Relaties Relaties

Relaties

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 09:23

Partner en z’n beste vriendin...

Tja..de titel zegt het al. Er is al veel over geschreven en gezegd...
Mijn partner heeft een beste vriendin. Al jaren. Wij zijn 3 jaar samen. Partner heeft in de periode dat hij haar kent tweemaal met haar gezoend, in een dronken bui. Beide keren werd zij daarna afstandelijk omdat ze gevoelens voor hem kreeg. Hij niet voor haar, daarom de afstand. Inmiddels zijn ze weer behoorlijk close met elkaar. Bellen meermaals in de week, afspreken wekelijks en ze stuurt hem ineens kaartjes. Ik heb meermaals aangegeven dat ik moeite heb met haar, omdat er in het verleden gevoelens zijn geweest van haar kant. Hij drukt me op het hart dat hij haar absoluut niet op een meer dan vriendschappelijke manier leuk zal vinden of heeft gevonden. En toch steekt het als er weer een kaartje van haar op de kast staat. Of als hij niet lekker in z’n vel zit en niet met me wil afspreken en ik dan later moet horen dat zij toch langs is geweest. “Ze belde me en ik zei dat het niet goed gaat, en toen zei ze, nou dan kom ik je gewoon opvrolijken”. Dat steekt.
Ik vind het vervelend dat ik het vervelend blijf vinden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?


Miekemieke

Miekemieke

26-04-2020 om 10:28

spannende vriendin heeft je vriend

Als het niet goed met hem gaat dan laat hij haar toe maar jou wil hij niet zien. Als hij dronken is dan is de remming weg en kan hij haar zoenen.
Ik denk dat hij van haar houdt maar dat jij misschien meer in zijn plaatje van ideale relatie past of zo?
Het zou mij veel te spannend zijn en ik denk dat dit ook gewoon vervelend blijft voelen. Take it or leave it zou ik zeggen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-04-2020 om 10:50

Ja joh

Zo ben ik mijn beste vriend kwijtgeraakt. Wij kenden elkaar bijna 20 jaar, hij was bij de geboorte van mijn jongste kind, en kreeg toen een nieuwe vriendin. Zij heeft het wel eens gepresteerd om 6 keer te bellen en sms’en tijdens een etentje. Uiteindelijk is ons contact toch verwaterd. Ik bleek geen klik met haar te hebben, en hij koos ervoor om haar te vriend te houden. Heel logisch misschien, maar zelfs 10 jaar later vind ik het nog heel zuur.

Martijn

Martijn

26-04-2020 om 12:26

ah joh

Trap er toch niet in. "hij heeft geen gevoelens voor haar" Ja dag geloof ik niet. Nee hij zal haar niet als partner willen maar a. het altijd comfortabel om leuk vrouwelijk gezelschap achter de hand te hebben en b. vriendschap tussen mannen en vrouwen? Hm ik weet het niet hoor. Iedereen zal over me heen vallen hier dat het heus wel kan, vriendschap tussen mannen en vrouwen maar ik zeg: als man de kans krijgt, zal hij niet nee zeggen. Kijk hier naar:


https://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

Exminnares

Exminnares

26-04-2020 om 12:51

Afstand

"Beide keren werd zij daarna afstandelijk omdat ze gevoelens voor hem kreeg. Hij niet voor haar, daarom de afstand. "

Doet me denken aan mijzelf, heeeeeeel lang geleden. Alleen maar rotzooien met mannen die ik toch niet kon krijgen, homo of bezet, maakte niet uit. Alles om maar niets te hoeven prijsgeven en me niet te hoeven binden, brrrrr......

En hij heeft wel degelijk gevoelens voor haar, zeker weten. Maar zal het ook nooit erkennen omdat hij haar toch niet kan krijgen. Als hij bij jou weggaat of jij bij hem is de lol eraf.

