Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Kp

Kp

11-10-2016 om 07:02

Bang voor nog een zwangerschap met hyperemesis gravidarum

Hallo allemaal,

Ik zou heel graag een 2de kindje willen, maar ik ben ontzettend bang.
Bij mijn eerste zwangerschap lag ik met 6 weken al in het ziekenhuis, ze kwamen tot de conclusie dat ik hyperemesis gravidarum had. Extreme zwangerschapsmisselijkheid, zodanig dat ik echt niets binnen kon houden. Mijn reserves waren op, de baby at van mijn spieren wat erg gevaarlijk was.
Daarnaast was alles in mijn vertrouwde omgeving vreselijk, alles stonk, al werd t nog zo goed gewassen ik kon van alles over m'n nek gaan.
Wat een vreselijke tijd was dat, als mijn man moest werken kwam mijn moeder in huis om voor me te zorgen.
Ik was niet in staat voor mezelf te zorgen.
Bij de geboorte van mijn zoontje dacht ik voor mij nooit geen tweede meer.
Nu mijn zoontje bijna 2 jaar is begint het toch te kriebelen, maar ik ben zo bang!!
Wat als ik het weer krijg, ik heb wel de zorg over een zoontje wat door moet gaan en zijn moeder nodig heeft.

Ben benieuwd of wellicht sommige vrouwen hetzelfde gevoel hebben gehad, wat hebben jullie beslist en hoe is het verlopen?

Lotgenoten

http://www.zehg.nl/wordpress/
Misschien reageert er wel iemand maar ik heb het hier eigenlijk nog niet gezien. Deze lotgenoten hebben ook een forum op facebook.
Je weet er nu in elk geval meer vanaf en kunt ook tijdig goede hulpverlening zoeken. Dat is belangrijk want er zijn ook nog steeds diehards die denken dat het psychisch is en dat wil je niet want het is al erg genoeg.

https://www.ouders.nl/artikelen/hyperemesis-gravidarum-hg
Een artikel op Ouders Online vorig jaar.

Triva

Triva

11-10-2016 om 07:58

Tja

Ik had er ook veel last van bij de oudste maar niet zo erg dat er een ziekenhuisopname moest komen. Omdat ik in die zwangerschap in de zevende maand een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan kreeg en ik daarvoor emesafene heb geslikt heb ik dat bij de tweede zwangerschap weer gebruikt. Het was niet zo dat ik daardoor niet meer hoefde over te geven maar ik kon het wel meer controleren/doseren. Het kwam niet zomaar ineens opzetten en dat was voldoende om voor mijn zoontje te zorgen.

In jouw geval: kan iemand (je moeder bijv) je komen helpen als het weer fout gaat? Zo nee dan heb je inderdaad echt een probleem en moet je dat eerst oplossen. Overigens heeft je man ook recht op zorgverlof als jij in het ziekenhuis komt.

Het is al weer even geleden, maar ik lag ook bij mijn eerste kind met 7 weken in het ziekenhuis vanwege hyperemesis. Moest nog 3x terug.... Het was vreselijk.
Ik was na een kleine 2 jaar weer zwanger en had toen heel weinig last gehad van misselijkheid. Gelukkig.
Bij nummer 3 had ik er wel weer last van, en nog erger dan bij de eerste.
Dus ja, volgens mij kun je niets voorspellen. Maar hoe erg ook, ik vind het achteraf het waard!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.