!
Hier vlakbij ons thuis ook zo’n koude oorlogsbunker, af en toe open voor publiek. Je kijkt echt je ogen uit!

Zonnetje

13-08-2019 om 10:51

Wat een reacties!

Bedankt iedereen voor het reageren. Ik ga alle links op mijn gemakje doornemen. Inderdaad Brittany, wat te doen naast die paar dagen Londen. Dat was inderdaad wat ik zocht. Ik ga aan de slag met jullie info! Bedankt!

Tesah

19-08-2019 om 07:46

Kenfan

Dank je voor je tip voor Kelvedon hatch. We zijn er gisteren, op een regenachtige ochtend geweest. Nooit van gehoord maar wat een enorm ding! Puberdochter wil meteen oude deuren en zand gaan halen om in onze kelder een ‘inner refuge’ te gaan maken

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.