Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Alleenstaand adopteren

Dag allemaal,

Het gaat niet morgen gebeuren maar over een jaar zou ik als ik zou willen in het land waar ik nu woon (Zuid Afrika) een kindje kunnen adopteren. Ik heb geen partner, al tien jaar niet en zie dat ook niet zo snel gebeuren. Volgend jaar ben ik 34. Ik ben arts en verdien genoeg om goed voor een kindje te zorgen en gezondheidszorg, kinderopvang en scholing te betalen. Zwanger worden is iets dat mij niet heel erg belangrijk lijkt als levenservaring maar een kind grootbrengen lijkt mij fantastisch.

Ik heb me de afgelopen twee jaar behoorlijk ingelezen over adoptie, specifiek hier in ZA en in Europa. Er zijn hier veel kinderen die een ouder nodig hebben, een half miljoen kinderen is (half) wees. Natuurlijk is in je eigen gezin opgroeien met je vader en moeder het beste maar ik denk dat ik heel veel van een geadopteerde zoon of dochter zou houden en dat hij of zij bij mij een fijn begin kan hebben. De vele kinderen hier die een thuis nodig hebben is ook iets dat er voor zorgt dat ik liever zou adopteren dan zwanger worden.

Praktisch gezien denk ik dat het wel lukt. Een nanny die bij je in huis woont is hier vrij gewoon dus kinderopvang de eerste jaren is niet zo'n probleem als het in Europa zou zijn. Ik weet hoe het adoptieprocedure in zijn werk gaat en dat is niet super duur of ingewikkeld. Mijn ouders zijn over een paar jaar ook op een leeftijd dat ze nog fit genoeg zijn om hier vaak langs te komen maar oud genoeg zijn om niet meer fulltime te hoeven werken.