Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
anoniem

anoniem

06-07-2014 om 20:48

2 maanden niet ongesteld, niet zwanger

Hoi hoi, wie heeft er ervaring mee,
ik ben sinds 26 april niet meer ongesteld geworden en ben ook niet zwanger ik heb wel al een keer getest na anderhalve maand omdat ik 2 weken na de menstruatie een beetje bloeding had. Ik dacht misschien een innesteling gehad. Heb het vorige week nog een keer getest maar was weer niet zwanger. We zijn nu al bijna 3 jaar bezig voor een wondertje. Heb wel 3 weken pijnlijke borsten en sochtends misselijk, wie heeft dit ook eens gehad en wat kan ik hieraan doen????

Herkenbaar

Ik herken je verhaal. Ook ik was na het stoppen met de pil vaak maanden lang niet ongesteld. Ik heb er wat testen doorheen gedraaid. Ik had vaak zere borsten en was wat misselijk, maar de test bleef negatief.
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben door de huisarts doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar is gebleken dat ik last heb van PCOS (polycysteus ovarium syndroom). Hierdoor had ik een hele slechte en onregelmatige eisprong, en bleef mijn menstruatie vaak uit.
Uiteindelijk zijn wij via een aantal IUI pogingen bij IVF uitgekomen (waarbij ik wel moet opmerken dat mijn man ook nog eens niet zo'n snelle zwemmers heeft). De eerste poging was gelukkig raak en we hebben een prachtig kind van inmiddels 9.

Ik zeg absoluut niet dat jij ook PCOS hebt, maar als je al drie jaar probeert zwanger te worden, raad ik je aan een doorverwijzing naar een gynaecoloog te vragen aan de huisarts. Er zijn vele wegen naar een wondertje, ik hoop dat jij snel op de goede weg zit en een wonder mag verwelkomen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.