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 14:05

@ ex minnares

Ik geloof niet dat hij seksuele gevoelens voor haar heeft. Anders was hij al lang het bed met r in gedoken.

Ik heb het idee dat zij probeert een wig tussen ons in te drijven. En omdat ie soms niet lekker in z’n vel zit, daar misbruik van maakt.

Exminnares

Exminnares

26-04-2020 om 14:09

Geenidee

Ja, vooral de schuld bij haar leggen.

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 14:15

Ehm

Nee. Ik leg niet de schuld bij haar, er is toch helemaal geen sprake van schuld?
Ik vind de manier waarop deze vriendschap tussen hun veranderd niet leuk en ik vraag hoe daar mee om te gaan.

Martijn

Martijn

26-04-2020 om 14:21

geenidee

"anders was hij al lang met haar in bed gedoken". Huh? zij trok zich toch terug na het zoenen?

Spreek je haar wel eens? Ik ben het met exminnares eens hoor: hij zit in een ideale positie als de vrouwen elkaar nooit spreken, Hij kan je van alles wijs maken. En jij maar denken dat zij een wig tussen jullie wil drijven. Nou kan zo zijn, maar hij laat dat dan toe. google eens op "triangulation'
Je weet niet hoe het zit. Wij ook niet. Je weet niet wat voor boodschappen hij naar haar uitzendt waar zij weer op reageert. En zolang je dat niet weet is het makkelijk de schuld bij haar te leggen. Misschien moet je toch eens een ander pad zoeken: haar bij jullie thuis uitnodigen (hm beetje lastig in deze tijd picknicken dan).

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 14:24

Martijn

Ik ben bang dat het verkeerd overgekomen is.
Ze hebben gezoend, in een dronken bui. Zij kreeg na de zoen gevoelens voor hem en heeft een tijdje afstand genomen in de vriendschap omdat hij die gevoelens voor haar niet had.

Ik ga eens zoeken naar triangulation.

Exminnares

Exminnares

26-04-2020 om 14:28

Geen gevoelens

Zegt hij dat? Ik ben het eens met Martijn. Nodig haar eens uit voor een anderhalvemeter-picnic. Als ze echt zo'n goede vriendin is moet dat kunnen.

Martijn

Martijn

26-04-2020 om 14:29

geenidee

"ij kreeg na de zoen gevoelens voor hem en heeft een tijdje afstand genomen in de vriendschap omdat hij die gevoelens voor haar niet had." Maar dat weet je van hem? Toch?

Geloof jij er eigenlijk in dat vriendschap tussen mannen en vrouwen kan bestaan zonder bijbedoelingen? Misschien is het discriminerend maar ik geloof dat mannen eerder bijbedoelingen hebben dan vrouwen. Heb je het filmpje gezien?


https://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 14:34

Hmm

Ja heb het filmpje gezien... ik geloof niet zo in vriendschap tussen man en vrouw, misschien maak ik me daarom zorgen. Ik geloof hem als hij zegt nooit gevoelens voor haar te hebben gehad. Ik maak me zorgen over wat haar kant van het verhaal is. Juist omdat ze ineens heel veel toenadering zoekt.

Ja jammer

Op veel jongere leeftijd is het blijkbaar normaler om een 'gemengde' vriendenkring te hebben. Als er paartjes en gezinnen ontstaan wordt dat voor veel mensen lastiger.
Er hangt veel meer vanaf dan vroeger denk ik, wat betreft financiële zekerheid en zorg, zodat je meer risicomijdend gedrag krijgt.

Zelfs vriendschappen met stellen kan een punt worden als je zelf alleenstaand bent. Ik heb tegenwoordig alleen nog vriendinnen in mijn persoonlijke ruimte. Behalve familie dan.
Ja, hoe ga je daarmee om? Onthecht hoop ik. Hopelijk gun je de ander ook andere mensen in de persoonlijke ruimte dan jij alleen.
Mensen waar je al je hele leven mee optrekt wil je toch ook niet kwijtraken?

