Relaties Relaties

Relaties

affaire

goedendag dames,

Ik had een vraagje: zal jij als vrouw willen weten dat je man een affaire heeft gehad. Of heb je zoiets : van wat niet weet wat niet deert?


juf Ank

juf Ank

27-01-2020 om 11:06

hahaha

nee, ik doe niet aan struisvogelpolitiek.

Iris

Iris

27-01-2020 om 11:18

ligt eraan

Dat ligt eraan. Stel dat mijn man een affaire heeft gehad met iemand die hij vervolgens nooit meer ziet of spreekt (stel het is gebeurd ergens op vakantie of carnaval of wat dan ook) dan weet ik het liever niet. Maar is het iemand die hij vaker ziet/ blijft zien, dus de verleiding blijft in de buurt, dan denk ik dat het gewoon eigenlijk wel uit gaat komen, dan zou ik het dus willen weten, maar ik denk ook dat het dan einde relatie gaat worden.

Anca

Anca

27-01-2020 om 11:24

Wel

Een keer een uitglijder hoef ik misschien niet te weten, maar een echt affaire, dat is zo groots en ingrijpend, dat wil ik absoluut wel weten.

moon75

moon75

27-01-2020 om 11:44 Topicstarter

geen slippertje

nee het is absoluut niet een eenmalig iets geweest. Heeft bijna een half jaar geduurd

Pennestreek

Pennestreek

27-01-2020 om 12:53

Ik zou het niet wíllen weten

maar dat is omdat het te pijnlijk zou zijn. Je hele beeld van de relatie die je had blijkt niet te kloppen. Je bent verraden door degene die je op de wereld het meest vertrouwde. Dat doet een hele hoop met je, en met je relatie.
Maar, natuurlijk móet je als vrouw zoiets weten. En pas als je man alles heeft verteld (nee, details hoeven niet, je fantasie doet daarin al genoeg), de relatie tot de grond is afgebroken, kun je weer op gaan bouwen. Of niet. Afhankelijk van de opstelling van beide partijen natuurlijk.

Is jouw man vreemd gegaan, of ben jij de 'truus' zoals de dame waarmee overspel gepleegd wordt hier wordt genoemd?

moon75

moon75

27-01-2020 om 13:37 Topicstarter

affaire

ik heb een een half jaartje een affaire gehad met een getrouwde collega. Ik ben zelf ook getrouwd. Onze relaties gingen allebei niet goed. Ik heb het op den duur aan mijn man verteld. Met de gevolgen van dien. Nu weet ik allemaal wat jullie gaan zeggen. Het was allemaal heel cliche en ik had een roze bril op. Hij vond mij geweldig ik was het einde bla bla. Een relatie zat er nooit in, maar hij bleef mij altijd maar op hemelen, en ik zat in een wankele situatie. Waarbij ik dacht dat ik wel een kans maakte. Een paar dagen geleden met heelveel pijn in mijn hart al het contact verbroken, ik werd hier niet meer gelukkig van. Behalve dat ik verdrietig ben, ben ik ook boos. Ik ben bedrogen, maar zijn vrouw vooral. Nee ik hoef hem echt niet terug. Ik ben een half jaar lang 2de keus geweest. Dat wil ik niet meer. Ik wil zeker geen bom onder het huwelijk gooien. Is denk ook niet aan mij. Maar hij heeft altijd gezegd dat hij het haar nooit zal vertellen. Wat niet weet wat niet deert. Ik vind het eigenlijk niet kunnen. maar wie ben ik.

Mijntje

Mijntje

27-01-2020 om 13:45

precies

Precies, wie ben ik. Hij is niet jou. Hij doet de dingen op zijn manier. Laat het rusten.
Het lijkt erop dat je hem verantwoordelijk stelt en dat jij er ingetuind bent met je roze bril. Maar daar geloof ik niks van

iris

iris

27-01-2020 om 13:46

reactie pennestreek

Ik ben er nog eens verder over gaan denken en las de reactie van Pennestreek, dat zette me opnieuw aan het denken.
Ik denk dat ik het eigenlijk ook niet zou willen weten als in ieder geval naast mijn man en degene waarmee hij vreemd is gegaan niemand uit mijn vriendenkring het zou weten. Want dat lijkt me onmogelijk. Dat iedereen voor altijd zwijgt of mij meewarig aankijkt 'ze moest eens weten'.

Maar als man vreemd is gegaan met iemand die onze vriendenkring niet kent en ermee gestopt is en vervolgens ontzettend zijn best doet om de relatie te redden en zelf heeft beseft en besloten dat het een hele grote misstap was welke hij niet nog een keer zou begaan, dan denk ik dat het voor mij beter is, om niets te weten. Hou het dan maar voor jezelf en leef er zelf mee verder, het heeft dan voor mij eigenlijk weinig zin om het te weten.

