Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

2 maanden niet ongesteld maar niet zwanger

Ik ben sinds twee maanden niet ongesteld geworden. Vorige maand getest (actiontest) maar negatief. Dus gewoon weer begonnen met de pil. Maar weer bleef mijn menstruatie uit in de stopweek. Dus weer getest....zou het dan toch? Maar nee...negatief. Snap er niks van. Verder geen klachten, hooguit soms wat gevoelige borsten maar dat heb ik ook als ik dus ongesteld moet worden. Ik heb wel soms wat bloedverlies als mijn man en ik sex hebben gehad...hooguit 1 drupje daarna is het weer weg. Een jaar geleden nog een uitstrijkje gehad en dat was allemaal goed. Nu is het zo dat mijn man en ik eraan zitten te denken om met de pil te stoppen en proberen zwanger te worden maar ja dan moet ik wel ongesteld worden eerst.

Ik heb al twee kinderen uit een vorig huwelijk en als ik dan testte dan kreeg ik gelijk twee dikke vette strepen op de tester. Vandaag maar afspraak maken bij de huisarts. Overgang?? Ben nu 37

Dalarna

Dalarna

26-02-2014 om 09:32

Ik snap het even niet, waarom zou je ongesteld moeten worden en waarom begin je weer met de pil omdat je niet zwanger bent?

Toen je vorige maand ging testen, was je toen al met de pil gestopt?

Wat wil je nu precies? Als je zwanger wil worden moet je gewoon met de pil stoppen lijkt mij. Je bent nogal onduidelijk, misschien even een gesprekje met de huisarts?

Pinkeltje

Pinkeltje

26-02-2014 om 10:07 Topicstarter

betere uitleg

Nee vorige mnd was ik nog niet met de pil gestopt. In stopwk niet ongesteld geworden. Na een wk getest....negatief. Weer met pil begonnen in de hoop dat ik die mnd daarna wel ongesteld zou worden....niet dus. Getest...negatief. Het er toen uitgebreid met mijn man over gehad en is toch gaan kriebelen, het zwanger worden. Merkte dat ik best teleurgesteld was dat de testen negatief waren. Nu na stopweek niet weer begonnen met de pil omdat we toch graag voor een kindje willen gaan.

Muts

Muts

26-02-2014 om 10:12

regelmatige cyclus

Je zal toch een regelmatige cyclus moeten hebben om zwanger te willen worden. Dus als je menstruatie uitblijft, zal dat moeilijk worden. Misschien ha bellen zodat hij nogmaals kan testen of via bloedonderzoek. Dan weet je het zeker toch?

Marie

Marie

26-02-2014 om 12:50

stoppen met pil

Ik zou zeggen stop gewoon met de pil en zie wat er gebeurt.
Je lichaam moet misschien gewoon weer wat op gang komen waarschijnlijk.
Zelf ben ik twee keer zwanger geworden na een paar maanden na het stoppen van de pil. Gaf alleen wat "gedoe" bij de verloskundige die eerst niet wilde geloven dat ik korter zwanger was dan zij dacht op basis van de laatste menstruatie. Na een echo was dat ook probleem ook ophelost.

Katniss

Katniss

26-02-2014 om 16:16

Hmmm

Je bloeding in de stopweek van de pil is geen ongesteldheid maar een ontrekkingsbloeding. Je moet dus echt stoppen met de pil om een eisprong te kunnen krijgen en ongesteld te worden. Normaal komt dat altijd wel weer snel op gang, maar als je na drie maanden nog niet ongesteld bent zou ik eens naar de huisarts gaan. En dus niet weer de pil slikken want dan gooi je alles weer in de war.

Hanne.

Hanne.

27-02-2014 om 13:26

regelmatige menstruatie

Om zwanger te worden is toch geen regelmatige menstruatie nodig?

Je moet een eisprong hebben gehad. That's it.

Je kan zelfs zwanger zijn zonder dat je uberhaupt ooit een menstruatie gehad hebt.

Ik zou dus zeggen. Pil weg (en niet gebruiken om een menstruatie op te wekken). Na het stoppen van de pil kan het best een tijd duren voordat je cyclus weer net als voorheen is, maar ook in de tussenliggende periode kan er zomaar een eisprong komen. Als er na een maand of 3 stoppen nog geen cyclus is zou ik inderdaad even aan de bel trekken.

Muts

Muts

28-02-2014 om 19:48

huisarts

Ben bij de huisarts geweest. Die zei dat de kans heel klein is dat ik zwanger ben, zowel nihil. Omdat ik 2x neg zwangerschapstest had. Ben wel begonnen met foliumzuur. Mijn huisarts zei wel dat mijn menstruatie minder/weg kan/kon blijven doordat ik al iets ouder ben. (Mijn moeder was 42 toen de overgang begon). Uitstrijkje was vlgs huusarts niet nodig omdat ik die in aug nog heb gehad en onder co sta daarvoor van gyn. Afwachten dus.

Tante Tiny

Tante Tiny

28-02-2014 om 19:54

Het is mogelijk je eisprong te voelen

Je kunt op internet veel info vinden over hoe je weet wanneer je eisprong is. Dat kun je bijvoorbeeld merken aan de soort afscheiding die je vaginaal hebt.
Als je daar goed op let, weet je precies wanneer je de meeste kans hebt op bevruchting.

Dalarna

Dalarna

18-03-2014 om 09:35

Tante Tiny

Je eisprong voelen kan haast niemand (er is geen bewijs voor).

mie

mie

14-06-2014 om 08:25

ik kan dat wel voelen

Ik kan mijn eisprong vaak goed voelen. Ik geloof dat meer vrouwen dat kunnen.

Hadewich

Hadewich

14-06-2014 om 11:28

Jahoor

Ik voel dat ook: andere afscheiding en vage hoofdpijn, ongeveer 1 dag lang en een dag of 14 voordat ik ongesteld word.

ik ook

Ik kon het ook voelen! zelfs mijn ex had het in de gaten. afscheiding en migraineachtige hoofdpijn!

ik kon zelfs de bevruchtingen voelen. steek in mijn onderbuik alsof er een naald geprikt werd!. tevens waterige ogen waren voor mij een teken dat ik weer zwanger was (13 totaal gekregen!)

als je de pil slikt hoeft het niet gelijk raak te zijn je lichaam moet soms wennen..
Mijn 1e zwangerschap was ik gewoon ongesteld en slikte ik de pil ging naar het ziekenhuis voor een blindedarmontsteking echter belande ik op de verloskamer !! alles kan !! vooral bij iedereen is het anders

Dalarna

Dalarna

19-06-2014 om 19:47

bevruchting voelen...

dat is wel heel erg knap als je je realiseert wat er gebeurt bij een bevruchting en dat er helemaal geen contact is met jouw lichaam... een plop van een eisprong zou ik me nog kunnen voorstellen maar een bevruchting, nee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.