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 15:09

Gunfactor

Ik gun mijn vriend zeker de vriendschap, ik zie dus de verandering en ik weet me er geen raad mee.
Samen afspreken kan, vind ik wel heel eng want dan moet ik me kwetsbaar opstellen. Het is wel een goed idee.
Dat neemt alleen niet weg waarom het zo is dat zij in een keer veel toenadering zoekt..?

Exminnares

Exminnares

26-04-2020 om 15:26

Vriendschap

Sorry dat ik wat direct ben, maar dit tussen jouw vriend en haar klinkt niet als een echte vriendschap. Wat Annej zegt: in een bepaalde fase heb je meer vrienden van het andere geslacht. Dat is ook nodig, je moet tenslotte met elkaar leren omgaan, samenwerken op allerlei niveaus, buren zijn etc.
Zoenen in een dronken bui valt daar niet onder. En nu heb jij het gevoel dat jij degene bent die zich kwetsbaar opstelt. Het is echt niet ok vind ik dat zij toenadering zoekt en hij dat niet afkapt.

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 15:38

Dankje

Ik heb wat aan je berichtje. Ik zal binnenkort toch nog eens aangeven dat ik moeite heb met de vriendschap zoals ie nu is.

Hanneke

Hanneke

26-04-2020 om 15:56

Dronken of niet

Hij heeft twee (!) keer met haar gezoend in een dronken bui.
Een keer kan je overvallen, maar een tweede keer gebeurt je alleen als er ergens aantrekkingskracht of seksuele gevoelens zijn.

Ik geloof trouwens wel in de mogelijkheid van een volstrekt platonische vriendschap tussen een man en een vrouw, maar als ze een paar keer samen gezoend hebben niet. Ook niet als dat was toen ze dronken waren.

Wat ik me wel bedenk: was dat zoenen toen jullie al een relatie hadden, of in de periode ervoor? Dan is het misschien wel seksuele aantrekkingskracht, maar is zij geen relatiemateriaal voor hem.
En ken je haar verder wel of houdt hij jullie volledig gescheiden?

Hanneke

Hanneke

26-04-2020 om 15:59

Maar

Op zich zou ik hem best kunnen geloven dat hij niets met haar wil verder, maar ik kan me goed voorstellen dat haar close contact met hem jou zorgen baart.

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 16:00

Hanneke

Het was in een eerdere periode, lang voor we een relatie kregen. Hij zei dat het voor de grap was.
Ik ‘ken’ haar wel en hij doet verder absoluut niet geheimzinnig over haar. Vertelt altijd wanneer ze contact hebben gehad of hebben afgesproken. Niks geheimzinnigs in ieder geval.

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 16:01

Tja

Ik geloof hem echt dat hij niets anders dan vriendschap wil en heeft. Alleen haar kant...ik vertrouw het niet. Omdat het anders is geworden.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-04-2020 om 16:26

Tja

Ik zat dus aan de andere kant. Tussen ons is ook wel eens ‘iets’ gebeurd maar dat was nadat we tegelijkertijd uit een verbroken relatie kwamen. Twee zieligerds die elkaar opzochten. We waren er vrij snel achter dat we als vrienden heel goed matchten maar als partners niet. Totaal geen bedreiging dus voor zijn relatie.

Geenidee

Geenidee

26-04-2020 om 16:30

Zelf

Ik heb zelf ook wel eens gezoend met een vriend voor de lol. Hier zijn nooit gevoelens bij komen kijken, ook stuurt hij me geen kaartjes oid.

juf Ank

juf Ank

26-04-2020 om 17:04

ik zou mij

denk ik nog het meest sappel maken over het feit dat hij jou niet wil zien als hij niet lekker in zijn vel zit terwijl dan achteraf blijkt dat hij haar wel heeft laten komen.
Tenzij hij niet lekker in zijn vel zat doordat het tussen jullie niet lekker loopt. Maar ook dan, of juist dan is hij toch ergens mee bezig wat niet klopt.
Ik zou zeggen: Ga op je onderbuikgevoel af. Volgens mij weet je allang dat er iets speelt wat niet puur platonisch is. Tenzij hij puur bezig is te manipuleren, de grens op te zoeken. maar in beide gevallen ….