Anca

Anca

27-01-2020 om 13:52

Moon

Jij hebt het je man verteld, nu is het aan jullie om te beslissen of en zo ja hoe jullie verder gaan. Jij hebt gedaan wat jij vond dat je moest doen. Het is aan hem om het zijn vrouw te vertellen, of niet. Wat er aan de andere kant gebeurt, is jouw zaak niet.

Zoals ik al schreef: ik zou het als bedrogen vrouw willen weten. Maar je weet niet hoe zij daar in staat. Dus laat het los.

moon75

moon75

27-01-2020 om 13:53 Topicstarter

vervolg

als het aan hem lag, wilde hij hier nog wel ff mee doorgaan, en terwijl aan zijn huwelijk werken. Vind ik een beetje hypocriet.

Anca

Anca

27-01-2020 om 14:00

Ja typisch

Best leuk toch, twee vrouwen? Meerdere kastanjes in het vuur. Lukt het met de een niet, dan wel met de ander. Maar jij leent je daar niet meer voor. Groot gelijk, ik wil ook een man die 100% voor mij kiest, en niet maar half.

Pennestreek

Pennestreek

27-01-2020 om 14:24

iris

Ik bedoelde het toch iets anders dan jij het leest. Mijn man en ik hebben een paar jaar terug een enorme huwelijkscrisis gehad. Er is in die jaren een heleboel gebeurd dat ik veel liever niet geweten of meegemaakt had.
Maar ik denk dat een relatie waarin een lange affaire heeft gespeeld niet 'echt' kan zijn als dat bedrog niet bekend is bij de andere partner. Een deel van het verleden is dan niet zoals de ander denkt dat het is. Zo'n enorm geheim kan niet goed zijn voor een relatie. Ook niet als de vreemdganger zelf een eind heeft gemaakt aan de relatie en zich nu 100% inzet.
Natuurlijk neem je een enorm risico als je het opbiecht, en sowieso doe je de ander enorm veel pijn. Maar je neemt de ander dan wel serieus en je geeft die ander de kans om zijn of haar eigen normen en waarden te hanteren.
In ons geval: het heeft ons (vooral mij) heel veel gekost, maar het heeft ons allebei ook heel erg veel opgeleverd. Ja, ook mijn man. Die heeft ook veel over zichzelf, mij en ons geleerd dat hij anders niet geleerd had. En natuurlijk blijft het een pijnlijke plek, en ik zal nooit meer dat onbezorgde blije vertrouwen hebben dat ik had in ons als echtgenoten. Maar toch ben ik gelukkiger met waar we nu zijn dan met waar we waren voor de crisis.

@moon75, weten meer mensen van jullie affaire? Dan kun je er zeker van zijn dat het ooit uitkomt. Ik denk dat ik het dan toch graag zo snel mogelijk zou weten, als vrouw van. Dus misschien moet jij het haar toch vertellen? Deze man gaat natuurlijk op zoek naar een andere scharrel, terwijl hij 'aan zijn huwelijk werkt'...

moon75

moon75

27-01-2020 om 14:39 Topicstarter

pennestreek

Ik heb een einde aan de affaire gemaakt, omdat ik er erg ongelukkig door werd. Ik heb al het kontakt gestopt. En kan mijn werk er op aanpassen dat ik hem niet meer ziet, want dat wil ik absoluut niet. Van mijn kant weten een aantal mensen wat er gebeurt is. Ik weet natuurlijk niet wie het wel weet op werk.

Test

Wil je niet eerst weten of je als gevolg van dit gebeuren nu een soa draagt?
Zo nee, kan je overwegen het binnen jullie huwelijk te houden.
Zo ja, ben je m.i. wel verplicht haar te informeren. (Daarbij meenemend dat de bron van de soa niet bij voorbaat bij jou lag.)

Ad Hombre

Ad Hombre

27-01-2020 om 15:42

Reuk

Ik heb het nog nooit meegemaakt (vzviw), maar ik vraag me altijd af. Dat ruik je toch? (letterlijk)

Niet van de scharrel.

Een lieve vriendin die mij inlicht en verder haar mening voor zich houdt en geen oordeel heeft over mij en/of man mag hier met mij over praten. Maar ik zou geen behoefte hebben aan een gesprek met de scharrel van mijn man, vooral niet als ze zelf ook getrouwd is. Het gaat hier alleen om gratis sex, spannend enz.
Niet om een liefdesrelatie, eigenlijk zeg je dat zelf ook.

"Ik ben een half jaar lang 2de keus geweest."

Dat is jouw pijn, je hebt de relatie verbroken, er is geen toekomst voor jullie samen. Pas nu denk je erover om zijn vrouw in te lichten, dan wordt jouw pijn ook haar pijn.
Laat ze met rust en verder werken aan hun relatie. Misschien is er binnenkort een nieuwe scharrel of de waarheid komt ooit boven tafel. Maar nee, daar hoef jij niet de boodschapper van te zijn.

