Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Alain

Alain

23-11-2014 om 13:51

Alleen 2 stiefkinderen, eigen kinderwens?

Ik zit nu twee jaar in een relatie met twee stiefkinderen (3jr en 6jr) en in het begin van de relatie gaf mijn vriendin aan dat zij open stond voor een derde kind met mij. Omdat zij zich gesteriliseerd heeft moest dit via ivf. Dit traject zijn we een jaar geleden begonnen, vlak na het samenwonen. Helaas is zij niet zwanger geraakt en zijn we gestopt met het ivf. Ze heeft aangegeven dat ze eigenlijk geen derde kind wilt, hierbij komt dat onze relatie op dit moment niet heel lekker loopt.

Zijn er mannen die in de situatie terecht zijn gekomen waarin je moet beslissen of je een eigen kind wilt hebben of niet?

bibi63

bibi63

23-11-2014 om 14:07

Alain

Wat is je vraag precies? Dat je graag een eigen kind wil, maar niet persé met deze vrouw?
Je geeft aan dat ze gesteriliseerd is, ivf niet is gelukt, ze eigenlijk niet nog een kind wil én jullie relatie niet zo lekker loopt. Dat lijken mij redenen genoeg om er vanuit te kunnen gaan dat een kind (nu) er zeker niet inzit, samen met haar.
Ik zou mee eerst eens afvragen hoe het met je relatie zit. Wil je nog met haar verder? Met of zonder kind. Maar in eerste instantie zonder. Loopt je relatie niet lekker ivm je kinderwens, of spelen er (ook) andere zaken. Ik zou dat eens eerst voor jezelf en samen met haar uitzoeken.
Bibi

Geef jezelf tijd

Dat is nogal een dreun voor de relatie als zo'n ivf traject niet blijkt te lukken. Ik zou het vooral tijd geven en zien hoe jullie weer naar elkaar toe weten te groeien in de nieuwe situatie.
En denk goed na wat het zwaarste weegt. Als je een kinderwens hebt kan het zijn dat dat voor jou zo belangrijk is dat je dat toch wilt navolgen. Zo is het leven. Met of zonder vriendin.

Alain

Alain

30-11-2014 om 19:56

Reactie

Beste bibi/Anna, bedankt voor jullie reactie. Op dit moment probeer ik erachter te komen of het tussen ons goed werkt. Alleen springt de kinderwens er iedere keer tussen. Zij weet heel zeker dat ze geen derde kind wilt. We zijn beide echt gek op elkaar en het voelt ook goed ook al loopt het even niet super lekker. Ik ben gewoon bang dat er een moment komt dat ik heel graag een eigen kindje wil iets wat zij mij nooit gaat geven.

bibi63

bibi63

04-12-2014 om 22:10

lastig

Maar ik vraag me dan wel of waarom je vriendin dat hele ivf traject in is gegaan, als ze helemaal geen derde kind wil. Dat is niet iets wat je zomaar even doet. Wil ze sowieso geen derde (dan snap ik dat ivf traject niet) of wil ze niet nogmaals een ivf traject, om welke reden dan ook (belastend, kans dat het niet lukt enz)? Dat moet je denk ik even helder bij haar krijgen. En als een kind er niet in gaat zitten, moet jij helder krijgen in hoeverre je daar mee kan leven én in hoeverre een kind (met een ander) iets is wat zeker is.
Bibi

Carla

Carla

05-12-2014 om 13:24

misschien niet omdat

Misschien niet omdat de relatie niet lekker loopt?
Of omdat ze van gedachten is veranderd?
Heel lastig, ik snap dat je graag een kind van jezelf wilt.
Maar een kind krijgen in een relatie die niet lekker loopt is niet al te handig en verstandig.
Ik zou eerst kijken of je dat weer goed kunt krijgen, misschien dat zij zich dan geestelijk weer goed genoeg voelt voor nog een kindje.
Zo niet, dan zou je weer verder kunnen bedenken wat je wilt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.