Biebel

Biebel

27-04-2020 om 07:43

Niet zij is het probleem maar hij

Gelukkig heb ik ervaren dat man-vrouw vriendschappen wel platonisch kunnen zijn. Anders was ik al die studie- en werk-jaren erg eenzaam geweest, zonder vriendschappelijke omgang met collega’s/mede-studenten. (Want; enige vrouw op de studierichting, vaak enige vrouw in het vak). Nou zoende ik niet met ze, ook niet als we dronken waren, maar ik kan me voorstellen dat dat een keer of twee gebeurt. Als je allebei vrij bent is dat ook niet zo verkeerd, en kan het worden tot ‘echt iets van vroeger’

Maar goed, misschien hebben al die jaren me ook wel gevormd waardoor ik iets anders naar je vraag kijk. Niet de vriendin van je vriend is het probleem, maar je vriend zelf. Het is niet raar dat zij komt als hij haar nodig heeft - het is vervelend dat hij jou niet toelaat. Het is niet bijzonder dat hij een kaartje van haar krijgt - het is niet echt een leuke relatie te noemen dat hij niet aan jou weet duidelijk te maken dat het niet goed gaat.

Even heel bot; of je vriend vreemdgaat kun je niet voorkomen - behalve hem in strikte Corona isolatie bij je thuis houden en er altijd naast te zitten. Als dat geen optie is, zullen jullie beiden altijd de kans hebben om met wie dan ook een keer een scheve schaats te rijden. Daar altijd voor op je hoede zijn, voorkomt het niet en wordt het ook geen leukere relatie van.

Je zou natuurlijk met haar kunnen afspreken. Dan maak je haar in elk geval minder belangrijk in je hoofd. Maar wat je ook kan doen is bepalen wat jíj van je vriend wil, en wat je hem wil bieden. Met hem in gesprek gaan over hoe jij, jullie je relatie beleven, voor elkaar kunnen zorgen en van elkaar genieten. Houd het bij jezelf in dat gesprek, wat jij nodig hebt. En kijk of je genoegen kunt nemen met wat hij in de relatie inbrengt. Houd haar of anderen erbuiten, het gaat over jullie twee.

En merk je dat je hem echt niet kunt vertrouwen, dan ligt dat aan hem. Niet aan de vriendin met wie hij afspreekt - maar zijn gedrag geeft je daar blijkbaar reden toe.

Geenidee

Geenidee

27-04-2020 om 08:47

Biebel

Dank voor je uitgebreide reactie. Natuurlijk is het in eerste instantie wat hij ermee doet. En idd als hij vreemd zou willen gaan kan dat altijd. Ik vind het gegeven dat zij zoveel toenadering zoekt en hij daar niks raars aan vind vervelend.
Vriend heeft niet veel vrienden dus hij vind het fijn om met haar af te spreken. En dat gun ik hem ook heus wel.
Het is een onderbuik gevoel, dat zij toch mss iets meer dan vriendschap zou willen.
Nogmaals, ik ga dit binnenkort toch op tafel gooien

Miekemieke

Miekemieke

27-04-2020 om 12:42

Geenidee

Wat voor verklaring had je vriend voor het feit dat hij haar liever bij zich had toen hij zich zo slecht voelde dan jou?

Biebel

Biebel

27-04-2020 om 15:03

Nog een nabrander dan

Ooit heb ik een presentatie oid van Diederik jekel gezien over onderbuikgevoel. Dat was voor mij wel een openbaring. Het kan natuurlijk dat je onderbewustzijn het goed heeft in dit geval.