Anca

Anca

27-01-2020 om 16:04

Nee, veel soa's verlopen zonder symptomen of met heel subtiele symptomen (beetje moe). Maar ondertussen kun je wel anderen besmetten en bv onvruchtbaar worden. Dus misschien moet iedereen af en toe even een testje doen? Je weet immers nooit 100% zeker wat je partner allemaal doet/gedaan heeft.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-01-2020 om 16:08

Anca

Oh nee, niet de soa, maar de affaire.

Als je man met iemand vreemd gaat merk je dat toch aan geurtjes of plotseling opvallend douchegedrag enzo?

Pennestreek

Pennestreek

27-01-2020 om 16:32

Nee hoor Ad

Was het maar zo simpel. Maar dat mevrouw Hombre geen 'afwijkend douchegedrag' vertoont is geen garantie. Ik zou eens een goed gesprek met haar voeren .

Struisvogel

Struisvogel

27-01-2020 om 16:35

Nee

Ik zou het liever niet weten. Zolang ik het maar ook echt nooit te weten kom.

Moon

'Vind ik een beetje hypocriet.'

Voor iemand die zelf een half jaar lang gelogen heeft tegen haar eigen man, vind ik jouw reactie hypocriet.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-01-2020 om 17:25

Bedrogen

Bedoel je nu echt dat je ex-vlam je heeft bedrogen met zijn eigen vrouw?

Miss

Miss

27-01-2020 om 17:52

Hoezo bedrogen moon?

Waarom voel je je bedrogen?
Heeft hij zn mooi verhaal op gehangen dat hij misschien wel met jou verder wilde?

Fijn voor je man, dit. Deze wetenschap.

Jo Hanna

Jo Hanna

27-01-2020 om 18:09

Ik zou het willen weten, maar niet van jou

Ik vind het enorm schijnheilig dat jij overweegt om zijn vrouw in te lichten. Geen haar op mijn hoofd die ook maar een seconde gelooft dat jij werkelijk bekommerd bent om haar belang. Als ik de vrouw-van was, zou ik spreekwoordelijk je kop eraf bijten.

Ik zou me maar gedeisd houden, mijn wonden likken en mijn boosheid op een andere manier kwijt zien te raken als ik jou was. Als boontje om zijn loontje moet komen, moet dat maar op een andere manier gebeuren.

Groet,
Jo Hanna

Nope

Ik zou het liever niet willen weten. Misschien merk je wel dat er iets is maar dat kan je ook aan andere dingen wijten. En volgens mijn vriendin die lang bedrogen maar bepaald niet achterlijk is kan het best zo zijn dat je niks in de gaten hebt als de bedrieger maar slinks genoeg is. Totdat hij het ineens vertelt, dan weet je het natuurlijk wel. Maar als hij niks gezegd had, had zij het echt niet geweten.

skik

Klap

Klap

27-01-2020 om 23:38

I.v.m. SOA's en omdat ik dan de optie heb om te doen wat ik nodig vind, zoals bijvoorbeeld mijn koffers pakken, of de zijne.

reactie moon75

Je verhaal zal voor erg veel mensen herkenbaar zijn moon75. Wanneer je eigen relatie niet lekker loopt of je zit niet lekker in je vel en er is iemand die jou plots het gevoel geeft dat je er mag zijn dan is de stap naar een affaire zo gezet. Je kunt jezelf dan heel erg snel hierin helemaal verliezen ook al heb je altijd gedacht dat het JOU nooit zou overkomen.
Het beëindigen van de affaire is een goede stap in de richting naar het verbeteren van je huwelijk. Alle contact verbreken met de persoon in kwestie is moeilijk en verdrietig maar essentieel om al je aandacht en energie weer in je huwelijk te kunnen stoppen.
Wat bereik je ermee om je man te vertellen wat je is overkomen? Het zal erg pijnlijk voor hem zijn om te horen en hij kan er niets mee. Mij lijkt het beter je schuldgevoel zelf te verwerken en een wijze levensles uit de affaire te halen.

Miss

Miss

28-01-2020 om 08:52

Calgary

Moon heeft haar man ingelicht. Ze zit te dubbe of ze de vrouw van haar minnaar inlicht. Want ze voelt zich bedrogen door haar wel te verstaan eigen minnaar.

@Emma

@Emma

28-01-2020 om 09:03

Vertellen

Nee natuurlijk moet je het haar niet vertellen. Eerst een half jaar stiekem lopen doen en zodra het over is is zij ineens wél de echtgenote die "recht heeft op de waarheid". Echt, ik zou je kop eraf trekken als ik haar was.
Ik zou jet wel willen weten, maar zeker niet van jou.

Miss

Ik denk dat Moon beter af is haar aandacht te richten op haar eigen leven en huwelijk. Kijk vooruit en niet achterom! Wees blij dat je iets hebt mogen leren en richt nu je aandacht op je man. Trek je leukste kleren aan en ga met hem nieuwe herinneringen maken. Wanneer je dat niet wilt of kunt trek dan de stekker uit je huwelijk en ga alleen verder. De puinhopen die je aanricht om steeds maar iedereen te confronteren met wat is geweest maken je zeker niet gelukkiger.......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.