Wat er echter blijkbaar heel vaak gebeurd; een gedeelte van de mensheid heeft wel 500-1000 of sommige zelfs 10.000 gedachtes op een dag. De ene wat sociaal wenselijker dan de andere, en de een wat logischer terwijl de ander kant noch wal raakt. Je onthoudt alleen die gedachtes die achteraf waar blijken te zijn. ‘Ik dacht het al’ is daarom iets wat je heel vaak hoort in tv programma’s waarin iemand afvalt. En dat klopt dan ook - want een van die heel veel gedachtes was juist. Zo haal je achteraf je gelijk en krijg je het idee dat je gevoel altijd juist is. Achteraf.

Nou kan het zijn dat je haar dingen ziet doen die bij jou het gevoel oproepen dat ze achter je vriend aan zit. Dan kun je er weinig mee, behalve op je vriend vertrouwen. Of je gevoel komt door de wijze waarop je vriend reageert. Misschien wat minder open- of haar meer vertelt dan jou. Wederom, dan is dat iets waar je wat mee kunt om te bespreken.
Maar probeer niet in de valkuil te stappen door te doen alsof het al zo is, want daar knapt geen enkele relatie van op.

Geenidee

Geenidee

27-04-2020 om 21:34

Biebel

Het is idd lastig om niet meteen al in die valkuil te stappen en te denken dat het echt zo is. Ik lees de reacties nou een paar keer terug en ik kan hier wel iets mee.

De term triangulatie heb ik opgezocht en ik zie wel enkele raakvlakken, maar geloof niet dat dit het helemaal is. Toch bedankt voor de tip.

Bregje

Bregje

28-04-2020 om 07:39

mijn beste vriend

Met mijn beste vriend heb ik een beetje een geheime vriendschap. We kennen elkaar al langer dat hij zijn vriendin kent maar toen hun verkering kregen verbood ze onze vriendschap. Ze zei dat er geen vriendschap kan zijn tussen een man en vrouw zonder seks.

Ondertussen is hij getrouw en heeft 3 kinderen waarvan de oudste al 11 jaar is. Ik ben ook getrouwd. En de oudste is 10 jaar. Mijn man heeft er geen problemen mee. Als hij in de buurt is komt hij vaak even op de koffie, dan zit hij meer met mijn man te kletsen dan met mij, gelukkig hebben hun een goede klik. Zelf hebben we bijna dagelijks contact via de app, maar dat kan helaas alleen als zijn vrouw niet in de buurt is.

Ooit heeft zijn vrouw een berichtje gezien, hij wilde langskomen want hij was in de buurt. Toen hebben ze ontzettende ruzie gehad.

Ik vind het zelf ontzettend lastig hoor. Ik heb zovaak gezegd dat hij gewoon thuis eerlijk moet zijn maar zijn vrouw is voet bij stuk. Helaas ken ik zijn kinderen ook niet. We hebben hier ook wel geregeld ruzie over en dan hebben we even geen contact. Maar hij zegt, dat hij zelf bepaald met wie hij omgaat en dat hij mij als beste vriendin beschouwt. Dan maar stiekem want hij wilt mij niet kwijt.

Er is trouwens nooit iets op sexueel gebied gebeurd.

Exminnares

Exminnares

28-04-2020 om 08:45

Klopt Bregje

Vriendschap verbieden helpt niet. Ik snap sowieso niet hoe je op die manier een relatie kunt beginnen. Jouw vriend heeft hier iets op te lossen met zijn vrouw. Dat geldt ook voor ts en haar man.
Vaag gedoe over zoenen in een dronken bui en afstand nemen omdat je "anders teveel van iemand gaat houden" vind ik geen vriendschap.
De stelling dat mannen en vrouwen nou eenmaal geschapen zijn om seks te hebben en dus geen vrienden kunnen zijn is vaak een slechte smoes die een slechte relatie verhult.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.